Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Speciale fietslessen voor elektrische fiets - Forum Wereldfietser

Speciale fietslessen voor elektrische fiets

"In Twente komen er fietslessen speciaal voor mensen met een elektrische fiets. Dat moet het aantal ongelukken met die fietsen terugbrengen."
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=136835
Mag 1,5 miljoen kosten. :shock:

Ik hoop dat ze ook leren op smalle verharde paden door het bos meer naar rechts te fietsen ipv het midden. Dan hoef ik geen salto's meer te maken over de palen langs het pad. :wink:
Jammer dat ik het niet verzonnen hebt 1,5 mooi budget moet kunnen. :wink:
Wellicht leren ze daar accu en motor te verwijderen zodat ze weer eens wat lichaamsbeweging krijgen :)

Overigens is, als ik het artikel lees, die 1,5 miljoen het totale budget voor het beïnvloeden van het verkeersgedrag van de inwoners van Twente. Gelukkig gaat niet alles daarvan op aan elektrischefietsles.
Wat een prachtige uitvinding die elektrische fiets. Mijn zus heeft al meer dan 25 jaar last van multiple sclerose. Voor fietsen had ze de kracht niet meer. Gelukkig is ze weer een paar jaar mobiel door de elektrische fiets. (dit voor de mensen die dit een overbodige uitvinding vinden)
De lessen zitten hem vooral in het hanteren van de snelheid (hoger dan je gewend bent), anticiperen op medeweggebruikers die je niet horen aankomen en het veranderende rem-/stuurgedrag. (een ms patient heeft ook steeds minder kracht in de handen) Voor de elektrische fiets had je de Spartamet, waar af en toe de fiets ook op hol sloeg bij een onervaren gebruiker. Gelukkig hoorde je die nog aankomen, iets wat je bij een elektrische fiets mist.