Additionally, paste this code immediately after the opening tag: tip ! lichtgewicht reishanddoekje - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

tip ! lichtgewicht reishanddoekje

Maurice schreef:Bodyflik Een soort kam om het water van je lichaam te kammenMaurice
Ik gebruik daar altijd m'n eigen handen voor. Eerst daarmee het overtollige water verwijderen en dan drogen met een handdoekje

Ik vind die iets duurdere handdoekjes toch ook echt wel beter hoor! Die van de xenos zijn dan wel heel gedkoop, maar ik vind ze een stuk zwaarder en ze drogen ook minder snel.
Dus als je echt op je gewicht moet/wil letten zou ik voor die "afzetterige' handdoekjes gaan :wink: .

Heb ook al een tijdje de grootste maat handdoek v/d Xenos. Maar van afdrogen is geen sprake...het is meer afdeppen. En als ik s'morgens de handdoek achter op de fietstasje's laat wapperen om te drogen, mag ik blij zijn dat er wat vocht uit is als ik op de volgende camping mijn tentje weer op zet :? Niet echt tevree...ben nog op zoek.

ja ik heb ook maar het zekere voor het onzekere genomen en de dure variant gekozen. bedankt voor de reactie op mijn 'wasvraag': hij gaat straks ongewassen de fietstas in voor mijn vakantie die as vrijdag start!

Spironski schreef:Ik vind die iets duurdere handdoekjes toch ook echt wel beter hoor! Die van de xenos zijn dan wel heel gedkoop, maar ik vind ze een stuk zwaarder en ze drogen ook minder snel.
Dus als je echt op je gewicht moet/wil letten zou ik voor die "afzetterige' handdoekjes gaan :wink: .
Mee eens. Wij hadden eerst ook de handoeken van de Xenos maar zijn overgestapt naar Rubytec. Wel een stuk duurder maar hoe vaak gebruik je ze nou? (als je er twee p.p. meeneemt). Met name de droogtijd verschilt flink vergeleken met het Xenos exemplaar.

lichter (?), groter, handiger, droogt af als een weet-ik-veel en droogt (in de wind en/of zon) binnen de allerkortste keren en gaat zelfs na zes weken niet stinken (ok, ik heb hem tussendoor wel gevwassen): een sarong. ik hoef niets anders meer.

Iemand al ervaring met de nieuwe van MSR? Schijnt de allerlichtste te zijn. Heb zelf die van Rubytec, en vind het toch een beetje een zeem. En erg snel vind ik ze ook niet drogen (beter dan een gewone handdoek, dat wel).
W

Wat zijn de ervaringen met de handdoekjes van Vaude en die van Perry?
Die van Perry zijn ook behoorlijk goedkoop, maar wellicht wel beter dan Xenos.

Heb ook zo'n Rubytec, maar ben er best tevreden mee. Mocht hij zeiknat zijn, dan kan je ze uitwringen en dan droogt hij evengoed lekker af.

Ook had ik van die Rubytec washandjes. Maar daar ben ik van af gestapt. Ik wil wel iets hebben wat een beetje schuurt. :P

Gebruik dus weer een dood normaal washandje.

Voor wie nog jonge kinderen in huis hebben, hydrofiel luiers werken ook heel goed.......

Gr
Eric

Klopt: die heb ik ook al eens meegenomen. Voordeel is dat ze goed (dus echt) afdrogen. Nadeel is dat je zo snel ziet hoe vuil ze zijn.

Ik heb zo'n zeemgeval, maar ik heb gemerkt dat deze van shampoo gaan stinken. Dat krijg je als je je voor het afdrogen niet goed afspoelt met water, en die stank gaat er maar moeilijk af.

Voor afdrogen van de afwas gebruik ik tegenwoordig een kleine vaatdoek, werkt uitstekend. Misschien volgend jaar maar een grote vaatdoek mee om mijzelf af te drogen...

willem.megens schreef:Voor afdrogen van de afwas gebruik ik tegenwoordig een kleine vaatdoek, werkt uitstekend...
Gewoon een velletje toiletpapier, daar kan het ook mee. Gebruik ik echt voor alles.

Chris schreef:
willem.megens schreef:Voor afdrogen van de afwas gebruik ik tegenwoordig een kleine vaatdoek, werkt uitstekend...
Gewoon een velletje toiletpapier, daar kan het ook mee. Gebruik ik echt voor alles.
Hoi!

Hoeveel velletjes heb je nodig om je af te drogen? :lol: :lol: En pas op, in sommige landen gebruiken ze liever de linker hand :wink:

Fiets de wereld (met een namaak sneldrogende handdoek uit Nepal),
Whisky

Enkel voor de afwas hé :? :lol:
Onder de douche gewoon een handdoek hoor. Een badhanddoek in 3 geknipt is groot genoeg en weegt evenveel als een lichtgewicht handdoek.

Chris schreef:Enkel voor de afwas hé :? :lol:
Onder de douche gewoon een handdoek hoor. Een badhanddoek in 3 geknipt is groot genoeg en weegt evenveel als een lichtgewicht handdoek.
Heb je ze alle 3 evengoed mee? :lol:

Chris schreef:Enkel voor de afwas hé :? :lol:
Onder de douche gewoon een handdoek hoor. Een badhanddoek in 3 geknipt is groot genoeg en weegt evenveel als een lichtgewicht handdoek.
Dat ligt er maar net aan. Eén van mijn lichtgewicht handdoeken weegt 60gram. Een gewone badhanddoek, tja dat verschilt. Dat gaat van 230 gram voor een klein en versleten handdoekje tot 750 gram voor een volwassen en dikke badstof badlaken. Hoe dan ook: mijn (niet Xenos-) lichtgewicht handdoek weegt een kwart van mijn lulligste badstoffen handdoekje, die zelfs in z'n geheel nauwelijks genoeg is om me droog te krijgen.

En dan hebben we het nog niet gehad over het pakvolume: dat van de lichtgewicht is ongeveer net zo groot als een washandje. Dus zeg één-tiende van een badstoffen exemplaar.

Of over de frisheid: badstof is ongeveer twee dagen te gebruiken voordat het muf wordt. Met die kunststof doekjes kan je volgens mij je hele vakantie toe zonder te wassen (nog niet uitgeprobeerd, maar meer dan een week is geen probleem).

Kortom: er is volgens mij wel wat te zeggen voor lichtgewicht. :D

Ik neem uiteraard maar 1 deel mee, en niet alle 3 :? zou gek zijn.
Toen ik in een folder, geen idee welke, jaren geleden een lichtgewicht handdoek zag staan heb ik mijn handdoekje gewogen en er was geen gewichtsverschil. Het handdoekje dat ik nu bij had weegt juist 100gr, dus om 40gr op gewicht te besparen op een totaal van zo'n 25à30kg dat vind ik wat gek. Ik denk dat het nuttiger is om andere dingen te vervangen in lichtgewicht spul.

Nee, over die 40 gram hoef je inderdaad niet moeilijk te doen.
Maar een 100 gram badstof handdoekje krijgt mij niet goed droog, en zo'n lichtgewicht-ding wèl. En dan zijn daar dus nog de kwesties van pakvolume en frisheid.
Bij elkaar zaken die mij toch voor zo'n goeie lichtgewicht laten kiezen.