Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat te kopen voor sport/ontspanning? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Wat te kopen voor sport/ontspanning?

Eindelijk iemand die medelijden heeft :cry: !
Is er ivm schakelgroep een minimum te hanteren qua kwaliteit, ik bedoel
XT,LX,Deore, etc?
Die wielenmaat verkleint wel de keuze hé!
Wat denk jij van Scott of Trek, niemand spreekt daarover maar hier zijn ze sterk vertegenwoordigd! En Meridan of Batavus?

Koen

Koen2 schreef:Matts Cruise 5.7 staat in mijn folder aan 558€

Shimano Acera-X is dit ok?
Shimano Deore is ok!!

die heeft dus zadelvering en voorvorkvering.

Ik ken Merida dus niet,is dit kwaliteit/prijs verhouding OK?

Nu effe kijken op de website!

Koen
KOEN2

Acera is ok voor schakelsysteem en voor derailleur.
Op de uitvoering hier heb ik andere velgen (dubbelwandige) genomen met Deore hubs en de verende zadelbuis heb ik vervangen door een gewone.
Eventueel de quick release van zadelbuis nog vervangen en voor jouw een upgrade voor een brookszadel? En dan heb je een goede fiets voor weinig geld.

Ik heb toen ik laatst een tijdje in de VS woonde daar een kleine maat Trek Navigator 100 gekocht (model 2003, zonder voorvering). Dat is een 26 inch fiets met comfort geometrie (lekker rechtop). Kostte de somma van $260. Een prima fietsje, al zou ik er niet mee op wereldreis durven. Ik heb een klein maatje gekocht zodat mijn dochter van dan bijna 10 jaar er volgende zomer als vakantiefiets op kan rijden. Met haar gewicht en zonder al te veel bagage blijft het wel heel (en anders kan er nog wel een nieuw achterwiel en een nieuwe trapas af bij zo'n prijsje). Ik heb er inmiddels mooie SKS spatborden op gezet, betere trappers (de Trek trappers waren al na een paar maanden gaar), Blackburn dragers die ik nog had, en een oud Brooks Countess zadel. Verder heb ik er een stel mooie lichte Panaracer banden opgezet die ik nog had (achter Pasela 1,75 inch, voor Highroad 1,5 inch). Het rijdt nu lekker, is lekker licht, en ziet er gelikt uit. Het zou niet mijn persoonlijke droomfiets zijn, maar het is prima voor het geld. Volgens mij zijn veel van de suggesties van de anderen hiermee vergelijkbaar.
lekker fietsen,
Wim
Effe opgezocht waar een Merida verdeler zat. Op nog géén 2 kilometer dus ernaartoe maw!
Blijkt dat men daar zelf nog fietsen maakt!
En met service, heb meer dan een uur met de baas/monteur overlegd.

Er komt dus een fiets met stalen kader met oogjes voor eventueel later bagagedrager en/of spatborden te plaatsen.
Het wordt een iets hoger stuur voor het comfort met een tussenbaar voor montage van cateye draadloze computer, verlichting op batterij en eventueel klein stuurtasje.
Er komen gewone velgen met een tussenmaat van banden erop, dus een mengeling van comfort/wrijving.
Het zadel wordt een Brooks lederen zadel, had hij liggen maar verkoopt hij alleen aan mensen die er naar vragen.
Versnellingen worden Shimano 500EX 2 vooraan en 6 achteraan met mogelijkheid om later naar 3 én 6 te wijzigen.Het is, zoals jullie wel zullen weten, een ouder type van groep waarvan hij mij verzekert heeft dat het ok is. Aangezien hij er nog enkele liggen had krijg ik een speciale prijs.
Kader maakt hij dus zelf op mijn maat.
Verder een fleshouder met minipomp. En ook een bagagedrager die wordt vastgemaakt aan de zadelpen.
En alles geleverd in zwart, YES!
Einde van de week prijsofferte, zal 600-700€ kosten.

Problemen opgelost!

Koen

Allemaal bedankt voor de gegevens, zo wist ik tenminste wat te zeggen in de winkel!
Hopelijk loopt alles goed af en is mijn volgende bericht een indruk van de eerste rit!

groeten
Koen

Spannend zeg. Een frame op maat is toch inderdaad wel een erg goede basis. Ik heb een vraag, omdat ik die oudere groep niet ken: wat is de inbouwmaat van de achternaaf? Moderne touringframes hebben bijna allemaal 135 mm (atb maat, itt raceframes die 130 mm brede naven hebben), maar vroeger was dat minder (120 en 126 mm). Het zou mooi zijn als je frame toch een 135 mm brede achternaaf had, want dan kun je er later altijd moderne atb naven opzetten (130 mm racenaven met een 9 speed casette is niet zo sterk).
hg
Wim
Wim,

géén idee. We zijn een beetje overeengekomen dat het géén flashy state-of-the-art fiets moet zijn maar een kwaliteitsvolle allround "uit zichzelf" rijdende fiets moet worden.
Nog vergeten vermelden, hij maakt de voorvorken zoals vroeger dus das ook 'ok'!

Aangezien we dit weekend weg zijn krijg ik maandag de prijs!
Hopelijk valt het een beetje mee!

Koen

En??
Prijs gekregen van 692€, alles inbegrepen zoals computertje en verlichting.
Zijn ondertussen op vakantie geweest en ga deze of volgende week langs om vorderingen te bekijken. Fiets werd sowieso gemaakt en dan pas moest ik beslissen.
Koen

En??
WIm
Fiets gekocht hoor.
Mooie elegante fiets maar door omstandigheden nog niet veel kunnen rijden. Zou graag een foto posten maar kan dit en hoe?
Koen

Hoi,

Je kan je fiets zetten op

www.pinkbike.com

registreren vervolgens inloggen en dan foto's downloaden vanaf jou harde schijf

Als je jou foto's geupload hebt ga je naar 'my photos ' .. op desgewenste foto staan met je muis, rechter muisknop dan .. dan 'eigenschappen' aanklikken en naar adres 'url'
Het adres wat daar achter staat ( http .... jpg) selecteren door met de linkermuisknop de url te selecteren (wordt zwart geaccentueerd) .. nu rechtermuis knop om te 'kopieren'

.. terug naar wereldfietserforum kolom .. rechtermuisknop en 'plakken'


succes

Ik heb de foto even gehost. Strak fietsje hoor Koen!

Afbeelding

Fraai, en zo te zien heel comfortabel.
Wim

Marijn schreef:Ik heb de foto even gehost. Strak fietsje hoor Koen!

Afbeelding
Wel iets anders dan ik verwachtte. Is een kettinkkastje/broekbeschermer niet handig? En waarom een bagagedrager zo hoog aan het zadel? Dan wordt het zwaartepunt toch juist hoog? Plus dat hij geen steun heeft aan de as.

Unihoc_ACE schreef:En waarom een bagagedrager zo hoog aan het zadel?
Dan zou de fiets niet meer als Belgisch herkenbaar zijn :lol:
(echt, de combinatie van zulke strakke spatbordjes en géén drager die op de as rust is typisch Belgisch)
Maar het is wel een mooi fietske!
Leon
Mooie complimenten hoor :D

Steuntje wordt erop gezet aan achterbrug, momenteel worden versnellingen geregeld bij de fietsmaker. En een kettingbeschermer komt er ook nog op, heb een mooi strak modelleke gezien dus dat komt wel in orde.

Koen

Een Tubus Fly zou heel gelikt staan, of, als je echt de retro weg wilt gaan, een Nitto:

http://rivendellbicycles.com/webalog/ba ... 20022.html

Veel fietsplezier,
Wim