Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Waarom anoniem op dit forum? - Forum Wereldfietser

Waarom anoniem op dit forum?

In een ander draadje las ik dit:
"Jij valt al af, want -.....- iemand die zijn echte naam niet eens durft te noemen die moet zich ergens voor schamen."

Ik kan me voorstellen dat er forums zijn waar je liever niet met je echte naam op wilt.
Maar waarom zijn er hier, op het forum van de Wereldfietser, mensen die niet onder hun eigen naam schrijven en gebruik maken van een nickname/schuilnaam :?:

Moeeten zij zich inderdaad ergens voor schamen :?: :?:
Hans van Lent schreef:Moeten zij zich inderdaad ergens voor schamen :?: :?:
Ach ... moet toch iedereen zelf weten 8)
Ik denk dat het wat genuanceerder ligt. Ikzelf heb er geen moeite mee om mijn naam (misschien heet ik wel helemaal niet zo :wink: ) op het forum te staan, maar ik kan ook begrijp dat mensen dat niet willen.

Zo sprak ik iemand die door een collega 'gestalked' werd met dingen die hij/zij op het forum zette. En ik kwam ook een fietser tegen die als psychiater werkte en niet wilde dat zijn patiënten lezen wat zijn/haar plannen/vragen/dromen/missers zijn.

Dus, iemand kan een prima reden hebben om hier niet met zijn geboortenaam te staan, zonder zich te schamen en het staat ook iedereen vrij om dit te doen.
Misbruik en slecht gedrag worden toch wel aangepakt.
Hallo,

er kan een heel aanvaardbare reden kan zijn waarom iemand, zeker op dit forum, een nicknaam neemt of niet hun echte naam gebruiken?

je zit tenslotte op een wereldfietser / vakantiefietser forum.....

je leest hier op het forum immers heel vaak dat mensen info vragen over een bepaalde reisperiode of bestemming,

niet iedereen heeft iemand die thuis blijft om op je woning te passen tijdens je afwezigheid en daarom gaat het niet over zich schamen of iets te verbergen hebben, maar eerder om de veiligheid van je huis en inboedel.
Je onderschat het internet behoorlijk zeg. Heel in het begin gebruikte ik ook mijn naam, je moet deze maar is bij Google invoeren.
Het zegt niet alles maar 3.920.000 hits op jouw naam. :lol: :lol:
multiwgb schreef:Je onderschat het internet behoorlijk zeg. Heel in het begin gebruikte ik ook mijn naam, je moet deze maar is bij Google invoeren.
Het zegt niet alles maar 3.920.000 hits op jouw naam. :lol: :lol:
Aantal berichten op dit forum: 2200
Meest actief in het forum: Kletspraat
[ 1224 berichten / 55.64% van jouw berichten ]
Wat dacht je van deze :|

Gelukkig vind Google deze niet onder mijn echte naam :wink:
HansvanderVeeke schreef:Ik denk dat het wat genuanceerder ligt. Ikzelf heb er geen moeite mee om mijn naam (misschien heet ik wel helemaal niet zo :wink: ) op het forum te staan, maar ik kan ook begrijp dat mensen dat niet willen.

Zo sprak ik iemand die door een collega 'gestalked' werd met dingen die hij/zij op het forum zette. En ik kwam ook een fietser tegen die als psychiater werkte en niet wilde dat zijn patiënten lezen wat zijn/haar plannen/vragen/dromen/missers zijn.

Dus, iemand kan een prima reden hebben om hier niet met zijn geboortenaam te staan, zonder zich te schamen en het staat ook iedereen vrij om dit te doen.
Misbruik en slecht gedrag worden toch wel aangepakt.
Big brother is watching you? Kan die psychiater het niet omdraaien en anoniem gaan werken, want die loopt toch ook kans om patienten bij de bakker of tijdens de beklimming van de Alp d' Huez tegen te komen. Wellicht helpt een collegiaal consult om getraind te zijn tegen dit soort ontmoetingen.

Wat is de reden dat collega's een andere collega stalken? en so what, wat voor nadeel heeft dat? Fietst deze geplaagde collega ook steeds met een integraalhelm op met een gesloten vizier? Juist door de mogelijkheid om anoniem op het forum te gaan, kan dit stalkgedrag gestimuleerd worden. De stalkers kunnen immers in alle anonimiteit op het forum de geplaagde collega uitspraken ontlokken.

Hoeveel psychiaters en andere mensen die op dit forum onder een schuilnaam actief zijn hebben daadwerkelijk een gegronde reden om dit vanachter een masker te doen?

Mijn oproep is: maskers af! Hij/zij die de schoen past, trekke hem aan.
Het alias gebruik is een vrij gebruikelijk fenomeen op het internet. Je hoeft niet te denken dat dat hier allemaal blijft want inderdaad, google kijkt mee. Ik heb niets te verbergen en ben zeker niet overdreven panisch als het gaat om internet en persoonsgegevens, maar voor gebruik van een alias geldt: baat het niet dan schaadt het niet. En dat kun je van het gebruik van je eigen naam niet zeggen want mogelijk schaadt het wel.
Ik ben totaal niet bang met mijn smoel en naam op dit forum te staan.
een tijdje geleden dacht ik... laat ik mijn naam eens zoeken via Google, en ik stond versteld, een hele pagina met mijn persoon. :) Met naam en foto's!

En niet alleen via dit forum, ook via een krantenartikel, een aktie van landroof waar ik me ooit voor ingezet heb en nog veel meer.

Maar wat kan daar mee gebeuren???

Henk

kunst en fietswerk
Johojo schreef:Het alias gebruik is een vrij gebruikelijk fenomeen op het internet. Je hoeft niet te denken dat dat hier allemaal blijft want inderdaad, google kijkt mee. Ik heb niets te verbergen en ben zeker niet overdreven panisch als het gaat om internet en persoonsgegevens, maar voor gebruik van een alias geldt: baat het niet dan schaadt het niet. En dat kun je van het gebruik van je eigen naam niet zeggen want mogelijk schaadt het wel.

Beste Pietje of Marietje achter het masker Johoho,
Als ik op dit forum discusseer doe ik graag met mensen die hun vizier ook
open hebben staan.
Waar ben je bang voor? Je vermeldt "mogelijk" cursief. Maar als ik "mogelijk" risico wil vemijden, dan moet ik ook niet op de fiets stappen. Naar wat voor wereld dalen we af, als we allemaal gewone menselijke communicatie vanachter een masker gaan voeren?
Leven we werkelijk in een totalitaire staat dat belangstelling voor het onderwerp fietsen gevaar oplevert?

Google kijkt mee, so what?

Ik zie veel meer gevaar in mensen die hun gezicht verbergen.

Beste Pietje of Marietje achter het masker Jojoho, wees een man of een vrouw rechtdoor zee en open naar mij: wie zijt gij?
bert sitters schreef:
Ik zie veel meer gevaar in mensen die hun gezicht verbergen.
Dan zou ik maar snel ook een alias nemen want nu weten wij je te vinden :twisted: :)

Onee, dat kan in jouw geval natuurlijk niet. Je hebt commerciële belangen
Johojo schreef:
bert sitters schreef:
Ik zie veel meer gevaar in mensen die hun gezicht verbergen.
Dan zou ik maar snel ook een alias nemen want nu weten wij je te vinden :twisted: :)

Onee, dat kan in jouw geval natuurlijk niet. Je hebt commerciële belangen

Wat is er mis met commerciele belangen? Ik verberg dat nooit. Wat hebben mijn commerciele belangen met dit onderwerp te maken. Jij toont nu juist aan waarom maskers op dit forum ongewenst zijn. Je kunt lekker steken onder water spuien zonder zelf in beeld te komen. Ik noem dit laf!
De relevantie? Dat is het eerste wat ik tegen kwam toen ik jouw naam bij google intikte. Prima dat jij dat wilt, maar ik wil dat niet. Beetje flauw dat je jij je nu aangevallen voelt. Jij bent degene die mede oproept tot een discussie over dit onderwerp.
Johojo schreef:De relevantie? Dat is het eerste wat ik tegen kwam toen ik jouw naam bij google intikte. Prima dat jij dat wilt, maar ik wil dat niet. Beetje flauw dat je jij je nu aangevallen voelt. Jij bent degene die mede oproept tot een discussie over dit onderwerp.
Als je te laf bent om onder je eigen naam op dit forum te discusseren. Je hebt mijn gegevens, dus je kunt mij ook anders bereiken, maar dan wel graag onder je eigen naam.
Johojo schreef:Prima dat jij dat wilt, maar ik wil dat niet.
Je kan je ook afvragen waarom ze hier die Googlebots niet buitensluiten 8)

User-agent: *
Disallow: /phpbb/
bert sitters schreef:
Als je te laf bent
:roll: Tsja....
Michael W schreef:Je kan je ook afvragen waarom ze hier die Googlebots niet buitensluiten 8)

User-agent: *
Disallow: /phpbb/
Wat een goed idee!
Beste Bert,
Er is geen enkele reden onuitgenodigd zo grof uit te pakken. Mensen kunnen inderdaad heel legitieme redenen hebben, en het past niet dat bij voorbaat in twijfel te trekken. Juist die mensen kunnen dat immers ook niet in het publiek uitleggen.
Wim
Wim schreef:Beste Bert,
Er is geen enkele reden onuitgenodigd zo grof uit te pakken. Mensen kunnen inderdaad heel legitieme redenen hebben, en het past niet dat bij voorbaat in twijfel te trekken. Juist die mensen kunnen dat immers ook niet in het publiek uitleggen.
Wim
Om hoeveel mensen onder het legioen met maskers op gaat dat van "legitieme reden" op? Ik pak hard uit, maar dat doet die meneer of mevrouw ook. Onze positie is wel ongelijkwaardig, want ik doe het open en bloot.
Het is juist deze ongelijkwaardigheid die mij ontzettend stoort. Mensen die zonder zelf in beeld te komen, van alles kunnen beweren.
Ik heb mij al eerder hier over geuit op dit forum.
Mensen hebben in verschillende situaties een verschillende rol, en dat kan botsen,
zeker in de omgang bij mensen met wie je verplicht omgaat (werksituatie bv) die niet verder kijken, luisteren en lezen dan hun neus lang is. En dan maar de draak gaan steken met je hobby.

Als elk mens zo oprecht en ideaal cultureel gevormd was, als we hier graag zouden zien, zou dat geen probleem zijn. Helaas lopen er nogal wat lompe boere m/v en hufters m/v rond die zich vervelen :(