Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Lezing Vicky & Pinky uit Taiwan op 8 juni - Forum Wereldfietser

Lezing Vicky & Pinky uit Taiwan op 8 juni

Vicky & Pinky zijn twee wereldfietsers uit Taiwan. In juni zijn ze een paar weken in Nederland en ze komen naar het Pinksterweekend van de Wereldfietser in Bruinehaar.
Op woensdagavond 8 juni geven zij een lezing over fietsen in hun eigen land: Taiwan. Deze lezing vindt plaats in de Vakantiefietser in Amsterdam: de winkel van Eric Schuijt. De toegang is gratis, waar het is wel leuk als je een klein typisch Nederlands presentje meeneemt voor Vicky & Pinky. Graag wel even vooraf opgeven.

De lezing is natuurlijk leuk om kennis te maken met Taiwan, maar een toegevoegde dimensie is een fietspresentatie vanuit de optiek van Aziatische cultuur. Hoe gaan deze vrouwen om met allerlei praktische zaken.

Ik heb Vicky & Pinky toevallig leren kennen tijdens mijn fietstocht op Taiwan in 2004. Een busje stopte voor mij en een vrouw stapte uit en kwam gebarend naar toe: "Jij hebt dezelfde fietstassen als ik. Ik ben Vicky en dat is Pinky." Ze waren op weg naar een lezing, die zij de volgende dag in het zuidoosten van het eiland zouden geven. Even later zaten ik en mijn fiets in het busje op weg naar een het huis van de chauffeur. Dit lag prachtig in de bergen met een uniek uitzicht over de woeste oceaan. Mijn hele planning werd ineens omgegooid. Fietstochten met Taiwanese fietsers werden georganiseerd en overal werden ontvangsten voor mij geregeld. Op diverse plaatsen werd ik gespot door fotografen en mijn foto kwam in de kranten, dat weer herkenning opriep onderweg. In geen ander land heb ik zoveel gastvrijheid meegemaakt als in Taiwan. In veel landen maak je mee dat mensen die op je afkomen alleen maar wat van je willen. In Taiwan is dat echt omdat men je wil helpen. Het westen van het eiland is druk met de grote steden, maar in het oosten domineert de natuur. Je kunt ook hoppen naar diverse kleinere eilandjes. Taiwan kent een uniek samengaan van hightech en traditie.

Laat je ook meenemen in de sfeer van Taiwan en bezoek de lezing van Vicky & Pinky. Zij geven in Taiwan regelmatig lezingen en schrijven ook boeken: helaas alleen in het Mandarijn.

Zie voor de lezing:
http://www.vakantiefietser.nl/agenda-cursussen/

Bekijk even wat foto's van Vicky & Pinky:
http://www.flickr.com/photos/vickypinky/sets/
Is het nou 6 juni (maandag) of 8 juni (woensdag). De site van de vakantiefietser zegt donderdag 8 juni???
kkmnstr schreef:Is het nou 6 juni (maandag) of 8 juni (woensdag). De site van de vakantiefietser zegt donderdag 8 juni???

Oef, Foutjes. Het is echt woensdag 8 juni!
leuk zeg, heb toevallig net een ticket geboekt om daar later dit jaar een maand te gaan fietsen :)
Even voor alle duidelijkheid: de lezing is niet in het Mandarijn, maar in het Engels.

Mijn bezoek aan Taiwan in 2004 staat nog op hun site:

http://www.vickypinky.com/writing/writi ... now_page=1
Oh jee. ik heb het op de site aangepast; het is dus woensdag in plaats van donderdag.

En mocht je toch donderdagavond willen komen; om 18:30 gaan wij eten! En zoals je wellicht weet, iedereen mag op koopavond mee-eten zolang je je maar vooraf aanmeldt.

Vicky en Pinky komen dus op woensdag 8 juni en ze beginnen om 20.00 uur. Vanaf 19.30 is de winkel open, want daarvoor zijn we ergens aan het eten.

Ze zullen er al die middag zijn, want Gazelle levert twee fietsen voor hun aan waarmee de dames door Nederland gaan fietsen :D

Ik ben benieuwd naar hun verhaal! Ze hebben trouwens over de hele wereld gefietst hoor! Dus het zijn echte wereldfietsters.
Leuke lezing, leuke mensen, Eric bedankt!

John.
Dank je wel John. Ik hoop dat de wereldfietsers die dit weekeinde mee gaan fietsen ook zo veel plezier aan Vicky en Pinky beleven.

En eh.., schrik niet als je ziet op welke fietsen ze rijden :oops:
Hier kun je zien hoe het was.