Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets- en wandelbeurs nog betaalbaar ? Inmiddels kletspraat - Forum Wereldfietser

Fiets- en wandelbeurs nog betaalbaar ? Inmiddels kletspraat

Alles bij elkaar opgeteld, entree, parkeren auto, benzinekosten (130 km.),
dan ben ik al gauw €. 45,-- kwijt. Wel zelf brood en drinken meenemen anders ziet het plaatje er anders uit. Natuurlijk moet je je ook niet laten verleiden voor de koopjes anders wordt het een dure dag.
Aan de hand van de lijst van deelnemers kun je thuis al heen wat informatie verzamelen. Even de lijst in Excel zetten en je hebt alle links te pakken.

Jan
Vreemd ik betaal voor 200km reizen maar €20
Wij gaan voor 16 euro pp op reis, en betalen een tientje toegang.
ik zou normaliter ook de voorkeur voor de trein hebben, hoewel mijn vertrouwen in de NS tegenwoordig vrij laag is...

O ja, ik zou inderdaad zelf eten en drinken meenemen, ik kan mij herinneren dat dat achterlijk duur was de vorige keer.
Matthie9000 schreef:Vreemd ik betaal voor 200km reizen maar €20
Als men alle kosten in rekening brengt, dan zijn er weinigen die voor 10 cent/kilometer zullen rondrijden met een auto. Waarschijnlijk tel jij enkel de brandstofprijs. Als je dat met de fiets zou doen, dan kosten verplaatsingen met de fiets 0 euro. Vreemd, want iedereen hier weet dat fietsen goedkoop kan, maar ook niet kosteloos is.
Een kostprijs van 20 - 30 cent/kilometer is heel normaal bij autogebruik. (En als men alle kosten van autogebruik zou internaliseren, dan zou de prijs nog 5 maal zo hoog komen te liggen.)

Renaat
Revanho schreef:
Matthie9000 schreef:Vreemd ik betaal voor 200km reizen maar €20
Als men alle kosten in rekening brengt, dan zijn er weinigen die voor 10 cent/kilometer zullen rondrijden met een auto. Waarschijnlijk tel jij enkel de brandstofprijs. Als je dat met de fiets zou doen, dan kosten verplaatsingen met de fiets 0 euro. Vreemd, want iedereen hier weet dat fietsen goedkoop kan, maar ook niet kosteloos is.
Een kostprijs van 20 - 30 cent/kilometer is heel normaal bij autogebruik. (En als men alle kosten van autogebruik zou internaliseren, dan zou de prijs nog 5 maal zo hoog komen te liggen.)

Renaat
Ik reken het 40% kortingstarief van de NS (2e klas).
IK ook.
Wim
Matthie9000 schreef:Vreemd ik betaal voor 200km reizen maar €20
+ Toegang volwassenen € 14,00 = € 34,- :wink:
In ouderwetse guldens ƒ 74.80 8)
Matthie9000 schreef:
Ik reken het 40% kortingstarief van de NS (2e klas).
Aha, op die manier :)

Renaat
Michael W schreef:
Matthie9000 schreef:Vreemd ik betaal voor 200km reizen maar €20
+ Toegang volwassenen € 14,00 = € 34,- :wink:
In ouderwetse guldens ƒ 74.80 8)
Neen, ik betaalde € 10,00 voor mijn toegangskaartje (vroeg geboekt :P).

Revanho schreef: Aha, op die manier :)

Renaat
:D ;-)
Matthie9000 schreef: Neen, ik betaalde € 10,00 voor mijn toegangskaartje (vroeg geboekt :P).
Altijd nog 30 euro = 66,6 ouderwetse guldens, kan ik niet goedkoop noemen 8)
Michael W schreef:
Matthie9000 schreef: Neen, ik betaalde € 10,00 voor mijn toegangskaartje (vroeg geboekt :P).
Altijd nog 30 euro = 66,6 ouderwetse guldens, kan ik niet goedkoop noemen 8)
Wel de juiste omrekenfactor gebruiken hè: 66,11 !!! Ik had ook kunnen fietsen maar dan mis ik waarschijnlijk een deel van de beurs :P
Michael W schreef:Altijd nog 30 euro = 66,6 ouderwetse guldens, kan ik niet goedkoop noemen 8)
Je moet wat voor je hobbie over hebben. Zolang je geen drugs consumeert of ieder weekend naar de hoeren gaat, vallen die paar tientjes voor je gezonde hobbie nog wel mee toch?
De toegangsprijs is wel inclusief een uitgebreid lezingenproggama met ook toplezingen in het Forum, die is een riante zaal met comfortabele stoelen met goed zicht op een groot scherm.

Vorige week gaf Jolanda Linschooten een lezing in Houten. De toegang bedroeg 20, - Euro voor alleen maar die lezing. Op de Fiets en Wandelbeurs krijgen de bezoekers naast Jolanda Linschooten ook nog eens Frank van Rijn en een uitgebreide belevingsbeurs.

Parkeren in de garage van de RAI is duur, daar kan de beursorganisatie niets aan veranderen. Je kunt je bolide ook elders parkeren of gewoon met het openbaar vervoer komen. Er rijden door de kou minder treinen, maar de treinen rijden nu wel.
Raadpleeg voor de reisplanner van de NS. http://www.ns.nl
Kijk op de site van de Fiets en Wandelbeurs voor aansluitingen met de metro naar de RAI: http://www.fietsenwandelbeurs.nl
Ik zit inmiddels heerlijk warm in de trein, en er is plek genoeg. Zelf vind ik de toegangsprijs eigenlijk wel meevallen. De RAI is geen goedkope locatie. Het hangt er ook een beetje vanaf wat je van zo'n beurs verwacht. Het aanbod is immers tweeledig. Aan de ene kant zijn er de stands met allerlei handel. Natuurlijk kun je voor Vittorio naar Heerhugowaard, voor Snel naar Utrecht of voor m-gineering naar Kiel Windeweer. Maar hier heb je het allemaal bij elkaar. Persoonlijk vind ik veel van die commerciele paviljoens soms maar matig interessant, en soms zelfs totaal irrelevant, en ik vind ook wel dat de blingbling soms wat te dominant is. Maar daarom is er ook het andere niet commerciele aanbod, zoals van de Wereldfietser. Ik sta er niet om mijn geld te verdienen, maar om mensen onafhankelijk advies te geven, en ze hopelijk te behoeden voor de aanschaf van dure of onbruikbare spullen. De wereldfietsers die er hun kennis over landen staan te delen zijn een welkom tegenwicht tegen alle reisorgansiaties die pretenderen dat je alleen maar met een georganiseerde reis kunt gaan.
Zelf zou ik de balans tussen handel en onafhankelijke kennis wel iets anders willen hebben, maar dat kun je moeilijk verwachten op zo'n grote beurs. Op de eigen wereldfiester beurs die binnenkort weer gehouden wordt is die balans inderdaad anders, en dat is eigenlijk wel leuker, maar daar bereiken we uiteindelijk veel minder mensen.
Ik verheug me in elk geval op twee dagen van leuke ontmoetingen, en ik hoop weer heel wat mensen op de fiets te krijgen.
Wim
bert sitters schreef:De toegangsprijs is wel inclusief een uitgebreid lezingenproggama met ook toplezingen in het Forum, die is een riante zaal met comfortabele stoelen met goed zicht op een groot scherm.
Da's zeker waar Bert, zo gezien is het bijna voor niks :wink:
Meuh, dat omgereken in guldens is zooooooooooooo tien jaar geleden! (In 1956 kostte een fles melk 2,5 cent. Who cares!) :evil:
Pedalero schreef:Meuh, dat omgereken in guldens is zooooooooooooo tien jaar geleden!
Je zal ze de kost moeten geven die dat nog steeds doen 8)
Wat zullen die mensen zich rijk voelen als ze naar hun loonstrookje kijken!

Maar zonder gekheid: wat dik tien jaar geleden een gulden kostte, kost nu een euro. Makkelijk toch?
Pedalero schreef: Maar zonder gekheid: wat dik tien jaar geleden een gulden kostte, kost nu een euro. Makkelijk toch?
Joh, was gewoon flauwe humor 8)