Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 26 of 28 inch - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

26 of 28 inch

@wim had idd al bedacht dat menigeen daar n brandstof fles in zouden plaatsen. Volgens mij meer ontstaan door de mogelijkheden die WF -ers zien dan dat t een fietsbouwer de houder daar voor had bedoeld..
kenben schreef:wat ik nog steeds niet begrijp dat framebouwers n bidonhouder op de onderkant van de onderbuis maken.. Persoonlijk vind ik het echt een kansloze oplossing. Lijkt mij nagenoeg onmogelijk om die bidon eruit te krijgen tijdens het fietsen.
Mij lukt het redelijk makkelijk. Maar inderdaad, bij nat weer wordt de boel smerig. Ik neem daarom twee identieke bidons met schroefdoppen mee. Als de bovenste bidon dan leeg is, schroef ik de (schone) dop van die bidon op de volle (evt. smerige) onderste bidon en omgekeerd. Daarvoor ga ik wél even stilstaan. :wink:

Oh ja, voordat iemand anders ermee aan de haal gaat, wil ik graag de copyrights reserveren op de topicnaam 'bidonshouders onder de schuine onderbuis zijn levensgevaarlijk!' :roll:
kenben schreef:Veel plezier met je nieuwe fiets.. wat ik nog steeds niet begrijp dat framebouwers een bidonhouder op de onderkant van de onderbuis maken..
Er zijn klanten die dat graag willen en er voor betalen, een krachtig argument :D
Persoonlijk vind ik het echt een kansloze oplossing. Lijkt mij nagenoeg onmogelijk om die bidon eruit te krijgen tijdens het fietsen.
dat gaat prima, maar zonder spatbord heb je kans dat de bidon dan lekker klem komt te zitten tussen onderbuis en band :cry: :roll: Je kunt dus beter even afstappen!

Stop er dus je bijvulvoorraad of je benzine in, de benzinefles wil je sowieso niet in je tas hebben.
Pedalero schreef:
kenben schreef:wat ik nog steeds niet begrijp dat framebouwers n bidonhouder op de onderkant van de onderbuis maken.. Persoonlijk vind ik het echt een kansloze oplossing. Lijkt mij nagenoeg onmogelijk om die bidon eruit te krijgen tijdens het fietsen.
Mij lukt het redelijk makkelijk.
Tijdens het fietsen? Knappe actie! :)
Voor een brandstoffles is die plek onder de schuine onderbuis prima, nog geen last van opvliegend gesteente gehad gelukkig. Voor een bidonhouder zijn er betere plekken bedenkbaar. Camelbak op 1 (je drinkt gewoon vaker kleine slokjes, wat heel goed werkt tijdens een lange fietstocht), dan zeker de schuine onderbuis (evt. petfleshouder of thermosfles) en vervolgens zitbuis, bovenop achtertassen, stuur, voorvork, achter het zadel, in fietsshirt, drinkreservoir in frametas, tasjes op achterkant ortliebtassen, etc.
kenben schreef:Veel plezier met je nieuwe fiets.. wat ik nog steeds niet begrijp dat framebouwers n bidonhouder op de onderkant van de onderbuis maken..
Die houder gebruik ik voor een gereedschaps"bidon", ideale plaats daarvoor. Deze borg ik overigens wel met een riempje: door het gewicht kan de houder openbuigen.
Harry

super mooie fiets. Zelf heb ik mijn eerste grote trip (richting Compostela)
achter de rug met mijn stalen 28" Vittorio. Via het forum heb ik zeer veel
nuttige tips gekregen voor de opbouw, bandenkeuze,... van o.a. Wim,
Marten, Leon,... Dagelijks afstanden tussen de 120 & 180km gereden zonder
problemen. Lekker trappen en genieten.
Veel plezier met je fiets en op het forum.

Groetjes
Luc :)