Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Overnachten in kloosters - Forum Wereldfietser

Overnachten in kloosters

Hoi fietsers,

Wij willen dit jaar naar Rome fietsen.
Om de kosten te drukken willen we proberen om af en toe in een klooster te slapen.Heeft iemand hier ervaring mee? Laat het me dan weten.

Bedankt Zias
In Duitsland en Oostenrijk hebben we vooral geprofiteerd van de gastvrijheid van de mensen en gekampeerd in de tuin. In Italië kan je rekenen op een pak minder gastvrijheid. Daar zijn de mensen zeer argwanend. We fietsten deze zomer naar Rome en terug.
Wij hebben gemiddeld €8.4 uitgegeven /dag/persoon. Het is dus inderdaad zeer budget-vriendelijk :)
Mocht je zelf ook open staan om af en toe gezellig te zijn voor fietsers zou je ook warmshowers kunnen proberen....
Spijtig dat de motivatie om in kloosters te slapen om de kosten te drukken is.
Dacht niet dat het hun bedoeling was om mensen die geen geld aan hotels, b&b of campings willen geven te slapen te leggen :?
(maw, bedankt voor de gratis overnachtig en salut in the morning)

In dat geval lijkt Shane's suggestie me meer op z'n plaats.
koenie schreef:Spijtig dat de motivatie om in kloosters te slapen om de kosten te drukken is.
Dacht niet dat het hun bedoeling was om mensen die geen geld aan hotels, b&b of campings willen geven te slapen te leggen :?
(maw, bedankt voor de gratis overnachtig en salut in the morning)

In dat geval lijkt Shane's suggestie me meer op z'n plaats.
Inderdaad!
Hotshowers (en dan zelf ook fietsers thuis ontvangen) of anders (wild)kamperen! :wink:
Wat een prachtig alternatief die 'warmshowers'. Zodra onze schuur klaar is meld ik me aan. Zonder het te weten heb ik me er al 'schuldig' aangemaakt. Ik heb afgelopen zondag 2 fietsers uit Denemarken bij de supermarkt weggeplukt, voor ze gekookt en in onze schuur (in aanbouw) laten overnachten. Ze waren bezig met de Noordzee route. Kosten voor hun, een kaartje als ze terug zijn in Denemarken. Mijn zus in Zandvoort zal ze ook hartelijk ontvangen. Jammer dat ik niet weet hoe ik een foto moet posten want ik heb ze natuurlijk vastgelegd.

Om uit kostenbesparing in een klooster te gaan overnachten lijkt me geen strak plan.
Marjan1 schreef: Jammer dat ik niet weet hoe ik een foto moet posten want ik heb ze natuurlijk vastgelegd.

Om uit kostenbesparing in een klooster te gaan overnachten lijkt me geen strak plan.
Je moet de foto eerst op een website plaatsen zoals picassa. Daarna plaats je de link hier op de wf, selecteerd deze en kies het knopje IMG boven.
AfbeeldingNou hier is de link dan en nu maar hopen dat hij het doet.
Ja hoor, de foto doet het. Leuk, ik ga ze over 2 weken achterna; dan begin ik met de Noordzeeroute.