Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe website (2011) - Forum Wereldfietser

Nieuwe website (2011)

Hieronder kunnen opmerkingen en tips geplaatst worden die kunnen leiden tot een betere gebruikerservaring van de nieuwe website. (LIVE vanaf 16 juni)

Patrick Hoekstra
Ik zie nog niks nieuw hoor. :P
Laat ik dan beginnen met een testbevinding: de Home Page is niet meer bereikbaar. Gaat naar het forum toe.
Frontpage gaat gedurende de dag live. Even geduld a.u.b. (Is vrijwilligerswerk...)
Ik vind het lettertype van de titels op de home page niet heel duidelijk.

Eenduidige layout tussen home page en forum is nu helaas verdwenen. Dat was juist een van de doelstellingen van de vorige migratie (december 2009). Die eenduidigheid is dus al vrij snel weer verlaten.
Site live gezet vanuit werk;

Meer updates volgen zodra ik vanavond weer thuis ben...

EDIT: Vincent het is de bedoeling dat alles op een gegeven moment onder 1 systeem gaat vallen, maar daarover later meer. Wellicht updaten we de forum-skin tijdelijk mee dat is nog even te bekijken. Het lettertype van de kopjes is bij deze omgezet Verdana, wat iets duidelijker is.

- Joris
Ik vind de home page wel mooi. :)
* Een aantal menu-items leiden naar buiten de website, dat vindt ik verwarrend. Het geldt voor forum, wiki én magazine. Ik zou ze op zijn minst in een nieuw venster laten opkomen. Liever nog de navigatie binnen de site zelf en er buiten een apart menu geven en daar consequent in zijn.
* Fietsinformatie en landeninfo komen bij dezelfde link uit. Ook al weet ik van de hoed en de rand, ik ging toch 2x terug omdat ik dacht dat er iets verkeerd was. Verwarrend dus.
* Ik zie nu pas dat er rechtsboven nog een menuutje is....
* de kopfoto (http://www.verenigingdewereldfietser.nl ... header.jpg) is erg slecht verkleind. Stuur me gerust een grote versie, dan maak ik hem wel klein én scherp.
Je kunt aan het menu niet zien op welke pagina je bent. Ik kon activiteiten en de homepage even niet onderscheiden.
Succes,
Leon
Het ziet er gelikt uit.

'Kopfoto' vind ik persoonlijk niet bijzonder, maar dat is een kwestie van smaak.

Ik heb een login aangemaakt maar het is me niet duidelijk wat dit me (extra) biedt tov niet inloggen.
Leon schreef: * de kopfoto (http://www.verenigingdewereldfietser.nl ... header.jpg) is erg slecht verkleind. Stuur me gerust een grote versie, dan maak ik hem wel klein én scherp.

Leon
Hoi Leon, de foto is van mij, (leuk dat deze gebruikt is!) zie de pb hierover, groets, Yvon
Het is nog even wennen, maar het ziet er wel goed uit.
Toch wel een punt van aandacht: onder activiteiten zie ik maar drie onderwerpen. De agenda mis ik, en die vind ik toch wel erg belangrijk!
Hoofdmenu
Op termijn is het de bedoeling dat alle items in het hoofdmenu (de donkere balk) allemaal binnen de website gaan vallen. Nu is het idd nog wat verwarrend dat ze allemaal naar een externe site gaan; maar ja bergen verzetten is al lastig, laat staan in een week :)

Ook omdat sommige onderdelen van de site zoals het tijdschrift en de wiki officieel behalve bij WF ook bij vakantiefietsers (onze zuiderburen) vallen, is dit iets gecompliceerder dan "gewoon overzetten".

Wat betreft zien op welke pagina je bent; ik zal kijken voor een herkenning in het menu (active state), maar andere zaken hebben momenteel prioriteit.

Content
Nog niet alle content staat online, dus een hoop activiteiten en (oude) nieuwtjes missen nog. Vrijdag verwachten we er een heel stuk bij geplaatst te hebben, dan is er ook meer zichtbaar. Mocht je daarentegen interesse hebben om mee te werken met content plaatsen of ontwikkelen, geef dit dan even aan, want alle hulp is welkom!

Secundair menu
Het tweede menu is met recht een secundaire navigatie. Niet per see nodig, tenzij je er naar op zoek bent. Op de oude site stond dit nog meer door elkaar, nu is er onderscheid gemaakt in zaken die dagelijks gebruikt worden, en extra's als lid worden, contact en extra informatie.

Inloggen
Het aanmaken van een account heeft nu nog niet veel zin op de website, maar op het moment dat het forum onder de website valt, zullen er een heleboel extra mogelijkheden bijkomen voor leden. Denk aan je eigen profiel, reageren op artikelen, aanmelden voor activiteiten en het gebruik van het forum.

Headerfoto
Yvon als je de grote foto naar mij kan sturen per mail zet ik deze gelijk vanavond er scherp in. Ik had alleen een kleine versie, en had deze voor de mockup gebruikt, niet wetende dat ik hem al zo snel nodig zou hebben :) Op termijn wordt dit ook een wisselplaats, waarbij foto's random geplaatst worden uit een selectie, kunnen doorwisselen (wellicht ook per pagina specifieke foto's?) maar dat zijn weer toekomstplannen :D
Joris, zie pb! Groets, Yvon
Ik heb ook weer een kleine bijdrage geleverd: links toegevoegd aan de artikelen, welke ook een equivalent op het forum hebben. Zo kun je makkelijk van de voorpagina naar het betreffende onderwerp in het forum!
Hopelijk kunnen we binnen een half jaar een forum binnen Drupal in gebruik nemen, zodat het allemaal nog mooier op elkaar afgestemd is dan nu en voorheen.
Op pagina 2 van Home staan aankondigingen van enige tijd her
Ik heb me weten aan te melden voor het forum op de homepage maar ik heb geen idee hoe ik uit moet loggen. Het forum zelf lijkt ook wel verdwenen (wat geen slecht idee is als je al een forum hebt). Ik heb het account maar geannuleerd.
Vincent;

Zoals hierboven al uitgelegd;
Inloggen
Het aanmaken van een account heeft nu nog niet veel zin op de website, maar op het moment dat het forum onder de website valt, zullen er een heleboel extra mogelijkheden bijkomen voor leden. Denk aan je eigen profiel, reageren op artikelen, aanmelden voor activiteiten en het gebruik van het forum.
ik zal de inlog op de homepage minder opvallend maken totdat deze een functie heeft voor andere mensen behalve de beheerders...
Dargno schreef:Vincent;

Zoals hierboven al uitgelegd;
Inloggen
Het aanmaken van een account heeft nu nog niet veel zin op de website, maar op het moment dat het forum onder de website valt, zullen er een heleboel extra mogelijkheden bijkomen voor leden. Denk aan je eigen profiel, reageren op artikelen, aanmelden voor activiteiten en het gebruik van het forum.
Ik zal voortaan beter lezen Joris ;)

Die lijst met activiteiten aan de zijkant is een goeie. Compliment voor die aanpassing.
En het domein wordt later weer teruggezet?
Ja... dit is even een nood-oplossing omdat wereldfietsers nog op een oude php versie draait omdat Joomla/phpbb dat nodig hebben. Drupal heeft daarentegen de laatste versie nodig.

Zodra we dit forum hebben weten om te zetten (in een maand of 2, waarschijnlijk in de zomervakantie) dan draait alles uniform op wereldfietser.nl, en gaan we daarna kijken naar de andere items in het hoofdmenu (donkere balk) om te integreren.