Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Meer dan 30.000 POI van campings voor in je navigatie - Pagina 8 - Forum Wereldfietser

Meer dan 30.000 POI van campings voor in je navigatie

274 berichten
dat doet hij niet bij allemaal tegelijk dat moet 1 voor 1
Ga ik straks uitproberen. Dank
@Marcel:
Ik denk dat je deze regel over het hoofd hebt gezien:
- verander nu op het extra venster het icoon in een tentje
Dan krijgen alle gemarkeerde waypoints in het hoofdvenster echt datzelfde icoon.
ik heb meschien een andere versie dan jou wand ik kan dat icoontje echt niet veranderen,ik moet ze echt allemaal 1 voor een veranderen van blauw vlagetje naar een tentje.zelf heb ik een carmin 650 voorheen had ik het ze als ik ergens stond om ff te zoeken naar een camping ging naar exstra op mijn gps daar had ik de hele eurpa lijst staan hoefde ik alleen maar op een land te klikken.dan komen er een aantal campings in beeld in die omgeving,en dan klik ik ga naar en hoefde ik alleen maar het lijntje te volgen naar de camping en klaar.maar het is nu allemaal verandert denk ik
gr
ik heb versie baseCamp 4.6.2
Marcel,
ik heb dezelfde versie van Basecamp en daar werkt het echt. Ik heb zojuist nog even 400 campings van icoon veranderd en weer terug gezet.
Let wel: de verandering vindt plaats in Basecamp en pas daarna moet de de campings overzetten naar je GPS. Eenmaal op je GPS wordt het inderdaad langdurig handwerk. Als ik ergens een camping zoek zoek ik op mijn Montana 600 bij waypoints naar het icoon tent en laat me leiden. Of bij Logies naar camping. Ik neem aan dat je deel neemt aan het GPS-weekeinde?
he he wat een werk zech alles is verandert in tentjes
Marcel,
gewoon uit nieuwsgierigheid: hoeveel tentjes heb je aangemaakt?
alleen nog maar ff nederland ik kon er ongeveer 60 tegelijk omzetten bij meer kwam baseCamp vast te staan...ook weer zoiets maar ik heb het voorelkaar.
gr
maar wat jij al schreef dit laat hij niet zien in mijn gps dat blijven vlagetjes op mijn fietskaard
@Arnob - Gisteren een poging gedaan te doen wat je hieronder schrijft. Heb alle campings verwijderd - europe bij countries gedownload. Alleen dan loop ik vast. Hoe krijg ik alleen het land dat ik nodig heb in Basecamp?

En als ik alles in de etrex heb staan worden de ofm kaarten en de campings dan automatisch samen weergeven of moet ik dan nog iets anders doen?
Ervan uitgaande dat je Basecamp gebruikt: ik zou helemaal opnieuw beginnen:
- verwijder alle campings
- download bij archies met de optie Europe by countries
- laadt alleen het land dat je nodig hebt in Basecamp
- markeer met het pijltje gebieden waar je niet komt (je begint met het tekenen van een vierkantje) en verwijder daar de campings
- in UK: controleer op http://www.ukcampsite.co.uk/ of de campings ook tenten toelaten en verwijder de overige (optioneel maar straks wel erg handig)
- markeer het resterende deel
- in Basecamp: Toestel => verzenden naar toestel => verzend selectie
@Inge,

Je hebt een groot bestand gedownloadet, een zip-bestand.
- Dat moet worden uitgepakt (ge-unzipt), waarna je een groot aantal losse bestanden over houdt.
- In Basecamp maak je in de bibliotheek een map aan voor het desbetreffende land, bijvoorbeeld UK.
- Klik dat aan,
- ga naar "Bestand" links boven in het scherm en
- klik op "Importeer naar UK". In de bestandenlijst die je dan krijgt aangeboden - kies voor archies_uk en de campings worden geladen in de juiste map.

Op mijn Montana zie ik de tentjes keurig aangegeven op de kaart.
bestand nl staat nu op me gps met alle tentjes ( campings )
maar het lijstje zo als het zo is:http://www.archiescampings.eu/by-countries_ned/
zo stond het ook op me gps je hoefde alleen maar het betrefende land aan te klikken,dan het dicht bijzijnde camping en hij looste je er naar toe.dat vond ik veel makelijker nu moet je zelf alle vlagetjes omzetten naar tentjes veel te veel werk.
Wat toch een heerlijkheid, alle campings als poi(Archie) en kaarten(OFM/de Tovenaar?) gratis beschikbaar. Straks nog maar weer doneren.
Ik ben onze voorjaarsvakantie in Toscane aan het voorbereiden. De campings laat ik blauw bevlagd(lukte mij ook niet ze allen om te zetten) Ik verander wel de symbolen van de campings aan onze route die open zijn in april/mei, in een tentje. Makkelijk voor onderweg.
marcel22 schreef:nu moet je zelf alle vlagetjes omzetten naar tentjes veel te veel werk.
Ctrl - A toetscombinatie om ze allemaal te selecteren, dan rechtermuisknop openen en tentje kiezen, dan zijn ze allemaal in 1x van waypoint symbool veranderd in MapSource of BaseCamp.
Let wel even op: Control+A selecteert alle bestanden in een map, dus ook eventuele andere waypoints, routes en tracks ...
Niet als je eerst filtert op Waypoint :wink: daar niet vergeten het filter weer uit te zetten.

Maar gebruik van multi selectie kan ook via eerste aanklikken en dan shift-klik met de muis op de laatste.

Multi selectie met shift en ctrl toetsen zijn standaard functies in Windows en OS X (net zoals de ctrl-a (mac is cmd-a)
Ik weet dat dat standaard Windows toetsenbordcombinaties zijn, maar zie in mijn eigen omgeving dat na 29 jaar bestaan van Windows (ik begon inderdaad met Windows 1.0) die combinaties niet bij iedereen bekend zijn. En zo zijn er nog wel wat zaken waarvan ik denk dat je ze beter expliciteert ...
Korte terugkoppeling.

Ik ben er in geslaagd met behulp van hier en het gps forum om de Archies op de gps te krijgen. Dank hiervoor.
dan rechtermuisknop openen en tentje kiezen
daar staat bij mijn geen tentje
@Marcel:
Je hebt volkomen gelijk: rechtermuistoets moet zijn linkermuistoets.

In het voorbeeld hieronder:
Onder Mijn verzameling zijn een aantal campings geselecteerd. In het popscherm ernaast (dat ik open VOOR de selectie!) zie je een vlaggetje bij Weergavemodus. Als je met je linkermuistoets op het pijltje naar beneden ernaast klikt krijg je weer een uitklapscherm. Hier omhoog scrollen, tentje aanklikken en alle gemarkeerde waypoints krijgen een tentje als icoon.

Afbeeldinglinkermuistoets

Als je alles live wilt zien: wees welkom om koffie te komen drinken in 's-Hertogenbosch ...
Als je de selectie per batch groter maakt zul je zien dat de computer wel door werkt aan de verandering terwijl die vast gelopen lijkt, het duurt vrij lang, 600 doettie bij mij 5 min over...