Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Regenkleding in Thailand? - Forum Wereldfietser

Regenkleding in Thailand?

Over 3 weken vertrekken we naar Thailand, waar we 2 maanden in het oosten en het noorden gaan fietsen. Inmiddels is de regentijd aangebroken en heb ik van een vriend, die al een tijdje in Thailand zit, vernomen dat het momenteel al steeds flink regent. Daar we straks met fietskar en kind van 4 jaar gaan reizen, wil ik toch wel zo veel mogelijk op het gewicht van de bagage letten. We hebben goede regenkleding, maar het is zwaar en neemt veel plaats in. Verder denk ik dat met de tropische temperatuur door het zweten de jas van binnen net zo nat wordt als van buiten. Maw we twijfelen ernstig of we wel regenkleding mee moeten nemen. Heeft iemand die in dezelfde periode (juni/juli/augustus) in het noorden en/of oosten gefietst heeft een advies? Bedankt alvast.
Martin

Hoi Martin,

Regenkleding bij deze temperaturen heeft bijna geen zin. Ook al zit er Gore-tex of een ander materiaal in.....je gaat onherroepelijk enorm zweten.
Je eerste maatregel zou kunnen zijn: Schuilen!
Vaak duren regenbuien niet erg lang.

De tweede maatregel: een poncho!
Over het algemeen vind ik het ondingen maar in Thailand is hier veel voor te zeggen. Klein, goedkoop én enorm ademend.

Succes,
Marco

Net zoals Marco het hierboven al zegt.

Poncho.

En dan alleen nog maar om niet af te koelen vanwege de (zelfgecreeerde) wind.

Als het te erg wordt doe zoals de locals, ga schuilen.
Is het tegen 10:00 uur nog niet opgeklaard dan heb je gewoonlijk (mot)regen voor de ganse dag.
Maar meestal zijn het dus flinke maar korte buien in de namiddag en voor de rest 'snachts.

Voor Mei heb ik het bijgehouden van 1 tot 5 mei was het geen fietsweer.
6 Mei zware regen in de namiddag, 7 geen fietsweer en vanaf 08 mei tot vandaag was het perfect fietsweer met bewolking of zonnig en alleen maar regen in de late namiddag, 'savonds of 'snachts.