Additionally, paste this code immediately after the opening tag: SON Edelux met USB voor je GPS - Forum Wereldfietser

SON Edelux met USB voor je GPS

In samenwerking met Wilfried (Schmidt) heeft De Vakantiefietser de SON edelux verder ontwikkeld.
Je kunt nu op de USB je GPS aansluiten en dat scheelt batterijen.
Vanaf morgen te koop bij ons in de winkel.

Hier staat meer informatie.

Afbeelding
:D Joh, wat geweldig!! Jammer dat dat nou niet gelukt is voor de beurs in Retie halverwege deze MAAND :wink:
Grappig,

maar hoe zit het met het inwerken van vocht in de unit? Het mooie van de edulux was juist dat er geen opendelen waren en dat de schakelaar met een magneetje werkt zodat er geen vocht in de lamp kan komen... nu zit er dus een mooie USB poort waar je veel vocht zou verwachten, zal allicht een rubbertje inzitten maar of dat dit genoeg is.

Maar kan je dan ook met de pc uitlezen wat de kilometerstand is, of de remblokken aan vervanging toe zijn en of dat de v-snaar al aan zijn kilometers zit?

Bas
Nu is het nog maar een kleine stap naar trapondersteuning via de koplamp!
Met een beetje extra huisvlijt kan je de accu voor trapondersteuning ook via deze aansluiting opladen. Dat zal allicht flink schelen in de actieradius van een ebike!
Gezien de grote belangstelling denk ik dat hij zaterdag al niet meer leverbaar zal zijn... ;-)
Ben ook zeer benieuwd hoe het zit met de waterdichtheid; kun je hiermee in de stromende regen je gps opladen of is het aan te raden om zelf de usb connector te sealen? En zit er een accu tussen waardoor je met constante spanning je usb oplaadt?!!

Last but no least, wat kost ie?
Welke dag is het morgen alweer? 1 april? :D
m_nu schreef:Welke dag is het morgen alweer? 1 april? :D
:P Maar blijkbaar is er wel een markt voor.
Vanaf volgende week is er ook een Oost-Europese kloon hiervan op de markt, kost 01,04 euro!!
m_nu schreef:Welke dag is het morgen alweer? 1 april? :D
Jammer dat je de grap zo bederft. Bl;ijkbaar had nog niet iedereen hem door.
Polling schreef:
m_nu schreef:Welke dag is het morgen alweer? 1 april? :D
Jammer dat je de grap zo bederft. Bl;ijkbaar had nog niet iedereen hem door.
Moet zeggen dat ik er ook ingetrapt ben en enthousiast dacht van wat een leuk initiatief! Maar idd als je de foto nader bekijkt dan zie je dat het een photoshop is! Wie weet had het gekund met een klein mini-accuutje.

Dat draadje dat van de Edelux naar de achterlamp gaat, kun je daar niet op relatief waterdichte manier een vervangende aansluiting maken voor een batterijoplader? Of iets gelijkwaardigs met een usb-plug?
hè jammer waarom verpesten jullie het nou :( nu krijg ik nooit antwoord op mijn serieuze vragen
Er belde vandaag iemand met de vraag of ik er een apart kon leggen :lol:

Maar om het toch wat serieuzer te houden; ik help Koga een keer per jaar met meedenken en geef feedback over hun producten.
Omdat De Vakantiefietser veel 'omvormers' verkoopt om je GPS mee op te laden. En omdat het toch wat tijd vergt om zo'n 'omvormer' goed, netjes en strak aan te sluiten heb ik Koga een voorstel gedaan.

Ik heb gevraagd of ze aan Schmidt konden vragen of hij niet iets kon integreren in zijn Edelux. Nu zit daar weinig ruimte in om nog iets extra's erin te bouwen, maar toch...
Wellicht dat SON over een tijdje gewoon met een extra kabeltje komt dat 'eruit' hangt, waar je makkelijk de stroom van je naafdynamo van af kunt takken. Ook als je licht niet brandt.
Eric Schuijt schreef: Ik heb gevraagd of ze aan Schmidt konden vragen of hij niet iets kon integreren in zijn Edelux. Nu zit daar weinig ruimte in om nog iets extra's erin te bouwen, maar toch...
Wellicht dat SON over een tijdje gewoon met een extra kabeltje komt dat 'eruit' hangt, waar je makkelijk de stroom van je naafdynamo van af kunt takken. Ook als je licht niet brandt.
Ik heb die order van 50 stuks al doorgegeven hoor ;)