Additionally, paste this code immediately after the opening tag: problemen met morfine aan de grens? - Forum Wereldfietser

problemen met morfine aan de grens?

Hallo,

Ik vroeg me af of het een probleem is om morfine mee te nemen...
Ik zal van België naar Australië fietsen.

Alvast bedankt,
Wouter
als je die gasten volgt op die ezels met al die cocaine.....zij weten de weggetjes wel....

succes...

of zijn het morfine pleisters en heb je een medische verklaring?
wat meer info misschien?
De doodstraf in sommige landen....
Ok, dat is duidelijk genoeg :)
Onzin dat op bezit van morphine de doodstraf staat; alleen is een vereiste (altijd) dat er een medische verklaring / voorschrift voor is. Maar waar zou je het in vredesnaam anders voor meenemen? Ben daar erg benieuwd naar; alsmede naar de landen waar dit strafbaar zou zijn.
Als je van Belgie naar Australie gaat fietsen en je hebt onderweg morfine nodig, vraag ik mij af of het wel verstandig is zo'n eind te fietsen.
Ik neem aan dat morfine onder de opium-wet valt. Hier staat te lezen wat je in zo'n geval moet regelen:

http://www.rijksoverheid.nl/documenten- ... nland.html

Voor Schengenlanden is het een standaardformuliertje, voor niet-Schengenlanden moet je wat stempels verzamelen. Wij hebben dat net moeten doen, en het stelde niet zoveel voor. Engelstalige verklaring van de arts, dan opsturen naar ministerie van Volksgezondheid, en daarna nog een keer naar Buitenlandse zaken (je kunt er ook langs gaan, binnen 5 minuten geregeld). Het verschilt blijkbaar per land of het ook nog via een ambassade moet.

Groet, Sandra
Matthie9000 schreef:Onzin dat op bezit van morphine de doodstraf staat;.
Morphine valt legaal meestal in dezelfde groep als heroine, dus als je met genoeg kilo's aan de rit bent....

Zonder de juiste papieren zal een kleine hoeveelheid voor eigen gebruik de vakantie ook al aardig kunnen verstieren, zeker als het quotum voorbeeld-touristen nog niet is volgevist of een of andere nederlandse politicus jouw vakantieland net weer op de staart getrapt heeft
Morfine is ingevolge de Opiumwet verboden in Nederland en in soortgelijke wetten in alle landen aangesloten bij de (voorm.) Raad van Europa. De enige legitieme wijze van voorhanden hebben van morfine geschiedt door een medische verklaringen en dan meestal nog per land in Europa verschillend in hoeveelheid. Ik geloof er niks van dat morfine legaal te dekken in bepaalde islamitische landen, w.o. Maleisië etc.. Zij kennen een dergelijk medisch gebruik meestal alleen in medische instellingen.
Waarom zou je morfine mee nemen als je gaat fietsen??