Additionally, paste this code immediately after the opening tag: naar denemarken op vakantie?? - Forum Wereldfietser

naar denemarken op vakantie??

hallo
wij willen volgend jaar fietsen in denemarken.

aanwezig:
2 volwassenen
2 kids 6 & 9 jaar
fietsvakantie ervaring
2 bob yaks
ortliebjes
veel zin :D

wensen:

lego land bezoeken
50 tot 60 km per dag(blijft het leuk voor de kids)
duur 7 tot 8 daggen
in de zomer periode (schoolvakantie)

wie heeft er een idee of hyperlink voor ons
om deze vakantie vorm te geven?

voorkeur gaat uit naar iets van een trekkers hut
in een tentje is niet mijn sterkste punt , maar niet uitgesloten.

overnachten in een tent die al kant en klaar staat lijkt me ook oke

overnachten in een caravan is ook oke.

overnachten bij een boer of iets als vrienden op de fiets is ook oke

een kombinatie van hier boven is ook oke.

heb gekeken bij FietsFun lijkt me leuk
maar we hoeven geen bagagevervoer,vind ik net iets van het meest
leuke van de fietsvakantie zelf mee nemen en liefst zo min mogenlijk.

graag lezen we julie ideeen

met vriendelijke groet
Ik heb twee weken terug een klein rondje Jutland gedaan met mijn zoon van 13 en een schoolvriendje. Negen dagen waarvan twee dagen reizen. Er zijn routes genoeg, en het was erg leuk.
Het eerste punt dat we moesten beslissen was hoe er naar toe te reizen. Ik ga altijd bij voorkeur met de trein, maar dat bleek echt lastig met vijf keer overstappen. Dus we hebben de fietsen op de auto gedaan, en zijn naar Vejen gereden, waar we de auto hebben neergezet bij de camping, annex gemeentelijk sportcentrum. De volgende ochtend met de trein naar Ringkoping, en daarvandaan de Noorzee fietsroute tot Ferrin. We hadden wel geluk want geen wind tegen. Vervolgens naar het oosten over de Bikeline Limfjord route naar Viborg. Dat deden we in twee dagen, maar dat kon alleen door een keer een stuk langs de fjord af te snijden, wat erg jammer was. In Viborg een verregende rustdag gehouden op de lelijke stadscamping. Daarna in drie dagen terug naar Vejen via de Jutland route van de fietskaartinformatiestichting. Legoland is niet ver van Vejen, en zou je prima kunnen inbouwen.
De dagafstanden waren meestal ruim 60 km en de boys hadden er soms toch wel moeite mee, ondanks een prima sportconditie, en uitstekende fietsen. Het vriendje had een betere fietsconditie omdat hij elke dag 40 km moet fietsen, maar had geen kaas gegeten van derailleurs. En zo plat is Denemarken nu ook weer niet. Zelf zeg ik nu dat een dag of twee extra beter was geweest, dan hadden we in Ribe kunnen beginnen en eindigen en was het stuk trein niet nodig geweest. Maar die tijd hadden we echt niet.
Ik zou altijd gaan kamperen. Het is er knap dunbevolkt, en ik denk dat je hutten etc echt tevoren moet boeken. Dan zit je ook gelijk vast aan een schema, en met kinderen lijkt me dat geen feest, zeker omdat je snelheid erg afhankelijk is van de windrichting. Alle campings hebben gelegenheid om binnen te koken.
Horeca is er vrijwel niet, en winkels zijn er net genoeg. Campingwinkels hebben meestal wel brood, maar voor het avondeten mag je niet veel of helemaal niets verwachten. Ik zou altijd een zak pasta bij me willen hebben als reserve.
Hier en daar moet je toch over stukjes drukke wegen zonder fietspaden. De jongens hadden aanvankelijk gemopperd over de high visibility hesjes die ik verplicht gesteld had (net als helmen). Na het eerste drukke stuk waren ze het geheel met me eens.
Wim
Wij waren een paar jaar geleden in Denemarken en zijn toen (natuurlijk) ook naar Legoland gegaan. Mocht je toch willen kamperen, in Billund heb je een aantal hele lelijke grote campings en een heel klein schattig kampinkje bij een boer op het erf. Dat stond in het boekje 'Ubernatning i det fri' dat je kan halen/kopen (weet ik niet meer) bij de VVV daar. Daarin staat een grote verzameling kleine campings, kampeerterreinen en mensen die je in hun tuin laten kamperen. Voor ons een grote uitkomst, want voor de rest lijken de campings in denemarken vooral grote vlakken gras met heggetjes gericht op campers. Boekje is in het Deens, maar dat is verrassend goed te begrijpen. Bovendien spreekt bijna elke Deen Engels, zodat er op elke derde straathoek een tolk staat.

