Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Topeak Alien 2: Verwijderen riemclip? - Forum Wereldfietser

Topeak Alien 2: Verwijderen riemclip?

Ik heb een Topeak Alien 2 tool aangeschaft. Daar zit een keurige etui bij, maar die heeft een clip om het aan een riem o.i.d. te bevestigen. Op het eerste oog lijkt die niet zonder geweld los te maken. Maar hij zit me in de weg. Heeft iemand inmiddels met enig beleid die clip weten te verwijderen, waarna de etui nog bruikbaar bleef?
Bij het etui wat bij de mijne zat, was de clip te verwijderen door het binnenste stukje met een schroevendraaier los te wrikken. Er blijft wel een stuk plastic op het etui achter maar al me al wordt hij een flink stuk dunner.

Het lijkt er op dat het ook nog in elkaar te zetten is. dit heb ik nog niet geprobeerd omdat ik er totaal geen behoefte aan heb. Dit was bij een alien 2 die ik 3 jaar geleden gekregen heb.
refro schreef:...
Bedankt voor je snelle reactie. Ik ga eens kijken of ik met beleid iets voor elkaar krijg.

Als iemand anders nog tips heeft, schroom niet...
refro schreef:Bij het etui wat bij de mijne zat, was de clip te verwijderen door het binnenste stukje met een schroevendraaier los te wrikken. Er blijft wel een stuk plastic op het etui achter maar al me al wordt hij een flink stuk dunner.
Ik sluit me bij refro aan. De veerclip kun je iets oplichten (er zit zelfs een sparing daarvoor) en over het nokje schuiven. Die van mij is ook zo'n 3 jaar oud.
Er op schuiven gaat wel weer als je iets tussen de veer steekt om de afstand te vergroten. Als de clip weer in de geleiding zit, afstandhouder eruit en doorschuiven totdat deze vastklikt.
Suc6
Gr.
Kees
't Bleek eenvoudiger dan gedacht. Het is er gewoon voor gemaakt. Kleine fittingschroevendraaier kan de was doen.

Afbeelding

Dank nogmaals voor de reacties.