Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Cambodja, de parel van Azie - Forum Wereldfietser

Cambodja, de parel van Azie

Een fietstocht door een herwonnen rijk

‘Doen we het of doen we het niet? Steken we de grens over, wagen we het erop of laten we het links liggen?’ Zo stonden we 15 jaar geleden aan de grens van Thailand naar Cambodja. Als een dichte gesloten parel lag dit land ingeklemd tussen de grootmachten Thailand en Vietnam. In het land heerste een burgeroorlog met alle gebruikelijke verschrikkingen. Nu, jaren later, is het land min of meer tot rust gekomen en begint langzaam maar zeker de parel haar glans terug te krijgen.

Reis- en fotoreportage met veel portretten....
http://www.marcomeijerink.nl/-portfolio ... a-de-parel

Afbeelding
Mooi Marco. Brengt me weer even terug naar ons avontuur. Toen we in december 2003 naar Bangkok vlogen om daarvandaan naar Cambodja te fietsen om daar in een paar weken doorheen te fietsen om zo half januari in Vietnam te arriveren, alwaar we nog een paar weken hebben rondgezworven.

Een fantastisch fiets avontuur. De 7 weken hadden wat ons betreft nog wel 7 maanden mogen duren.
Mooie foto's Marco!

Een mooie foto kunnen veel mensen maken maak ik vind het knap dat je de portretten zo kan maken. Je hebt de mensen er prachtig opgezet.
Dat ziet er echt mooi uit, wat een prachtig land. Ik heb even verder gezocht op Google en moet zeggen dat ik nog niet veel van Cambodja wist maar dat het nu wel op mijn fotografie-land is komen te staan :)

Mag ik vragen wat voor camera je tijdens deze ritten mee neemt? Ik ben van plan volgend jaar ruim 2 weken door Noorwegen te rijden als eerste vakantie rit en wil uiteraard mijn D300 meenemen voor de mooie foto's maar twijfel tussen een 24mm en 50mm prime of een 17-55 vaste lens die zwaarder en groter is. Neem jij ook een statief mee of gebruik je gewoon je partner en/of een mini-statief/gorillapod?

Alvast bedankt!
Hoi Mark,

Ik heb een Canon 5D met verschillende lenzen.
Ik gebruik hekjes, bordes, bomen, fietsen, enz als statief indien nodig. Statief zelf neem ik niet mee.
En wat het meest belangrijke is: ik neem mijzelf mee :lol: . Oftewel: kiezen voor het juiste moment, compositie maken en dan afdrukken. Kan eigenlijk iedereen. Beetje spelen met scherptediepte kan nooit kwaad:)

Groetjes,
Marco