Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Verkrijgbaarheid Magura onderdelen in China? - Forum Wereldfietser

Verkrijgbaarheid Magura onderdelen in China?

Hallo iedereen,

Recent brak een stuk af van mijn linkerremhendel. Ik heb magura HS33 en vroeg me nu af of er een kans was dat ik een reserve remhendel in China vind. Ik ben nu in Kashgar, maar vertrek morgen. Ik ga richting Xining, dan Chengdu en op naar Kunming.

Of is er een goede website die bv. het stuk naar een adres in Kunming zou kunnen sturen?

Alvast bedankt,
Wouter
Neem bijvoorbeeld even contact op met Bike4travel. Zij weten hoe het moet. Kies een hostel in Xining en geef het adres door. Er is in Xining een goede fietsenzaak, maar ik heb daar geen magura onderdelen gezien (dat was me zeker wel bij gebleven). Op de weg naar Xining hoef je de eerste 1600 kilometer nauwelijks te remmen. Na Xining is het raadzaam om je remmen op orde te hebben.

Ik had ook een pakketje naar Xining laten sturen, dit duurde iets van twee weken.

Als je linkerhendel de voorrem is, dan is misschien handig om de voorrem op je rechterhand te zetten. Daar rem je uiteindelijk het hardst mee en met bagage ga je niet over de kop. Alleen niet remmen in een bocht.

veel plezier daar!!!!

Sjirk
Hoi Wouter,

Hebben heel wat maanden in China gefietst maar nooit iets gespot wat op Magura leek. Wel veel Japans spul zonder olie 8)
Opsturen lijkt me inderdaad een betere keuze.
Of natuurlijk even een tijdelijke ouderwetse kabelrem erop zetten. Zolang je geen firmtech heb kan dat zonder veel problemen.

Succes,
marco
Haaa Wouter,

Het lijkt erop dat de Magura HS33 grepen niet van een al te sterke legering zijn gemaakt, wij hebben er ook al 2 gebroken in het eerste jaar.

Omdat we nog een lange tijd doorrijden en remproblemen ter plaatse willen oplossen, zonder te wachten + hoge verzendkosten, hebben we maar besloten om de Magura’s te vervangen door Shimano V brakes, het is een overweging.

Mocht je van de route afwijken en in Kathmandu terecht komen dan heeft de fietswinkel “Dawn till dusk” misschien onze achtergelaten 2 grepen nog in de aanbieding (Magura HS 33 model 2008).

http://www.dtd.com.np/index.php

Groeten,
Paul Jeurissen
Ga over een paar weken ook naar Azie met mijn nieuwe VSF T400. :D
Bij mij zit er de HS 11 op, maar dat zal vwb de handgrepen denk ik niet veel uitmaken.
Wel zorgelijk te horen dat de handgrepen dus kwetsbaar zijn. :(
Is de schade opgelopen tijden het (vlieg)transport of tijdens het gebruik?
Zal dus voorzorg maatregelen moeten nemen. :idea:
Ik heb geen ervaring met dit soort remmen, voorheen had ik extra remkabels mee.
Wat doen jullie in geval van problemen (lekkage)? :idea:
Dirk
Ho, de stelling dat de remgrelen kwetsbaar zouden zijn kan je niet trekken wanneer je twee ervaringen hoort. Hoe vervelend dan ook, je kan dat nog niet als feit aannemen. Wij maken al jaren grote fietsreizen met magura en geen problemen ondervonden. En ook die ervaring is niets meer dan een persoonlijke ervaring waar je geen conclusies uit kunt trekken :x .
Om je vraag over kabels te beantwoorden. Hou het simpel. Neem twee kabels mee (voor en achter) die al gereed zijn. Bij kabelbreuk (komt niet vaak voor, maar goed, alles kan) kabels losdraaien, nieuwe kabels monteren en volpompen met olie. Veel simpeler dan kabelremmen. Misschien thuis wel even oefenen. Kan nooit kwaad.
Succes,
Marco
Wat een onzin, je kunt wel degelijk concluderen dat plastic sneller kapot gaat dan een degelijke materiaalsoort. Ga er maar eens met een hamer op slaan.
Marco Meijerink schreef:Hohoh, de stelling dat de remgrelen kwetsbaar zouden zijn kan je niet trekken wanneer je twee ervaringen hoort.
Magura gebrukt heel veel spuitgiet aluminium, en dat zal bij overbelasting altijd breken, buigen zit er niet echt in. Normaal is het sterk genoeg, maar je hebt niet veel ingebouwde reserves als er wat raars gebeurd
Dirk, de eerste hendel is gesneuveld tijdens vliegtransport en de tweede onderweg. Ze moeten ergens een opdonder hebben gekregen. De breuken zijn niet ontstaan tijdens het fietsen zelf.

Wellicht helpt het om tijdens transport de handgrepen een beetje los te draaien zodat ze meegeven.

We hadden een Magura service kit meegenomen en reserve remblokken, zodat problemen zoals lekkage verholpen konden worden.
Matthie9000 schreef:Wat een onzin, je kunt wel degelijk concluderen dat plastic sneller kapot gaat dan een degelijke materiaalsoort. Ga er maar eens met een hamer op slaan.
???? handels zijn niet van plastic. Verder ga ik niet graag op discussies in die beginnen met "wat een onzin". Iets meer respect is wel op zijn plaats.

