Additionally, paste this code immediately after the opening tag: camping barcelona bij vlieghaven? - Forum Wereldfietser

camping barcelona bij vlieghaven?

hallo,

weet er iemand of er een camping in de buurt van de vlieghaven van Barcelona is?
we lezen immers dat het met de bus tussen de 30 en 45 minuten duurt om van het centrum naar de vlieghaven te gaan en zoeken daarom camping dichtbij vlieghaven,

bedankt voor de reacties en fiets ze, :D
Als je geen fiets hebt is een taxi ook een optie. Die zijn in Barcelona een goedkoper dan bij ons. Ik heb er prima ervaringen mee. 30-45 minuten naar de luchthaven is overigens ook niet heel lang voor zo'n flinke stad.
Leon
Op circa 10 km vanaf het vliegveld Barcelona, direct aan het strand, is de mooie camping "Tres Estrellas" (zie internet). Wel veel vliegverkeer maar erg makkelijk als je met je fiets dicht bij het vliegveld wilt zijn.
mogelijke alternatief is eventueel luchthaven van Girona
daar is een camping op pakweg 10km te vinden (allée dat hoop ik deze zomer toch tegen te komen)
Ellenberger schreef:Op circa 10 km vanaf het vliegveld Barcelona, direct aan het strand, is de mooie camping "Tres Estrellas"
Ja, die camping kan ik me ook nog wel herinneren...
maar om de één of andere reden hebben we toen wel de trein genomen, want anders moesten we op de snelweg fietsen... (slechte voorbereiding waarschijnlijk, dus svp even route-plannen). En wel een goedgevulde portemonnee mee, want voor een tentje met twee personen betaal je €26... :shock:
Groeten uit goedkoop Egypte,
Ali
Ellenberger schreef:Op circa 10 km vanaf het vliegveld Barcelona, direct aan het strand, is de mooie camping "Tres Estrellas" (zie internet). Wel veel vliegverkeer maar erg makkelijk als je met je fiets dicht bij het vliegveld wilt zijn.
Zoek wel een wat hoger gelegen plekje als je voor deze camping kiest, bij een flinke regenbui loopt de halve camping onder weet ik uit ervaring. :evil:
Op een camping in Casteldefels, iets ten zuiden van Barcelona.
Recht onder de zogenaamde 'Polderbaan' van Aeropuerta Barcelona!!!!!
hebben we in 2006 gelegen. Daarbij heb ik het nog niet over de hygiene van het sanitair en de kwaliteit van het doorgangsveldje.
Het enige voordeel was met 15 minuten (per bus) in Barcelona.

Of jullie daar willen gaan kamperen, laat ik aan jullie zelf over. Wij in ieder geval nooit meer.
's Nachts kun je een paar uur slapen zonder overvliegende (stijgende/dalende)
vliegtuigen = lawaai!!!!!

Advies kies een camping boven Barcelona in de buurt van Canet de Mar. Plenty campings aan de kust en in wip met de trein [Goedkoop, € 2,60 voor beiden en de fiets gratis - prijspeil 2006] in hartje Barcelona.
hallo,

bedankt voor de reacties,
ons is het vooral te doen om snel met de fietsen op de vlieghaven te komen,

stadsbezoek doen we toch met het openbaar vervoer, dus dat is geen probleem om eventueel een trein of bus te nemen.
frank en diane schreef: (...) stadsbezoek doen we toch met het openbaar vervoer.
Barcelona is ook (zoals veel steden) heel goed te bezichtigen met de fiets cq de fiets aan de hand.

Gerd
Ja, idd, Barcelona is een geweldige fietsstad met heel veel fietspaden.
Als ik nog eens terug ga naar Barcelona, ga ik zeker kamperen op El Masnou even ten noorden van Barcelona, veel leuker dan onder die vliegroute. :D
Groet, Ali