Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Koga wint een internationale prijs - Forum Wereldfietser

Koga wint een internationale prijs

Koga en Weber hebben een prijs gewonnen met de animatie van de Koga Signature: http://www.newyorkfestivals.com/winners ... 3198&pid=1

En ondergetekende zie je ook nog heel even voorbij komen :lol:
Eric Schuijt schreef:Koga en Weber hebben een prijs gewonnen met de animatie van de Koga Signature: http://www.newyorkfestivals.com/winners ... 3198&pid=1

En ondergetekende zie je ook nog heel even voorbij komen :lol:
Ik neem aan dat je onmiddelijk de $300 silver custom framed world medal besteld hebt! :D :D
Jeetje Marten, jij leeft achter de computer volgens mij. Wat ben je snel met reageren :wink:

En nee, ik ga die medaille niet kopen, al vind ik het wel erg knap hoe ze zo'n animatie hebben gemaakt. Het lijkt zo makkelijk tot je het zelf probeert. Alleen voor de editing technieken zou je naar het laatste deel van Harry Potter in 3D moeten gaan; nu bij uw bioscoop in Kiel Windeweer :lol:
En nu zal er wel commentaar komen op de schijfremmen... :wink:
Aluminium frame, krakelingstuur, 28" wielen, schijfremmen... waardeloos ding!

.tsooJ
Alien schreef:Aluminium frame, krakelingstuur, 28" wielen, schijfremmen... waardeloos ding!

.tsooJ
:)
stalen frame, racestuur, 26" wielen, te zwaar beladen, geen conditie..... niet vooruit te branden
Ahja, we wisten wel al langer dat Koga goed aan marketing doet. Zegt natuurlijk niets over de kwaliteit van de fietsen :wink:
[ervaring]Zodra spullen awards winnen moet je oppassen[/ervaring]
Leon schreef:[ervaring]Zodra spullen awards winnen moet je oppassen[/ervaring]
Kunnen we geen Wereldfietsersawards beginnen?
- HH fabrikanten leveren hun meuk in, hindert niet wat
- HH fabrikanten doen een substantiele bijdrage in de clubkas
- We draaien even een rondje om/op de spullen tijdens een WF weekend
- Even wat enqueteformuliertjes uitwerken en een gloedvol juryrapport in elkaar kloppen onder het genot van een goed glas
-PROFIT

:D
Wat moeten we dan voor spullen kopen als de huidige aanraders een award krijgen?
:wink:
Is er nooit een poll geweest waar we op fietsen en wat we zouden kopen als we nu een nieuwe fiets zouden moeten kopen....
Eh, volgens mij heeft het filmpje een prijs gewonnen, niet de fiets....
eric190173 schreef:Is er nooit een poll geweest waar we op fietsen en wat we zouden kopen als we nu een nieuwe fiets zouden moeten kopen....
Met meer dan 1000 reacties op de oproep "post een foto van je vakantiefiets" lijkt me dat ook overbodig. 8)
Leon
Een poll lijkt me niet zinnig. Ik heb een Koga en ben daar zeer tevreden over, sterker nog het is de beste fiets die ik had en ik vind het nog een mooie fiets ook.
Mijn kennis over andere fietsen, behoudens Gazelle, Sparta en Batavus, is beperkt omdat ik daar nog nimmer langere tijd op gereden heb. Tijdens zo'n enquête zal ik waarschijnlijk invullen dat de Koga de beste fiets is en dat lijkt me geen objectieve waardering omdat ik niet ga - lees kan - vergelijken met andere nog niet door mij bereden fietsen.
Mijn 'niet al te serieuze' voorstel voor een poll is meer gebaseerd op mijn vraag hoe het zit met de 'marktverdeling'.

Hoeveel mensen rijden op een Giant, Koga, Santos, Gazelle, etc. Krijg je een mooi staafdiagrammetje te zien en zie je wat het best verkochte merk is. Informatie waar je eigenlijk nog niks aan hebt.

Maar eigenlijk interessanter, wat zou je kopen als je nu een andere fiets zou kopen?

Ik heb nu een Koga Randonneur van 1997. Alleen frame, balhoofdlagers, V-brakes en bracket is nog nooit vervangen. De rest is al één of meerdere keren vervangen. Het is een heerlijke fiets.

Maar als ik nu een fiets zou kopen dan werd het waarschijnlijk een Surley met Rohloff of een stalen maatfiets...

Maar ik ben wel benieuwd welk merk het meest verkocht wordt aan vakantiefietsers en wereldfietsers...

Groet
Eric
eric190173 schreef: Maar ik ben wel benieuwd welk merk het meest verkocht wordt aan vakantiefietsers en wereldfietsers...

Groet
Eric
Als ik zie wat er op de sleutelcursus langskomt:

veel oudere Giants
Als het nieuw is veel Koga's en Santosen en Idworx
De wat oudere Vittorio's kom je ook veel tegen
m-gineering schreef:
eric190173 schreef: Maar ik ben wel benieuwd welk merk het meest verkocht wordt aan vakantiefietsers en wereldfietsers...

Groet
Eric
Als ik zie wat er op de sleutelcursus langskomt:

veel oudere Giants
Als het nieuw is veel Koga's en Santosen en Idworx
De wat oudere Vittorio's kom je ook veel tegen
Probeer jij daarmee te zeggen dat de MG's - en ik schrijf het niet voor niets met een hoofdletter - reparatie-ongevoelig zijn? :lol: :wink:
eric190173 schreef:Ik heb nu een Koga Randonneur van 1997. Alleen frame, balhoofdlagers, V-brakes en bracket is nog nooit vervangen. De rest is al één of meerdere keren vervangen. Het is een heerlijke fiets.
Ik heb een Randonneur en een GentsRacer, uit resp. 1994 en 1995. Van beiden is intussen alleen het frame nog origineel. Ik zou dan ook eigenlijk eens moeten ophouden aan ze te refereren als "Koga's" en het in het vervolg over "Miyata's" moeten hebben.

.tsooJ
Ach een fiets is toch vooral een frame en een combinatie van ingekochte onderdelen. De kwaliteit bestaat er dus uit dat het frame goed ontworpen en gemaakt is (en jou past), en dat de onderdelen mix goed gekozen is voor het doel van de fiets, en geen zwakke plekken heeft. Tot slot horen er goede wielen bij.
Merken zijn dus als zodanig niet zo interessant. Veel belangrijker is de vraag wat je wilt doen, en wat voor type fiets daarbij hoort.
Wim
Ik gok een stalen maatframe met 26" wielen, Schwalbe ballonbanden, een racebocht en Magura HS33's.

.tsooJ