Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kamperen op leuke terreinen - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Kamperen op leuke terreinen

Wel heel veel later dan de topicstarter maar misschien toch wel interessant.

sinds 2 jaar hebben we een camping speciaal voor tenten, en dan met name kleine tentjes met de fiets. Geen caravans, campers, muziek, licht enz. Kleinschalig een prachtig terrein met prima nieuwe sanitaire voorzieningen. Back tot basic. maar dan wel gezellig met de mogelijkheid voor een kampvuur of houtkachel bij de tent.
Waar vind je dat nog?
reneijntema schreef:Wel heel veel later dan de topicstarter maar misschien toch wel interessant.

sinds 2 jaar hebben we een camping speciaal voor tenten, en dan met name kleine tentjes met de fiets. Geen caravans, campers, muziek, licht enz. Kleinschalig een prachtig terrein met prima nieuwe sanitaire voorzieningen. Back tot basic. maar dan wel gezellig met de mogelijkheid voor een kampvuur of houtkachel bij de tent.
Waar vind je dat nog?
tja goede vraag waar zouden we die nog vinden? als je zelfs geen naam weet :wink:
Ff googelen....heiligboontjekoffie.nl
Ziet er idd leuk uit.
http://www.heiligboontjekoffie.nl/Het_H ... ntact.html

Ff zoeken op René IJntema en camping.
Als het een ander is zal hij zich wel melden.
Inderdaad, dat klopt. Niet echt handig zonder afzender maar gelukkig zijn we wel overal te vinden.
Kom een keer een kijkje nemen als je in de buurt bent met of zonder tent. We zitten pal aan de LF7

René
Kampeerplaats "de Laegthe' in Zalk, de minicamping in Kostverloren!

Als je minicamping, kleine camping, boerencamping intikt op Google vind genoeg leuke, aparte en goedkope campings die niet bij een stichting of organisatie aangesloten zijn. Ook vragen naar een camping in een supermarkt/winkel levert soms verrassende kampeerplekken op.

Persoonlijk vind ik een camping een plek om te overnachten en met een warme douche en een vlak plekje voor mijn tentje ben ik tevreden.
Kampeerplaats de Laegthe'' in Zalk, alleen voor tenten en minicamping Kostverloren, met curieuze geiser!
Kampeerplaats 'de Laeghte' in Zalk, alleen voor tenten en de minicamping in Kostverloren, met curieuze geiser.
hester b. schreef:Kampeerplaats 'de Laeghte' in Zalk, alleen voor tenten en de minicamping in Kostverloren, met curieuze geiser.

Hester, je maakt me nieuwsgierig! Kun je, zonder alle zin op expeditie te gaan naar Kostverloren te verliezen, iets meer vertellen waarom we de curieuze geiser moeten bezoeken/ervaren?

Ik onderschrijf je algemene punt over minicampings wel. Ofschoon ze van mij wel een stip krijgen als er een zitplek (picknicktafel) en een slechtweervoorziening (schuilplek of zitkamer, wasmachine & droger) zijn. Maar echt nodig, neuh.
Zoals een ander in dit draadje al opmerkte is een paalkampeerplek, zelfs zonder waterpomp, in een rustige omgeving al top.
Die geiser, had ik eigenlijk een foto van moeten maken....
Douche/toilet zitten in een pipowagentje. Geiser hangt in het midden, zonder afvoerpijp. Gelukkig zit er geen deur in het pipowagentje :lol: :lol: :lol:
Er is een soort schuurtje waar je kunt zitten en er zijn voor zeer schappelijke prijzen flesjes wijn e.d. te koop.
Heerlijk rustig plekje!
Aha! Dat lijkt wel in enige vorm op de houtgestookte 'Badeofen' die ik mocht ervaren op een door een Hongaars stel (minderheid!) gerunde minicamping in het (gast)vrije Roemenië. Gelukkig was daar de afvoerpijp wel zorgvuldig naar buiten gevoerd.
Als je ooit bijzonder wilt baden: in Dawson City, Yukon, Canada, in het Dawson City River hostel annex kampeerterrein, ook kleinschalig, maak je zelf je water heet, nadat je eerst warm bent geworden van het hakken van wat hout .... Het is primitief, maar oh zo lekker om het stof van de Klondike Highway van je af te spoelen. Het filmpje laat je dat laatste niet echt ervaren, je moet er zelf heen!
Ik vind dat het verboden moet zijn hier te schrijven over kom-eens-langs-campings in Nederland die meer dan 5 euro totaal vragen per nacht voor een fietser met zijn/haar tentje.

