Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zonnelader - Forum Wereldfietser

Zonnelader

Ik ben op zoek naar een zonne-lader die mijn ipad kan opladen, maar het liefst ook mijn nokia telefoon. Ze vragen allemaal een ander vermogen. Ik heb er weinig verstand van, maar wellicht is er op dit forum iemand die mij er bij kan helpen.

De Power Bag Pro is speciaal voor de iPad, maar blaas ik daarmee niet mijn andere apparaten op?

http://www.a-solar.eu/NL/solar_power_ba ... orange.htm

De connector voor de nokia is namelijk standaard niet mee geleverd, terwijl hij bij de Power Bag (normale versie) wel word meegeleverd.

http://www.a-solar.eu/NL/solar_power_bag_Oranje.htm

Kan ik de pro versie nemen en een connector bij kopen of gaat dit niet werken? Hoop dat iemand mij kan helpen.
Welk model Nokia heb je dan? Steeds meer modellen ondersteunen laden via de usb-poort.
Het is een Nokia 6300, die laad niet via usb op. Ik heb ook nog een nokia 2730, met micro usb ingang, daarvan weet ik niet of hij daarmee ook word opgeladen maar ik heb daar sowieso geen kabeltje voor.
Je zou eens kunnen kijk naar de Nokia CA-100. Dat is een verloopje van USB naar de kleine Nokia laadstekker.
Heb inmiddels het verloopstekkertje en de solar charger gekocht :) De reden dat hij er standaard niet bij zit is trouwens dat deze powerbank vooral gekocht word door mensen die een smart phone of mobiele telefoon met micro USB aansluiting bezitten.

Opgelost dus!
Even ter aanvulling. Ik had deze zomer de A-Solar Power Bag Pro bij mij op vakantie en hij beviel prima. Ook bij dit erbarmelijke zomerweer laadde hij goed op. Alleen lukte het niet ieder type telefoon volledig 100% op te laden.
Apparatuur direct op de zonnecel aansluiten gaat wel, maar volgens mij krijgen de batterijen dan te veel stroom en kunnen wellicht kapot gaan of oververhit raken. Zelf heb ik een keer een telefoon opgeladen met de A-Solar oplaadbare batterij er tussen, zodat overladen niet mogelijk was. De telefoon werd toen wel helemaal opgeladen. BTW het ging hier om een ouder type smartphone. Andere, nieuwere telefoons werden wel tot 80-100% opgeladen met het bijgeleverde batterypack.

Opladen van andere apparatuur heb ik (nog) geen ervaring mee. Aanvulling in dit draadje kan handig zijn voor anderen.
Ik heb de afgelopen weken gebruik gemaakt van een Voltaic Fuse. Door de straps aan beide zijdes is hij prima op een bagagerol vast te zetten en kan hij mooi wat zon vangen tijdens het fietsen. Tijdens de vakantie hebben wij dan ook geen stopcontact nodig gehad om 2 iPhones opgeladen te houden.

Voor een iPad heb je een verloop stekkertje nodig omdat hij op een andere manier stroom wil hebben dan een iPhone, deze laatste kan aangesloten worden met de standaard Apple kabel.

Ik heb steeds alles via de batterij aangesloten, direct aansluiten is ook mogelijk maar door mij niet gebruikt.