Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietstocht in Engeland gaat niet door - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Fietstocht in Engeland gaat niet door

Ik ben nog nooit iets verloren uit de achterzakken van mijn fietsshirt. Je zit op fiets ook iets voorover waardoor het wel heel moeilijk is voor je portemonnee, mobiel, o.i.d. om er uit te ontsnappen.

Als je je er niet prettig bij voelt met je het niet doen natuurlijk. Bij een naaiwinkeltje kun je ook voor een appel en een ei een rits op een van de zakken laten zetten.
Grütsie,

Natuurlijk gaat jouw fietsvakantie naar Engeland niet door. Jij gaat naar Zwitserland, om een mooie knickerbocker te kopen.

Veel plezier!
Loes.
Dan beter even naar het noorden rijden voor een mooie kilt.
Dit is wel de meest ultieme kletspraat die ik ooit gelezen heb. Martin dank.
Rutger
Martin E. van Doornik schreef: Omdat wij midden in de verhuizing zitten (keuken en badkamer zijn nog niet klaar)
Sorry ik vond het wel zielig maar moest er ook om lachen. :oops:

Overigens wil ik het als enige het dan wel voor je vrouw opnemen. Je kleding kwijt zijn, midden in de verhuizing zitten zonder badkamer en keuken en je man die op vakantie gaat en jou met alles laat zitten.
Dat ze een schat is blijkt wel dat ze vind dat je toch moet gaan.
Op dit moment zit ik in een internetcafé aan boord van de Stena Line naar Harwich.
Vanmorgen stromende regen thuis en in H.v.Holland scheen de zon uitbundig.
Nog anderhalf uur en dan zet ik mijn fietsbanden op de Engelse bodem! Het weerbericht (Meteoconcult) ziet er gunstig uit: overal droog maar niet altijd zon.
Vanavond overnacht ik in de jeugdherberg van Brantham aan de Stour en dan morgen naar Cambridge trappen.
Gelukkig maar, veel plezier Martin.

Eigenlijk moet nu wel de titel van het onderwerp veranderd worden. :wink:
Martin, hele leuke mooie fiets vakantie!
Congratulations! Escaped your lovely wife?

enne....een mooie Engelse ruit en bolhoed zou je misschien wel staan....maar ik kan me jou helemaal voorstellen in een stoere kilt...met die woeste baard van je (als je die nog hebt....).

Doedelzak achterop......

Have fun!
Stop de persen......laatste nieuws: mijn fietstocht in Zuid-Tirol en Trentino gaat wel door!
Vertrek a.s dinsdagmorgen.

Ciaooooo!
Fokko schreef:Congratulations! Escaped your lovely wife?

enne....een mooie Engelse ruit en bolhoed zou je misschien wel staan....maar ik kan me jou helemaal voorstellen in een stoere kilt...met die woeste baard van je (als je die nog hebt....).

Doedelzak achterop......

Have fun!
Ik zit hier op dit moment in Cambridge en niet in Schotland! Ik heb wel een winkel gevonden met mooie Harris Tweed-kleren maar erreg duur.... £ 160 voor een colbertjas. Dan maar kleinere kledingstukken gekocht. Wel heb ik een website van de vriendelijke winkelier meegekregen waar ik een Engelse knickerbocker (zie foto ergens hier eerder) kan bestellen. Maar met mijn 60 jaar ben ik zowat aan het eind van mijn 42-jarige fietscarriere is het de vraag of dit wel de moeite waard is.
bert sitters schreef:Stop de persen......laatste nieuws: mijn fietstocht in Zuid-Tirol en Trentino gaat wel door!
Vertrek a.s dinsdagmorgen.

Ciaooooo!
Ik vertrek toevallig ook met het zelfde vliegtuig. :)
Rutger
Nou Bert en Rutger vliegen er even tussen door....en even tussen uit.....Veel plezier mannen (en wees lief voor de stewardessen.....)

Nou Martin,

Soms moet je je ook niet afvragen of het nog wel uit kan.....maar hoeveel plezier je er van hebt tijdens je VOLGENDE fietstrip....En een mindere fietstrip alleen al vanwege de verkeerde kleding.....(je moet het geld wel kunnen missen natuurlijk.....en anders zit je vrouw op droog brood thuis...maar dat merk je dan toch niet...)

En er zijn er die boven de 70 nog fier doorfietsen....zelfs na het plaatsen van een nieuwe heup (die hoefde zij natuurlijk niet zelf te betalen)....
En ik zal maar niet zeggen dat ik denk dat de heup langer meegaat...

Als je maar geniet. Je weet nooit wanner je de laatste trap gedaan hebt....

Afijn,...wat je ook doet.....GENIET! De rondjes mogen met de jaren ook korter worden natuurlijk...En wij voorzien worden van de echte Martin E. van Doornik foto's!!!

