Additionally, paste this code immediately after the opening tag: toch nog een keer, welke naafdynamo oplader - Forum Wereldfietser

toch nog een keer, welke naafdynamo oplader

De vele adviezen over opladers gelezen maar ik ben niet zo technisch dus hoop op een " simpele" uitleg. Ik overweeg een dergelijke oplader te kopen en zie op de site van de fietsvakantiewinkel bv de biologic reecharger of de tout terrain plug II. Waar moet ik op letten? Past elke smartphone erop? Heb je nog andere onderdelen erbij nodig? Moet je met een bepaalde snelheid fietsen? Laadt zo'n apparaat per dag in elk geval de telefoon op.
frame schreef:Waar moet ik op letten?
Belangrijke is dat de lader een interne accu heeft; de tout terrain heeft dat bijvoorbeeld niet (en is duur); waterdichtheid kan ook handig zijn.
frame schreef:Heb je nog andere onderdelen erbij nodig?
Naafdynamo, USB kabel en als de lader niet waterdicht is (en een USB-poort met een kabel erin is dat per definitie niet) een plek om de lader op te kunnen bergen.

naafdynamo » stroomkabel » interne accu van lader » usb kabel » gadget met usb-ingang
frame schreef:Past elke smartphone erop?
Mits deze via USB-opgeladen kan worden (elke moderne smartphone kan dat).
frame schreef:Moet je met een bepaalde snelheid fietsen?
Ja, hangt af van je naafdynamo; maar <15km/h zal het erom spannen; de Shimano LX/XT en de nieuwe SON28 zijn de meest geschikte naafdynamos voor laden van ‘gadgets’; 26" wielen helpt ook.
he Matthie, dankjewel,

ik heb een id worxks easy rohler dus met grotere wielen......, had al wel bedacht waterdicht waardoor ik meer naar de biologic reecharger neig..., heb je daar ervaring mee? Hoe snel heb je zo'n smartphone opgeladen als je een beetje boven de 15 km pu fietst?? (ik heb nml ook nog niet zo'n telefoon) Heb jij ook ervaring met die mobiele zonne opladers?
Hallo,

Ik ben momenteel ook mijn fiets aan het opbouwen.. Ik ga voor een pedalpower gaan... Als je wil kijken hoe snel je moet rijden enz.. kan je eens gaan kijken op de website van OP PAD. Deze hebben heel veel reviews van producten waaronder opladers http://www.oppad.nl/?uitrusting=pedalpower-pp


frame schreef:he Matthie, dankjewel,

ik heb een id worxks easy rohler dus met grotere wielen......, had al wel bedacht waterdicht waardoor ik meer naar de biologic reecharger neig..., heb je daar ervaring mee? Hoe snel heb je zo'n smartphone opgeladen als je een beetje boven de 15 km pu fietst?? (ik heb nml ook nog niet zo'n telefoon) Heb jij ook ervaring met die mobiele zonne opladers?
frame schreef:he Matthie, dankjewel,

ik heb een id worxks easy rohler dus met grotere wielen......, had al wel bedacht waterdicht waardoor ik meer naar de biologic reecharger neig..., heb je daar ervaring mee? Hoe snel heb je zo'n smartphone opgeladen als je een beetje boven de 15 km pu fietst?? (ik heb nml ook nog niet zo'n telefoon) Heb jij ook ervaring met die mobiele zonne opladers?
Ik heb alleen ervaring met de Zzing (op een Shimano XT naafdynamo), die is helaas niet waterdicht maar het werkt verder prima.

Met de Zzing laad je de smartphone meestal sneller op dan je er tegen kunt fietsen; daarom hang ik hem er nooit continu aan maar meestal pas wanneer de telefoonaccu leeg begint te raken; ik laad hem eigenlijk ook nooit volledig op. Overigens is het handig om een telefoon uit te kiezen die ook waterdicht is; oa de Motorola Defy+ is dat.

Ik heb een A-solar AM110 zonnelader maar ik heb er nog weinig ervaring mee. Ik gebruik hem met name op mijn randonneur (zonder naafdynamo) de accuduur van mijn telefoon te verlengen. Het lijkt mij geen goede continue oplossing omdat het ding vrijwel niet oplaadt bij bewolking. Ik heb wel eens gedacht om er een zelfbouw USB-lader voor te zetten; dan zou je de interne accu zowel via naafdynamo als via de zon kunnen laden (best of both worlds); maar ik heb verder niet uitgezocht of dat zomaar mogelijk is/gaat werken en of de accu goed tegen stroomschommelingen (aan/uit/aan/uit) kan.
Ik mis naast de Plug en de Reecharge in het lijstje nog de Pedal Power Plus super-i-cable en de E-werk.
De plug die verkopen wij niet, die schijnt niet goed waterbestendig te zijn :x

En als je niet handig bent met kabeltjes laat vooral hem in-/opbouwen.
Matthie9000 schreef:
frame schreef:Waar moet ik op letten?
Belangrijke is dat de lader een interne accu heeft; de tout terrain heeft dat bijvoorbeeld niet (en is duur); waterdichtheid kan ook handig zijn.

