Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Onderste haak fietstas verloren in Cambodja - Forum Wereldfietser

Onderste haak fietstas verloren in Cambodja

Hoi,

Monteel zijn we in Cambodja aan het fietsen...en willen nog een aantal maanden verder gaan richting China.

Na een dagje stofbijten zijn we aangekomen in Kampong Chang. Blijkt echter dat bij een van de voortassen de onderste haak ontbreekt. Vermoedelijk losgekomen door het vele schokken of afgebroken....?

Betreft een vaude aqau reeks.(2009) De bovenste draagbeugel heb ik wel bij in reserve, maar de haak onderaan niet. Ik had deze bij mijn voorbereiding bestelt, maar was toen niet in stock....en zo heb ik er geen mee. Moet natuurlijk lukken dat ik deze nu net verlies....typische :evil:

Heeft iemand een idee of ervaring hoe ik deze haak in cambodja kan krijgen...de post hier lijkt mij hier nogal riskant. Of een tijdelijke oplossing... voorlopig ga ik mij behelpen met plastic stripbandjes...maar handig is anders.

Midden maart zou ik in Saigon moeten zijn...mss bied dit mogelijkheden...

Elke nuttige reactie is welkom

groeten
Spanbandje?
ik weet niet precies hoe de vaude tassen er uit zien maar mijn ortlieb tassen blijven prima op hun plek zonder de onderste haken. sterker nog die onderste haken schieten altijd los bij de eerste de beste hobbel ik zet ze eigenlijk nooit opnieuw vast.
als het ongeveer het zelfde werkt als bij ortlieb dan zie ik geen echt probleem even goed kijken en bedenken of het geen probleem kan en dan lekker door fietsen en genieten.

succes en veel plezier
hallo,

Dat is mij ook wel eens overkomen en ik heb dat als volgt opgelost met een stukje touw.
Bindt dat touw aan de onderkant van de drager vast en haal het dan onder de tas door langs de zijkant naar boven (aan de buitenzijde) en bindt het weer stevig vast aan de bovenkant van je drager. Touwtje hoeft niet zo dik te zijn.

Wij zijn net terug uit Cambodja en Vietnam en post duurt erg lang en het is absoluut niet zeker of het dan aankomt.
Direkter is het hier een oproep te plaatsen aan mensen die jouw kant opkomen en dan dat onderdeeltje willen meenemen. Misschien een mailtje naar AWOL die weten zeker welke mensen naar Cambodja en Vietnam vertrekken (info@awol.nl)

Als je snel bent heb je het misschien al in Phom Pen, ik ga er vanuit dat je daar naar toe gaat.

succes met je speurtocht.

hans stalpers
Hoi,

Ondertussen reeds in Vietnam in de mekong delta aangekomen.
Voorlopig hebben we het probleem met de haak opgelost, met een stuk geplooide kapstok. Je kent ze wel, de geplastificeerde ijzeren kleerhangers in de kast.

Eentje 'geleend' van de guesthouse en stukje afgeknipt en geplooid tot een lus.
Werkt prima, alleen duurt het iets langer om de tas aan of af te haken.
Gelukkig zat het ijzeren plaatje nog in de rails van tas, anders hadden we iets anders moeten vinden...

groeten
Hoi,

Het is weer eens zover...nogmaals een fietshaak afgebroken.
We zijn nu goed 4 maand onderweg en hebben er in totaal DRIE verloren/afgebroken. Dit is toch niet normaal? (2 maal voortas en nu de achtertas). Verkeerd gemonteerd?

De fietsen (VSF T-400 en Koga Worldtraveller) hebben beiden Tubus Logo achterdragers.
De VSF heeft Tubus Tara voordrager.
De Koga heeft Tubus Ergo voordrager.

Waar monteren jullie de onderste haak ? (Vaude Aqua reeks)

Gelukkig heb ik mijn voorraad reserve haken kunnen aanvullen...(5 stuks)
maar als het zo doorgaat gaan mijn reserve haken er ook snel aan zijn.
(nog 2 te gaan...)

bedankt voor jullie reactie

groeten

http://www.cyclingpandas.blogspot.com
Ik heb niet dezelfde tassen, maar het lijkt me niet normaal dat je zoveel haken "verbruikt". In principe dient de onderste haak ook enkel om te voorkomen dat je zakken gaan "flapperen". Ze worden dus enkel belast in bochten of bij heftige klappen.

Wij monteren de haken zo dat ze rond een verticalen of schuine buis zitten, met de buis zo dat ze zo dicht mogelijk bij het voetje van de haak zit. De bovenste haken zorgen ervoor dat de zak niet opzij kan schuiven. De onderste houdt de onderzijde van de zak tegen de drager gedrukt. Ik tracht ze zo af te stellen dat er weinig speling opzit zodat de haken geen echte klappen te verwerken krijgen.

disclaimer: enkel ervaring met ortlieb classics en city's