Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wintertrektocht 13 t/m 15 januari 2012 - Forum Wereldfietser

Wintertrektocht 13 t/m 15 januari 2012

De eerste klassieker van het nieuwe jaar met traditioneel boerenkool, worst en glühwein !!!

Fiets jij ook gewoon door in de winter en beschik je over een goede winterkampeeruitrusting? Meld je dan nu aan voor de wintertrektocht van vrijdag 13 tot en met zondag 15 januari. We zwerven deze keer door Zuid-Holland waar veel meer moois te fietsen valt dan menigeen denkt.

Vrijdagmiddag: een korte tocht die in Leiden begint. Van de Sleutelstad fietsen we vervolgens via Valkenburg en Meyendel naar Zoeterwoude.

Zaterdag: een tocht door het prachtige Groene Hart via Hazerwoude, Woubrugge, Leimuiden en de Nieuwkoopse plassen naar Bodegraven.

Zondag: een traject over jaagpaden en smalle b-weggetjes langs ydillische stadjes en dorpen als Bodegraven, Woerden, Linschoten, Oudewater en Gouda.

Als je alleen op zaterdag en/of zondag wilt komen kan dat uiteraard. Sluit je onderweg aan, dan is dat evenmin bezwaarlijk. Zorg wel dat je de nummers van de knooppunten bij je hebt.

Programma:

vrijdag 13 januari: (±45- 50 km)
13.00 uur: samenkomst/vertrek centraal station Leiden, centrumzijde, voor een korte fietstocht richting Zoeterwoude.

camping: boerderij “Rustdam”
Zuidbuurtseweg 34
2381 LG Zoeterwoude
Tel. 071 580 29 70 mobiel 06 267 167 25
http://www.rustdam.nl

avond: boerenkool maaltijd met worst (vegetariërs dienen zelf voor vleesvervangers te zorgen)

zaterdag 14 januari: (±70 km)
9.30 uur: vertrek camping Rustdam

camping: “De Hollandse Boerderij”
Meije 63
2411 PK Bodegraven
tel. 0172 68 54 13
http://www.hollandseboerderij.nl

avond: zelf koken, maar ook mogelijkheid om ergens te gaan eten.

zondag 15 januari: ( ± 50 km)
9.30 uur: vertrek camping “De Hollandse Boerderij” naar Gouda
ca. 15.00 uur eindpunt station Gouda

Route/knooppunten

Dag 1: Leiden centraal station – Zoeterwoude
Knp. 86- 53- 79- 99- 88- 90- 89- 93- 43- 41- 40- 44- 35- 34- 33- 54- 55- 84- 88- 93- 94- 92- 51- 50/82
Dag 2. Zoeterwoude-dorp- BodegravenVanaf de camping richting 50/82- 83- 27- 33- 80- 01- 37- 27- 36- 05- 07- 08-(Hazerwoude-Rijndijk) 19- 11- 12- 47- 46- 45- (Woubrugge) 44- 43- 34- 19- 18- (Leimuiden) 06- 11- 35- 36- 87- 75- 77- 79- 83- 53 (Nieuwkoop) 55/60
Dag 3: Bodegraven- station Gouda
Vanaf de camping 60/55- 94- 33- 90- 67- 70- 69- 94- 93-(Oudewater) 92- 14- 37- 36- 49- 48- 47- 50- 35- 40- 41-.42- station Gouda

Aanmelden bij Anita: mathi192@planet.nl.

Deelname aan een of meerdere activiteiten is voor eigen risico. De vereniging kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor diefstal of schade in geval van ongeval, letsel, etc. aan uzelf of derden. Wij raden u aan zelf zorg te dragen voor een reis-ongevallen en/of aansprakelijkheidsverzekering.

Voor wie dat makkelijk vindt heb ik van de knooppuntroutes GPX tracks gemaakt.
Zie hier dag 1, dag 2, dag 3.

Of download de drie tracks met daarin knooppuntnummers als waypoints.

Die storm zal toch wel een kéér stoppen?

Frank
Een infl(o)atable matje is op dit moment in de polder hier wel handig... :shock:
Super-handig, Frank!
Gedownload en klaar om lekker door de winterse landschap te fietsen volgend weekend.

Ik ben van plan om vrijdagochtend vanuit Amsterdam naar Leiden te fietsen - wil iemand mee trappen?

James
Misschien fiets ik met jullie mee op zondag 15 januari.
Na mijn eerste weekendje weg met de wereldfietsers deze oud en nieuw, meldt ik me bij deze aan voor dit weekendje weg. Jammer genoeg moet ik zaterdagavond laat in Amsterdam werken. Ik fiets na de zaterdagtocht door naar Bodegraven en neem dan de trein terug naar huis.
Leuk!
Ik heb zo'n voorgevoel dat ik als nieuw lid mee ga fietsen :)
Ik fiets vrijdag vanuit Den Haag naar Leiden cs. Ik vertrek rond de klok van 10.00uur hoek M.Stokel./Leyweg.