Domme vraag misschien maar een wat is het voordeel van een interne accu. ??
frame schreef:
Matthie9000 schreef:
frame schreef:Waar moet ik op letten?
Belangrijke is dat de lader een interne accu heeft; de tout terrain heeft dat bijvoorbeeld niet (en is duur); waterdichtheid kan ook handig zijn.

Domme vraag misschien maar een wat is het voordeel van een interne accu. ??
krijgt het op te laden apparaat niet de hik als de laadstroom even uitvalt als je stopt
Ik heb alleen ervaring met de Zzing (op een Shimano XT naafdynamo), die is helaas niet waterdicht maar het werkt verder prima.

Met de Zzing laad je de smartphone meestal sneller op dan je er tegen kunt fietsen; daarom hang ik hem er nooit continu aan maar meestal pas wanneer de telefoonaccu leeg begint te raken; ik laad hem eigenlijk ook nooit volledig op. Overigens is het handig om een telefoon uit te kiezen die ook waterdicht is; oa de Motorola Defy+ is dat.
Matthie; is die zzing alleen in Duitsland te koop? Kan helemaal niets in NL vinden.
frame schreef:Matthie; is die zzing alleen in Duitsland te koop? Kan helemaal niets in NL vinden.
Is volgens mij alleen online te kopen, direct bij de maker:

http://zzing.de/Shop/catalog/index.php/cPath/23

Ik weet niet of ik de zzing op moment van schrijven ook had gekozen; keuze is inmiddels wat breder namelijk.
dankjewel allen voor het meedenken. Alles bij elkaar overwegend denk ik toch dat ik voor de biologic reecharger ga.
Eric Schuijt schreef:Ik mis naast de Plug en de Reecharge in het lijstje nog de Pedal Power Plus super-i-cable en de E-werk.
De plug die verkopen wij niet, die schijnt niet goed waterbestendig te zijn :x

En als je niet handig bent met kabeltjes laat vooral hem in-/opbouwen.
Erik; zo te lezen heb jij hier wel wat ervaring mee. Ik heb nu die reecharge en de accu laadt al fietsend wel op, er gingen uiteindelijk 3 lampjes branden maar het stroom geven aan de telefoon lukt maar niet. Zowel niet fietsend maar ook niet als ik de accu apart heb en dat terwijl die wel oplaadt als ik de reecharge via het stopcontact opgeladen heb. Ik heb een ID worx easy worx rohler van een jaar of 4 oud. Wat kan nou het probleem zijn? :?: :?
Hoeveel volt en ampere geeft de Zzing af? Ik dacht een tijd geleden te lezen dat dit 6V is. Al kan ik de technische gegevens niet meer op de website van Zzing terugvinden.

6V: In dat geval branden mijn telefoon en gps af. Rookwolken uit de fietstas lijken mij niet zo gewenst. Val je zo mee op he, om dan nog maar over het echte probleem te zwijgen... :roll:
:?: De zzing geeft een stabiele usb-voeding ‘af’.
Net terug van 15 dagen fietsen (Reitsma's route naar Rome, maar dan van Venetië naar huis).
Ik heb net voor mijn vakantie een Zzing "smartphone edition" aangeschaft en aangesloten om de Shimano naafdynamo van mijn 2011 Giant Expedition.
Overdag liet ik er mijn Garmin Oregon 450 met de route op draaien en 's avonds heb ik er mijn iPhone mee opgeladen (stond niet permanent aan).
Werkte prima voor mij!

Ik had de Zzing dwars onder aan mijn stuurpen hangen, zat hij netjes opgeborgen achter mijn stuurtas en een beetje beschermt tegen de regen en andere ellende.
Bij zwaardere regen lag de Zzing in mijn stuurtas, helemaal droog en veilig.

De Zzing geeft zelfs genoeg prik om mijn iPad 3G op te laden.
Ik mis de Dynalader in dit draadje. volgens mij de enige oplader met LiFePo4 accu. De beste accu van het moment; duurzaam, ongevoelig voor hitte of kou, geen memoryeffect (zie http://www.replacedirect.nl/batterij-te ... atterijen/). Niet voor niets worden nu vooral deze accu's gebruikt voor elektrische fietsen, scooters en hybride auto's.

Ik ben erg tevreden met mijn Dynalader. zie ook: http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... er#p148022
Als enige nadeel wordt genoemd dat deze accu's duur zijn, maar in de prijs van de dynalader tov andere laders is dit niet terug te zien! Misschien wel in het sobere design; maar ik hou daar wel van.

Ik heb trouwens dit kabeltje erbij: Afbeelding
Dan kun je twee apparaten tegelijk aan de dynalader hangen.

Een voordeel van de LiFePo4 batterij is dat hij ook met lage snelheden nog oplaadt. Afbeelding

De Dynalader is regenwaterdicht.