Additionally, paste this code immediately after the opening tag: aankoop gps uitleg, lesje, o.i.d. - Forum Wereldfietser

aankoop gps uitleg, lesje, o.i.d.

Beste medefietsers,

Onderweg met name buiten europa zie ik talrijke fietsers met GPS.
-heb plannen om zo'n ding aan te schaffen
-welke is het gebruiksvriendelijkst?
-hoe kan ik daar het snelst mee leren werken? want ik ben niet handig met dit soort dingen.
Rob
hi Rob,

je berichtje is mij niet duidelijk. Wil je uitleg etc gaan geven of zoek je zelf info?
Een gps is best leuk en handig (heb zelf de Garmin Etrex Hc Vista en ben daar redelijk tevreden over), maar je zult nog altijd een gewone kaart erbij moeten hebben om de juiste weg te vinden, al is het maar voor het overzicht.
Echt simpel is het niet. Er worden wel gps cursussen gegeven, je zou daartoe kunnen informeren bij de grotere buitensportzaken en ik geloof dat hier op het forum ook wel eens iemand zo'n cursus aangeboden heeft. Kwestie van even zoeken.
Daarnaast zijn niet voor alle landen (maar wel voor NL) goede gratis kaarten (van het Open Street Maps project) beschikbaar en de kaarten die te koop zijn kosten veel geld.
Marianne,
Ik zoek zelf ontvangende uitleg bv. site met goede uitleg omdat ik begreep van sommige gebruikers dat de de manuals veel te wensen over laten.
Rob
Kijk op gps.nl voor alles over GPS in het Nederlands.
Veel te vinden wbt een GPS op je fiets of al wandelend.
Gps.underground.com/forum voor alle vragen op het hellende vlak.
Oftewel hoe krijg je kaarten gratis.
Op de laatst genoemde veel tutorials.
Natuurlijk is de bron voor tutorials youtube.

Succes met je koop.
Overigens ben ik lang tevreden met de Garmin Oregon.
Werkt redelijk snel en intuitief via touchscreen.

John.
Ik heb mij net opgegeven voor intro cursus bij Bever.
Rob