Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wadhoppen (fietsen op de Waddeneilanden) - Forum Wereldfietser

Wadhoppen (fietsen op de Waddeneilanden)

Wie gaat er mee Fietsen op de Waddeneilanden (M/V)?
Texel Vlieland Terschelling Ameland Schiermonnikoog!
Ik wil ergens in de tweede helft van Juli alle Waddeneilanden op de fiets aandoen. Begin Den Helder, einde Groningen. Maar je kunt natuurlijk ook eerst van huis naar Den Helder fietsen, van Groningen naar huis fietsen of eerder huiswaarts keren.
Als we snel fietsen en geen rustdagen nemen kunnen we alles in één week gedaan hebben, maar ik wil ook nog een beetje genieten en af en toe een dagje op het strand liggen, dingen bekijken of gewoon het eiland op de fiets verkennen.
Ik werk zelf in het onderwijs dus als jij langer of korter wilt is dat geen probleem. Ik hoef niet perse op alle eilanden dagen te blijven maar bijvoorbeeld Terschelling wil ik toch wel minstens twee dagen zijn.
Er gaan in de zomermaanden bootjes tussen alle eilanden;
*Naar Texel elk half uur.
*Van Texel naar Vlieland twee keer per dag
*Van Vlieland naar Terschelling Maandag t/m Donderdag
*Van Terschelling naar Ameland en van Ameland naar Schiermonnikoog één keer per week
*Tussen de laatste twee eilanden is de verbinding via het vaste land waarschijnlijk goedkoper
*De kosten voor die bootverbindingen bedragen totaal ongeveer 100 Euro
Het zijn allemaal verschillende boten van verschillende maatschappijen en bij sommigen is van te voren boeken verstandig, maar dat kan meestal gewoon telefonisch of op het eiland zelf.
Je moet wel een goede fiets hebben met stevige bagagedrager, tassen en een goed zadel, waarmee je, jezelf, je tent, je matje en je slaapzak kunt vervoeren. Een goede fietsbroek valt ook aan te raden.
Voor kook spullen zorg ik maar als je zelf liever wat haalt vind ik dat ook best.
Ik heb een boekje en kaart van Natuur kampeerterreinen waarmee we voor minder dan een tientje per persoon per nacht op bijna alle eilanden kunnen kamperen.
Heb je zin in een avontuurlijke, goedkope en sportieve reis, met veel zee strand, duinen, fietspaden en hopelijk ook veel reageer dan snel. :arrow:
Hallo,

Dit lijkt me hardstikke leuk.
Ik wil er geen wedstrijd van maken, wat je zegt ook genieten van de mooie dingen.
Ik vrouw, 57 jaar, sportief doe aan hardlopen en spinning.

Groeten,
Leentje