Veel plezier Martin!
Fokko
Fokko schreef:Nou Martin,
Afijn,...wat je ook doet.....GENIET! De rondjes mogen met de jaren ook korter worden natuurlijk...En wij voorzien worden van de echte Martin E. van Doornik foto's!!!
Veel plezier Martin!
Fokko
Ik ben nu alweer op terugweg aan boord van de Stena Line naar Hoek van Holland.
Ik had vanmorgen de veerboot bijna gemist. Op de jeugdherberg van Brantham al om kwart over vijf opgestaan (Engelse tijd), zich wassen, fiets klaarmaken, ontbijten en dan naar het station van Manningtree trappen, waar de trein volgens schema om 7.22 u. naar station Harwich International zou vertrekken. Maar die kwam niet....! En de boot ging om 9.00 uur. De stationschef maakte mij duidelijk dat het vandaag Bank Holiday was, een Engelse feestdag (nooit van gehoord) en de eerste trein vertrok pas om 8.26 u., aankomst H.I. 8,43 uur. Hoewel het station vlak voor de boot staat, moest ik mijn fiets sjouwen over een loopbrug met trappen en dan inchecken.... Ik raakte opgewonden vanwege de haast. Maar het personeel was erg coulant, met walkie-talkies werd er omgeroepen dat de boegdeuren voor mij even open bleven. En dan via een speciaal voor mij geopende nooduitgangsdeur van het terminalgebouw direct aan boord gefietst. Achter mij gingen de boegdeuren dicht. Oef! :oops:
Maar wat heb ik prachtig genoten van mijn fietstocht in Engeland. Totaal 180 km in een weekend, waarvan zondag 102 km vanuit Cambridge via Saffron Walden, Thaxted, Finchingfield, Braintree, Colchester en dan Brantham. Tussen Braintree en Colchester gefietst over de drukke tweebaansweg A120, redelijk vals plat omlaag met wel 30 km per uur (harde wind mee, Beaufort 6), gelukkig reden er op zondag geen vrachtwagens! Overal fotogenieke plaatsen met pittoreske huizen. Mijn camera is heel erg moe van geworden.... Maar een lekke band gehad op zaterdagmorgen, door een scherp steentje. Foto's en twee filmpjes vanuit de fiets gemaakt volgen later! Links fietsen: heerlijk! 8)
Het weer: zaterdag vrij koud, harde tegenwind, bewolkt met maar weinig regen (regenpak niet nodig) en zondag zonnig weer, over de 20 graden, wind mee, en ook nog roodverbrand ondanks de factor-30 zonnebrandcreme.
Goh, ik had niet verwacht dat je zo kort ging.....een vluggertje...aardige trip vanuit het noorden van Groningen naar Engeland....

Tsja...dan niet de tijd gehad om een outfit te scoren natuurlijk....
en ook nog roodverbrand ondanks de factor-30 zonnebrandcreme.
maar dus wel een echt Engels t(e)intje .....

Goed gedaan!
Fokko
Fokko schreef:Goh, ik had niet verwacht dat je zo kort ging.....een vluggertje...aardige trip vanuit het noorden van Groningen naar Engeland....

Tsja...dan niet de tijd gehad om een outfit te scoren natuurlijk....
en ook nog roodverbrand ondanks de factor-30 zonnebrandcreme.
maar dus wel een echt Engels t(e)intje .....

Goed gedaan!
Fokko
Ja, het is eigenlijk een lang weekend. Vrijdagmorgen vertrokken en maandagavond laat weer thuis. Dus drie nachten op Brits bodem. Maar genoeg om mooie Engelse indrukken op te doen. Het is sinds 1972 mijn tiende fietsreis in Engeland, maar de laatste keer was in 1984.... Gisteravond ter afsluiting heerlijk gedineerd in een echte pub, in gezelschap van twee oudere Londense dames die ook op de jeugdherberg waren. Gezellig gebabbeld, zij zijn al tegen de zeventig en maken een mountainbike-tocht off-road door East Anglia. Zij zijn al veertig jaar lid van de YHA (Engelse jeugdherbergen).
Wat wil je, de bootreis is niet duur: 43 euro enkele reis plus 5 euro voor de fiets. Saaie bootreis op de terugweg dat wel, er hangt hier een dichte mist en van de zee niks te zien en er zijn maar enkele tientallen passagiers. Het autodek is maar voor 10 % gevuld. Maar ik heb wel weer zin om mijn vrouw en onze zeven katten terug te zien. En ik laat onze WF-medeleden ook niet lang wachten op mijn mooie foto's!
En het mooiste nieuws wil ik jullie niet onthouden: ONZE KLEREN ZIJN WEER TERUGGEVONDEN, DUS OOK MIJN KNICKERBOCKER ENZOVOORTS!!!! :D :D
Martin E. van Doornik schreef:
Fokko schreef:En het mooiste nieuws wil ik jullie niet onthouden: ONZE KLEREN ZIJN WEER TERUGGEVONDEN, DUS OOK MIJN KNICKERBOCKER ENZOVOORTS!!!! :D :D
Jodelo-aalitie! ;))