Weer on-topic, ik heb op de website van Magura gekeken maar ik kan inderdaad ook geen dealer in China vinden. Maar er zal wellicht al een chinees zijn die dat spul aan het namaken is (met soms een verrassend goed resultaat) :lol: .
dik5 schreef:Ga over een paar weken ook naar Azie met mijn nieuwe VSF T400. :D
Bij mij zit er de HS 11 op, maar dat zal vwb de handgrepen denk ik niet veel uitmaken.
Wel zorgelijk te horen dat de handgrepen dus kwetsbaar zijn. :(
Is de schade opgelopen tijden het (vlieg)transport of tijdens het gebruik?
Zal dus voorzorg maatregelen moeten nemen. :idea:
Ik heb geen ervaring met dit soort remmen, voorheen had ik extra remkabels mee.
Wat doen jullie in geval van problemen (lekkage)? :idea:
Dirk
naar aanleiding van de berichten over kapotte handels zou je preventief de remhendels bij vliegtuigstransport kunnen werwijderen hoewel dat wel onhandig is i.v.m. olietoestanden.

Hoewel dit ook niets zegt, heb ik na 1 jaar gebruik absuluut (nog) geen spijt van mijn Magura HS33 upgrade. (oudere model zonder plastic kapje). Het scheelt een boel tijd kwa onderhoud t.o.v. mijn vorige V-brakes en het voelt duidelijk comfortabeler aan dan een niet goed onderhouden V-brake systeem.

Ik zou gewoon een reparatiesetje meenemen en voor vertrek even prutsen met olie vervangen zodat je er handigheid mee hebt. Verder kan altijd alles kapot gaan, ik zou mij in de eerste plaats om acute problemen zorgen maken, zoals het gemotoriseerde verkeer.
Marco Meijerink schreef:???? handels zijn niet van plastic. Verder ga ik niet graag op discussies in die beginnen met "wat een onzin". Iets meer respect is wel op zijn plaats.
Het was ter illustratie dat er wel meer manieren zijn om te bepalen of iets van goede kwaliteit is; zonder een dubbelblind, gerandomiseerd onderzoek te verwachtten ;-) Daarnaast is het zeker niet de eerste keer dat magura remhendels kapot gaan. Maar goed, misschien verwacht ik wel te veel van remmen die €120-€170(?) kosten :D.
Paul Jeurissen schreef:Dirk, de eerste hendel is gesneuveld tijdens vliegtransport en de tweede onderweg. Ze moeten ergens een opdonder hebben gekregen. De breuken zijn niet ontstaan tijdens het fietsen zelf.

Wellicht helpt het om tijdens transport de handgrepen een beetje los te draaien zodat ze meegeven.

We hadden een Magura service kit meegenomen en reserve remblokken, zodat problemen zoals lekkage verholpen konden worden.
Paul ,
Bedankt voor je info. Wij gaan voor 5 weken naar Thailand :D dus de remblokjes(nieuw) zullen in die tijd niet verleten zijn. :?:
Zal wel de remhandels zodanig verdraaien en "lost/vast" zetten dat ze het minst kwetsbaar zijn tijdens transport. Mogelijk dat ik nog de servicekit meeneem, hoewel dat voor de remhandels niets oplost.
Is er nog een andere mogelijkheid om te antciperen op handelbeuk? :idea:
Hoi! Zie hier wat elke behulpzame Chinees met een computer voor je kan bestellen op internet, kan vervolgens overal naar toe gestuurd worden binnen +/- drie dagen:
http://s.taobao.com/search?q=hs33&comme ... c-50042311
Ik heb nog vergeten te vermelden dat ik de 2005 serie heb.
Hoe het gebeurd is: het afstelvijsje zat vast en ik probeerde dan maar eens de remgreep los te vijzen. Ik kreeg de bout er echter niet meer in en gaf die dan maar een tikje met een steen. Plots ging die echter te enthousiast erdoor, waardoor een stuk van de achterkant afbrak. Claimen dat de remgrepen dus kwetsbaar zijn, is onzin. Je moet er gewoon geen tik met een steen of hamer opgeven :roll: ... Ik denk dat ik mijn technische vaardigheden misschien wat verlies... Maar goed het is nu zo en ik heb een V-brake gemonteerd. Aangezien het zwaarste daalwerk gedaan is, zal die er waarschijnlijk voor de rest van de reis opblijven. Met een goed afgestelde HS33 achterrem is het ook niet zo belangrijk dat de voorrem wat minder is, want vd remkracht ben ik echt wel onder de indruk.

Ik heb eens op de Chinese ebay, taobao gekeken, maar enkel een voorrem vond ik niet.

De remgreep laten opsturen vanuit Belgie is een optie, maar ivm verzendingskosten niet echt aantrekkelijk. Ik denk dat ik er de nieuwe versie remgrepen ga opzetten als ik terug ben. Ik herinner dat vakantiefietser ze voor 55eu/set verkoopt.

Wouter
wouter93 schreef:Ik kreeg de bout er echter niet meer in en gaf die dan maar een tikje met een steen. Plots ging die echter te enthousiast erdoor, waardoor een stuk van de achterkant afbrak. Claimen dat de remgrepen dus kwetsbaar zijn, is onzin. Je moet er gewoon geen tik met een steen of hamer opgeven :roll: ... Ik
je moet de zaak niet omdraaien, je mept met de bout de achterkant uit de remgreep, vervolgens wil die bout idd wel verder. Bij niet gegoten remgrepen had je het greephuis misschien weer bij kunnen buigen, een gegoten Magura straft zo'n stommiteit wat anders af.