Additionally, paste this code immediately after the opening tag: is een integrated balhoofd goed? - Forum Wereldfietser

is een integrated balhoofd goed?

Goeiedag fiets vrienden ;)
Ik rijd al jaren op een Limit vouwfiets vd halfords,
maar de laatste tijd overweeg ik een échte fiets...

De nieuwe Kona Minute van 900,- lijkt me leuk,
maar er zullen wel flink wat onderdelen verwisseld
moeten worden... deore of LX
De Santos Travelmaster 2.6 Alu wordt érg geprezen
om zijn kwaliteiten maar kost dan ook 1500,-

Beide hebben een integrated balhoofd, die op diverse fora
slechte beoordelingen krijgen (door mogelijke snelle slijtage)

Wat is Uw mening over deze toepassing van balhoofd?
is ouderwets conventioneel écht zoveel duurzamer?
en zo ja... waarom monteert Santos deze dan?

Pff een heel verhaal alweer, graag uw reactie's op mijn vragen,
want ik kan de euro's maar één keer uitgeven... groetjes Maiq
Hi Maiq,

je gooit nogal wat dingen doorelkaar.

Je hebt 2 systemen, A-head en traditioneel.
Van beide heb je versies met perscups, semi geintegreerde cups en volledig geintegreerde lagers. Ook het je dan nog 4 standaarden, 1" 1 1/8" 1,5" en E2 (1 1/8" boven, 1,5" onder) kwa binnendiameter van de lagers (dus van je stuurbuis).

De Santos doet het nog gewoon met 1 1/8" perscups, oa mooie setjes voor te krijgen van Santos, Cane Creek, Chris King, ea.

Maar wat zoek je precies en waarvoor wil je het gaat gebruiken?

Met een beetje meer info kunnen we je op een beter spoor zetten.

Bas

wat meer info : http://en.wikipedia.org/wiki/Headset_%28bicycle_part%29
Waar wil ik 'm voor gebruiken... Uh, om mee te fietsen?
Natuurlijk gebruik ik 'm dan zowel voor de zware wekelijkse
boodschappen, als voor andere ritjes zoals met vriendinnen
over de heide of gewoon de stad in voor iets lekkers :)

Ik maakte daarom al het vergelijk tussen de Kona Minute á 900,-
met de extra sterke bagagedrager voor 50 kilo! boodschappen.
maar waar de groep NIX is... (dus wordt zo'n 1100,-?)