Koploper
Koploper schreef:Wij waren een paar jaar geleden in Denemarken en zijn toen (natuurlijk) ook naar Legoland gegaan. Mocht je toch willen kamperen, in Billund heb je een aantal hele lelijke grote campings en een heel klein schattig kampinkje bij een boer op het erf. Dat stond in het boekje 'Ubernatning i det fri' dat je kan halen/kopen (weet ik niet meer) bij de VVV daar. Daarin staat een grote verzameling kleine campings, kampeerterreinen en mensen die je in hun tuin laten kamperen. Voor ons een grote uitkomst, want voor de rest lijken de campings in denemarken vooral grote vlakken gras met heggetjes gericht op campers. Boekje is in het Deens, maar dat is verrassend goed te begrijpen. Bovendien spreekt bijna elke Deen Engels, zodat er op elke derde straathoek een tolk staat.

Koploper
Camping Legoland in Billund is volgens mij helemaal niet lelijk. Ik heb daar een aantal keren gekampeerd en vond dat heerlijk. Juist grote veldjes voor tenten en ook voor fietskampeerders en daarnaast ook de legosfeer. Je kan altijd natuurlijk op die andere campings gaan staan, maar ik zou de Legolandcamping niet overslaan. Jullie kinderen zouden het ook geweldig vinden, net als het park zelf. Zie natuurlijk ook de website visitdenmark.nl. Verder zijn er op vele campings ook hutten te huur.
Is legoland voor een volwassene ook leuk? Is het een soort van Efteling of Madurodam?
fiets-ster schreef:Is legoland voor een volwassene ook leuk? Is het een soort van Efteling of Madurodam?
Ik ben er inmiddels vier keer als volwassenne geweest. Er zijn veel attracties zoals filmzaal met 3D, aquarium, grot waar je met een bootje doorheen met allemaal legofiguren, achtbaan enz. enz. En natuurlijk is er de nagebouwde wereld met miljoenen legostenen. Veel plezier daar. Je kan er met gemak een dag rond brengen. :D :D Handig is om op de camping al kaartjes te kopen.
Bedankt voor je reactie. Vier keer...

Ik heb nog steeds mijn twijfels, ben geen pretparkfan, maar soms moet je uit je comfortzone gaan...
fiets-ster schreef: Ik heb nog steeds mijn twijfels, ben geen pretparkfan, maar soms moet je uit je comfortzone gaan...
Nou, als je zo graag wat frisse wind door je leventje wilt blazen zou ik Legoland hard voorbij fietsen. Ouders, kids en legoblokjes, doet me denken aan toen ik 6 was.

Zoek bij jezelf, wat jij interessant vindt: (openlucht-)musa, Vikingen, natuur, stranden, steden etc. Of gewoon alleen maar lekker fietsen en genieten van de mooie omgeving!

Yopie
Yopie schreef: Zoek bij jezelf, wat jij interessant vindt:
Hij (zij?) gaat niet alleen op vakantie.

Renaat
Revanho schreef:
Yopie schreef: Zoek bij jezelf, wat jij interessant vindt:
Hij (zij?) gaat niet alleen op vakantie.

Renaat
De vraag was of Legoland leuk is voor een volwassene die geen pretparkfan is...

En ik heb geen glazen bol waarin ik zie wie er allemaal mee gaan.
Ok, dat is voor fiets-ster inderdaad niet duidelijk. Ik dacht dat het nog over jefi ging.

In dat geval lijkt het me logisch dat fiets-ster naar zichzelf kijkt. Er is gelukkig nog geen verplichting naar Legoland te gaan als men in Denemarken komt.

Renaat
Ik heb er zowel op mijn 8e, mijn 24e en twee keer toen ik rond de 40 was van genoten. Prachtig bijvoorbeeld die 3d films, de onderwaterwereld waarin legomannetjes en andere dingen zijn nagebouwd. Het is dus niet alleen maar pretpark. Ik ben zeker ook geen pretparkfan.
Bij mij is het normaal om uit mijn comfortzone te treden. Dat kenmerkt wereldfietsers toch?
Rutger schreef: Bij mij is het normaal om uit mijn comfortzone te treden. Dat kenmerkt wereldfietsers toch?
Dacht net, je hebt gelijk. Zie nu dat het 40 Euro entree is, dat vind ik dan wel erg veel voor iets waar ik mijn twijfels bij heb en waarschijnlijk ook nog niet langs kom.
fiets-ster schreef:
Rutger schreef: Bij mij is het normaal om uit mijn comfortzone te treden. Dat kenmerkt wereldfietsers toch?
Dacht net, je hebt gelijk. Zie nu dat het 40 Euro entree is, dat vind ik dan wel erg veel voor iets waar ik mijn twijfels bij heb en waarschijnlijk ook nog niet langs kom.
Alleen zou ik er ook niet naar toe gaan. Maar met kinderen is het heeeeeel leuk :D