Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat is de perfecte hond voor tijdens fietsvakanties en meer? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Wat is de perfecte hond voor tijdens fietsvakanties en meer?

@ Leon

* Ik ga alleen met mijn twee zonen en twee dochters op reis. Omwille van de stijfheid kiezen we voor herenframes voor iedereen. Ieder krijgt een taak die hij/ zij het liefst doet of waarvoor hij/ zij het meest geschikt is. Zo hebben we een navigator, een dagboekschrijfster, een kok, een klusjesman en een fotografe/ tekenares. :idea:

* De bagage per kind valt best mee : één achtertas bevat slaapzak en matje, de andere kleren. De voortassen zijn gereserveerd voor mondvoorraad en naargelang de bevoorraadingsmogelijkheden bevatten ze een picknickje tot provisie voor 3 dagen. In de stuurtas zitten persoonlijke spullen: schrijfgerei, fototoestel, verrekijker, boek, kaart. Toiletgerief hoort goed bereikbaar in een zadeltas. Papa wordt gestraft met tent en uitgebreide keuken in de kar, de hond supportert. :wink:

* Mijn ervaring met sporten met kinderen: ze worden nooit moe, hun energie is onuitputtelijk zolang het leuk blijft. Leuk maak je het door op tijd te picknicken, een terrasje te doen, een ijsje te eten of bij een bezienswaardigheid te stoppen. Hoe groter ze worden, hoe gelijker de bagage verdeeld wordt zodat papa de kar thuis kan laten. Daarom hebben ze ondertussen allemaal een rackpack. :D

* Afhankelijk van de bevoorraadingsmogelijkheden kan de ratio lichaamsgewicht/ bagage (bij papa) oplopen tot 165 %. :o

* Van alle manieren om te reizen vinden we het fietsen toch het fijnst. Alleen bij het trainen klinkt er wel eens gemor. :?

* De verzameling materiaal groeit traag omwille van budgettaire redenen. Zo hebben we wel tijd genoeg om ons eigen kleurtje te kiezen. :lol:

* @ Marten: een rieten mandje houdt het bij ons maar enkele weken uit ... Kunststof is veel degelijker.

Peter en Noor

Afbeelding
PeterD schreef:
Afbeelding
Fietsen zonder spatborden, daar krijg je vieze kleren van, veel wasgoed voor de vrouw dus.
PeterD schreef: * Van alle manieren om te reizen vinden we het fietsen toch het fijnst. Alleen bij het trainen klinkt er wel eens gemor. :?
[off topic] Hier ben ik wel benieuwd naar. Het hele gezin traint van tevoren voor de fietsvakantie? (Dit even n.a.v. balletjes die op dit forum wel eens worden opgegooid over training als ondergeschoven kindje in de voorbereiding van fietsvakanties). [/off topic]
@ Martin E: Op sommige fietsen is geen ruimte voor spatborden en die missen we maar heel zelden. Waar er wel ruimte is, voorzie ik ze inderdaad liever.

En anticiperend op het volgende commentaar: ook een standaard vind ik al 35 jaar een meer dan overbodig gadget, hij geeft een vals gevoel van zekerheid bij een beladen en windvangende fiets. Als er geen boom, struik, zitbank of paaltje in de buurt is, leggen wij onze fiets voorzichtig neer: als hij al ligt, kan hij niet meer vallen. :lol:

[Off topic mode] De was moet gedaan worden, met of zonder spatborden, met of zonder vrouw. [Off topic mode] :wink:

@ Pedalero: Wij proberen de auto zo veel mogelijk te laten staan en bekijken al onze noodzakelijke verplaatsingen en toeristische namiddagritjes als training voor het volgende reisje, kwestie van extra zin toe te voegen aan het boodschappen doen :wink: .
Ging dit draadje niet over de meest perfecte hond voor het fietsen? :wink:
Off topic @PeterD:
Ik vind jullie heel erg stoer! Hartstikke leuk zo'n sportieve familie.
Groeten, Paulien
Tis te hopen dat het geen reu is :wink: