Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsroute voor de racefiets (van Amsterdam) naar Berlijn - Forum Wereldfietser

Fietsroute voor de racefiets (van Amsterdam) naar Berlijn

Eind mei wil ik samen met een vriend (33 en 35 jaar oud) op de racefiets naar Berlijn. Wij zijn nog op zoek naar een geschikte route.

Rekening houden met het volgende

*geschikt voor de racefiets, dus zoveel mogelijk asfalt
*te fietsen in 7 dagen

De R1 voldoet volgens mij niet aan deze vereisten.

Heeft iemand een route beschikbaar, suggesties?
Andere tips ook van harte welkom!

Alvast bedankt!

groet,
Maarten
hallo,

de R1 is idd niet geschikt om met de racefiets te doen,
je kan op het net een routeplanner zoeken en zo je route uittekenen,
op www.routenet.be heb je de mogelijkheid om bij route opties fiets aan te vinken,
waarschijnlijk zijn er nog planners waar die mogelijkheid bestaat.

frank en diane
Je kunt even bij Radweit kijken:
http://www.radweit.de/
http://www.radweit.de/index/routyber.html
Verder is er ook nog een kanalen route, grotendeels langs het MIttellandkanal, maar die is volgens mij ook niet echt geschikt voor de racefiets.
Ik ben ooit een keer op een Duitse site terecht gekomen, waar je je gehele route kon inplannen, met opgave van soort wegdek enz.
Stom genoeg heb ik hem niet in mijn favorieten gezet, dus wat dat betreft kan ik je niet verder helpen, maar hij bestaat, bestond dus in ieder geval wel. :(

In het Duits googelen moet die site op een gegeven moment ophoesten.

Succes

Peter
De Hanzefietsroute nummer 3 in omgekeerde richting? http://www.hanzefietsroute.nl/index.htm

Eventueel in combinatie met fietsen naar Praag:

Afbeelding
Via de Hanzefietsroute ben ik een paar jaar terug naar Berlijn gefietst (zie fotoverslag) en van de gids 'Fietsen naar Praag' ben ik zelf co-auteur, dus ik kan met enige kennis van zaken stellen dat deze routes voor fietsen met dunne banden een niet geringe uitdaging moeten zijn :).
Als ik snel op de kaart kijk, zie ik op de lijn Amsterdam-Berlijn over de grens in Duitsland meteen het Teutoburger Wald. Daarna de Harz en ten oosten daarvan nog wat natuurparken. Misschien moet je op routes door de afzonderlijke delen zoeken?

Elk jaar organiseren twee Nederlandse wielerclubs in het Teutoburger Wald bijvoorbeeld twee prachtige toertochten (Teutoburgerwaldtocht en Tecklenburger Rundfahrt), waarvan de routes/gps vast op internet zijn te vinden en je delen zeker voor je eigen route kunt gebruiken.

Wel wat meer werk natuurlijk.
Pedalero schreef:Als ik snel op de kaart kijk, zie ik op de lijn Amsterdam-Berlijn over de grens in Duitsland meteen het Teutoburger Wald. Daarna de Harz
Amsterdam - Berlijn in 7 dagen is zeker 90 km per dag in rechte lijn; blijf je echter op die lijn iets noordelijk van Hannover dan heb je een nagenoeg vlak gebied. Gewoon zoveel mogelijk lokale doorgaande wegen volgen, goed geasfalteerd en vaak nog een fietspad erlangs ook. Af en toe een stukje van het Mittellandkanal voor de rust en de variatie en je bent er zo 8)

Afbeelding
Hallo,

het Mittellandkanaal heeft lange stukken grindweg, niet echt geschikt voor racefiets dus :?

@ Kees Swart: weet jij of de campings langs de route naar Praag al open zijn eind mei / begin juni ?

bedankt en groetjes,

Frank en Diane
Michael W schreef:
Pedalero schreef:Als ik snel op de kaart kijk, zie ik op de lijn Amsterdam-Berlijn over de grens in Duitsland meteen het Teutoburger Wald. Daarna de Harz
Amsterdam - Berlijn in 7 dagen is zeker 90 km per dag in rechte lijn; blijf je echter op die lijn iets noordelijk van Hannover dan heb je een nagenoeg vlak gebied. Gewoon zoveel mogelijk lokale doorgaande wegen volgen, goed geasfalteerd en vaak nog een fietspad erlangs ook. Af en toe een stukje van het Mittellandkanal voor de rust en de variatie en je bent er zo 8)
Kan ook natuurlijk. Ik noemde het Teutoburger Wald en de Harz omdat ik dat leuker zou vinden dan alleen maar vlak rijden. Maar ik weet natuurlijk helemaal niet hoe de topicstarter daarover denkt.
frank en diane schreef: het Mittellandkanaal heeft lange stukken grindweg, niet echt geschikt voor racefiets dus :?
Ik schreef ook "af en toe een stukje voor de variatie", omdat je anders alleen op verkeerswegen fietst en met 25 of 28 mm banden zijn die halfverharde wegen goed te doen !! :wink:
Pedalero schreef: Ik noemde het Teutoburger Wald en de Harz omdat ik dat leuker zou vinden dan alleen maar vlak rijden.
Veel leuker, maar het rijdt wel veel meer om en ze willen het in 7 dagen doen :wink:

Afbeelding

Onverhard door de Harz :wink:
Kortom, dat wordt een pittig weekje. 8)
frank en diane schreef:Hallo,

@ Kees Swart: weet jij of de campings langs de route naar Praag al open zijn eind mei / begin juni ?

bedankt en groetjes,

Frank en Diane
Jazeker, in mei zijn de campings langs deze route open!
Hoi!

Ben in oktober van Arnhem naar Berlijn gefietst, ook de racefiets (nou ja een racefiets met bagagedrager en niet zon stuur, heb m beetje omgebouwd naar meer toerfiets)

in 3 dagen gedaan, heeel veel asfalt! check hier:

http://wereldfietser.nl/phpBB/viewtopic ... 3&p=141759

Robin
Bedankt voor de tips allemaal! Ik denk dat ik de route van Robin als leidraad neem.