De route;
http://www.bikemap.net/route/1377655

Henk
Helaas moet ik vrijdag nog werken en zal ik de eerste etappe en het eten overslaan. Na het werk fiets ik direct naar de camping in Zoeterwoude. De route gaat vanuit Didam naar Pannerden. Dan door de Betuwe naar Vianen om daar de lek over te steken. Daarna via Oudewater, Reeuwijk en Boskoop naar de camping. Zondag haak ik halverwege de rit af om na Woerden dezelfde route in omgekeerde richting terug te fietsen. Alles onder voorbehoud van redelijk weer natuurlijk. Als er iemand een stuk wil meefietsen kan dat natuurlijk maar het tempo zal hoog liggen.

Korte mededeling:
Enkele deelnemers willen vrijdag graag de herinneringsdienst van René in Hoofddorp bijwonen. In verband daarmee verlaten we de vertrektijd bij Station Leiden met een halfuurtje naar 13.00 uur. De wintertrektocht gaat dus gewoon door; René zou dat vast niet anders willen.
Deze keer ben ik weer van de partij :D.
Wij schuiven vrijdagavond aan bij de boerenkool en tegen die tijd weten we ook of we gaan meefietsen en slapen. (case of winter-watjes)
Koert,

In nagedachtenis aan René ga ik meedoen!
Ik zie wel waar mijn schip strand, maar ik ben er biij!

Jans
Jans Kinds schreef:Koert,

In nagedachtenis aan René ga ik meedoen!
Ik zie wel waar mijn schip strand, maar ik ben er biij!

Jans
That's the spirit Jans!
Wij zullen vrijdag aan hem denken - op de fiets in Laos, en een Beerlao op z'n leven drinken.

Maarten en Line
present!
Ik sluit zaterdagmorgen aan bij de camping.
Waarschijnlijk is Johnny er ook bij.
Ik hoor net dat het toch een beetje gaat vriezen, kunnen we het toch nog een "winter"tocht noemen, nu nog sneeuw en ijs....
Joost
Blanche schreef:Wij schuiven vrijdagavond aan bij de boerenkool en tegen die tijd weten we ook of we gaan meefietsen en slapen. (case of winter-watjes)
Ook de winter-watjes zijn helemaal om.
We gaan gewoon meefietsen en kamperen. Het wordt prachtig weer!
Tot vrijdagavond!

http://www.weeronline.nl/Europa/Nederla ... en/4057877

Anita's boerenkool lied.

Aan tafel, aan tafel,
het rommelt in mijn buik,
'k heb reuze veel honger
en weet je wat ik ruik?
Boerenkool met worst
en spekjes met een bruine korst
boerenkool met worst
en glühwein voor de dorst.
Anita en anderen

Ik wil me op de valreep nog even aanmelden om een deel van de tocht mee te fietsen
Ik heb (nog) geen winter kampeer uitrusting
Maar ik woon in Nieuwkoop.
Vrijdag heb ik helaas geen tijd
Ik ben van plan jullie zaterdag morgen vroeg tegemoet te rijden vanuit Nieuwkoop of laat me wegbrengen
Dan kom ik jullie vanzelf tegen en fiets mee naar Nieuwkoop en de Meije
Als het zou kunnen wil ik wel deelnemen aan de maaltijd.
Maar slapen doe ik gewoon in mijn huis in Nieuwkoop.
Over de route volgens het kaartje heb ik als lokaal bekende al een opmerking:
Als je vanuit Nieuwkoop bij de watertoren in de Meije komt moet je rechtsaf slaan voor de Hollandse Boerderij en niet linksaf zoals het kaartje aangeeft.

Ik hoop jullie zaterdag te zien

Kees Schouten 0651608861

Misschien is het handig om een 06 nummer te hebben
De vrijdag en zaterdag gaan niet lukken,

Wanneer mijn planning goed verloopt zal ik op zondagochtend bij de kaasboerderij aansluiten om de zondagroute naar gouda mee te fietsen,

Groet
Jan
En zo zit het er weer op. Het einde was weer als het verhaal van de tien kleine negertjes. Bij het station van Gouda bleek de kopgroep nog maar uit vijf personen te bestaan. Net voor Gouda waren het er toch nog drie keer zoveel. Een heleboel mensen dus niet kunnen bedanken voor de organisatie, het eten en het gezelschap. Bij deze dus: allen bedankt en tot een volgende keer.

Frank

Loes, Wim en Marjan: Ik stuur nog een pb'tje over IJsland resp. Zweden.