Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Dat doe ik nooit meer! - Forum Wereldfietser

Dat doe ik nooit meer!

Er zijn zo van die leermomenten die leiden tot de conclusie: dit doe ik nooit meer!

Vandaag heb ik zo´n leermoment: Ik heb mijn broer gevraagd om via TNT een pakketje post restante (lista de correos) naar Madrid op te sturen. In het pakket rohloff olie, een onderdeel om mijn zadel te repareren en het belangrijkste mijn slaapzak. Mijn broer heeft zijn werk goed gedaan, maar dan komt TNT ...... traceercode blijkt niet te werken en het pakketje is er nog steeds niet na 15 dagen in Madrid. Dan blijkt dat je TNT niet kunt bellen vanuit het buitenland, en dan blijkt dat het opstarten van een onderzoek pas kan beginnen als mijn broer eerst een formulier opgestuurd krijgt, invult en daarna weer terugstuurd.

Dus ik ga hier in in Madrid maar een nieuwe slaapzak kopen en op pad. Wachten tot TNT klaar is, kost me evenveel als een goedkope slaapzak.

Dus nooit meer iets met TNT versturen ..... (in China waren ze ook al te laat maar dat was nog te wijten aan de Chinezen).

ach, het is lente in Madrid en het is een mooie stad. Toch nog maar een dagje wachten.

Sjirk
Zo ben ik 3 gaastra truien kwijt geraakt...
En nee mevrouw er is niets te vinden.
Oh heeft u het basispakket gekozen voor verzenden.
Jammer maar helaas geen vergoeding.

TNT weg ermee.... geef mij maar DHL voor pakketjes binnen NL
Wat nog wel eens helpt: tnt business bellen, en het telefoonnummer van het depot en het pakketnummer dat hun partner hanteert opvragen, en daarmee lokaal aan de slag gaan
..
Herkenbaar. Zelfde verhaal gehad met een doos boeken versturen naar Amerika. Doos kwijt, formulieren ingevuld en na twee maanden het bericht dat ze niets kunnen vinden. Niet eens de porto terug van enkele tientallen euro's :twisted:

Doe ik ook nooit weer!
Zelfs de oude PTT maakte fouten.
Het was juni 1979, ik stuurde mijn Agfa-diafilms, verpakt in de speciale postzakjes in Agfa-kleuren (wit, oranje en donkerblauw) met opnamen van een zeer prachtige fietsavontuur naar een ontwikkelcentrale in Arnhem.
Op één na ontving ik drie weken later de ontwikkelde diafilms terug. Allemaal nadien zelf ingeraamd. De ene ontbrekende film bleef zoek, formulieren ingevuld bij de PTT en bij Agfa (voorzien van beschrijvingen van de foto's). Ik was de wanhoop nabij, veel unieke opnamen kwijt... De vermiste film dook pas januari 1980 op in mijn brievenbus! Wat was ik die dag zo blij als een kind in een snoepwinkel.... En zonder één enkel excuusbriefje of zo!
Martin E. van Doornik schreef:Zelfs de oude PTT maakte fouten.
Het was juni 1979, ik stuurde mijn Agfa-diafilms, verpakt in de speciale postzakjes in Agfa-kleuren (wit, oranje en donkerblauw) met opnamen van een zeer prachtige fietsavontuur naar een ontwikkelcentrale in Arnhem.
Op één na ontving ik drie weken later de ontwikkelde diafilms terug. Allemaal nadien zelf ingeraamd. De ene ontbrekende film bleef zoek, formulieren ingevuld bij de PTT en bij Agfa (voorzien van beschrijvingen van de foto's). Ik was de wanhoop nabij, veel unieke opnamen kwijt... De vermiste film dook pas januari 1980 op in mijn brievenbus! Wat was ik die dag zo blij als een kind in een snoepwinkel.... En zonder één enkel excuusbriefje of zo!
Een kleine troost. Die ontwikkelcentrale is inmiddels op de fles. :)

Het is mij zelf gelukkig nooit overkomen, maar een collega, ergens medio jaren 80. Hij was vier weken naar Antarctica geweest voor een fotoreportage. Op de terugweg bleek hij teveel handbagage te hebben en moest kiezen, óf de tas met (dure) apparatuur in het ruim óf de tas met belichte film en dergelijke. Hij koos er voor de apparatuur bij zich te houden. Foute keus. De films heeft hij nooit meer terug gezien, de complete reportage was weg. De klant was niet blij.
Ik had eindelijk een interessante tent gevonden bij een particulier in Engeland. Ik maakte 70 Euro over en die man stuurde de tent met de gewone post, zonder trackingnummer.
je raadt al dat de tent nooit aankwam. De man mailde nog een gescande kwitto (kwittantie?) van het postkantoor maar dat moch niet baten. De tent is ergens blijven steken op weg van Engeland naar Frankrijk. :cry:
Heb toen later wel weer een tent uit Engeland gekocht en 25 euro betaald voor 'shipping', met trackingnummer dit keer, en de tent werd na twee dagen hier aan de deur geleverd.
met tnt geen problemen gehad maar met DHL daarentegen!
alleen maar slechte ervaringen... nog nooit hebben ze iets goed gedaan voor mij. opdracht geweigerd, laptop kapot gemaakt en niet willen bezorgen.

Maar daar heb jij niks aan Sjirk, ik begrijp dat je al weer in Europa bent.
geniet er nog even van.