Het Dawson City River hostel is niet meer.....
aardvark schreef:Aha! Dat lijkt wel in enige vorm op de houtgestookte 'Badeofen' die ik mocht ervaren op een door een Hongaars stel (minderheid!) gerunde minicamping in het (gast)vrije Roemenië. Gelukkig was daar de afvoerpijp wel zorgvuldig naar buiten gevoerd.
Als je ooit bijzonder wilt baden: in Dawson City, Yukon, Canada, in het Dawson City River hostel annex kampeerterrein, ook kleinschalig, maak je zelf je water heet, nadat je eerst warm bent geworden van het hakken van wat hout .... Het is primitief, maar oh zo lekker om het stof van de Klondike Highway van je af te spoelen. Het filmpje laat je dat laatste niet echt ervaren, je moet er zelf heen!
Het Dawson City River hostel is niet meer.....
Sont, ik snap je punt, maar wees reëel: een ondernemer moet ook eten. Wat is jouw uurloon en hoeveel tijd kost het de uitbater om jou te ontvangen en in te schrijven? Een ruime kampeerplek is niet gratis verkregen grond.
Stem als het je niet aanstaat met de voeten, in Nederland en ook in Frankrijk is een goedkoper of beter bij jou passend alternatief nooit ver weg. Je hoeft er niet heen te gaan, je mag!
Hup, aan de slag! Stel je tuin open! Lobby in je eigen gemeente voor een 'camping municipal' naar Frans voorbeeld! Kom dan nog eens terug in dit draadje, nadat je hebt leren ondernemen. Misschien dat je dan inziet dat alle campingplaatsen onder 10 EUR per nacht incl. douche voor solokampeerders een geschenk zijn (mijn mening). Ik betaal als rechtgeaarde, pinnige Nederlander graag minder, maar zie ook de andere kant.
sont schreef:Ik vind dat het verboden moet zijn hier te schrijven over kom-eens-langs-campings in Nederland die meer dan 5 euro totaal vragen per nacht voor een fietser met zijn/haar tentje.
Wat een ongelofelijke Hollandse krenterigheid...we leven in 2014 hoor :shock: !
Wat kun je nou überhaupt nog kopen voor 5 euro? En dan wil jij alleen gebruik maken van campings waar je voor minder dan 5 euro kunt overnachten? Volgens mij zijn dat er erg weinig, dus dat wordt in het bos slapen.

Dirk

Re:

hester b. schreef:Het Dawson City River hostel is niet meer.....
Dat zou jammer zijn, Hester. Waar las je dat? Ik weet alleen maar dat ze niet meer zijn aangesloten bij de internationale jeugdherbergenorganisatie ...
Ik vraag als fietsende kampeerder niet meer dan 3m2 grond met me tentje om een nachtrust te kunnen pakken. Gemiddeld 10euro per nacht daarvoor vragen is meer dan mijn huurprijs van een complete woning of een dag eten. Hoe dan ook mag een ondernemer vragen wat ie er voor wil, maar hier lopen hengelen naar klanten vind ik over-the-top.
sont schreef:Ik vraag als fietsende kampeerder niet meer dan 3m2 grond met me tentje om een nachtrust te kunnen pakken. Gemiddeld 10euro per nacht daarvoor vragen is meer dan mijn huurprijs van een complete woning of een dag eten. Hoe dan ook mag een ondernemer vragen wat ie er voor wil, maar hier lopen hengelen naar klanten vind ik over-the-top.
Bedenk dat als jouw huurwoning 6 maanden van het jaar leeg staat, de kosten ook doorlopen, en de prijs per dag zo maar verdubbeld. Het is niet ongewoon dat de investering in een kampeerplek maar gedurende enkele maanden kan worden terugverdiend. Het is niet voor niets dat veel minicampings onderdeel zijn van gemengde bedrijvigheid.

Ik blijf erbij: stem met je voeten! En leer cijferen.

Heb je überhaupt gekeken naar de tarievenlijst van 'Het Heilig Boontje Koffie'? Je mag er overnachten voor 7,50 EUR ...

Een ondernemer die geen reclame maakt (in een of andere vorm), is een ondernemer die geen klandizie heeft en dus ter ziele gaat.
aardvark schreef:
hester b. schreef:Het Dawson City River hostel is niet meer.....
Dat zou jammer zijn, Hester. Waar las je dat? Ik weet alleen maar dat ze niet meer zijn aangesloten bij de internationale jeugdherbergenorganisatie ...

Alleen de eerste woorden gelezen :oops: