Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Meer dan 30.000 POI van campings voor in je navigatie - Pagina 12 - Forum Wereldfietser

Meer dan 30.000 POI van campings voor in je navigatie

274 berichten
daulagari schreef:
vr 23 mar, 2018 22:37
In mijn editor zit het er zo (met camping-icon) uit:

Afbeelding
Deze code heb ik niet kunnen vinden. Dank voor de uitleg maar het hou het maar bij wijzigen in Basecamp (hooguit half uurtje werk... vind het tentje duidelijker/mooier dan de "A" van Archies).

Extra SD-kaarthe in de Etrex. Het samengestelde bestand via Poiloader. Gaat allemaal perfect. Allee jammer dat je op de Etrex niet alleen op Campings (of bijv. Paalkamperen) kan zoeken. Misschien ooit bij een software-upgrade? Nu staan alle eigen Poi onder "Extra" maar daaronder is geen onderscheid (en ooi bij de standaard Poi's onder "onderdak" kan je geen onderscheid maken (bij andere modellen wel).

Maar met Archies gaat het zo perfect :). Voeg aan dat bestand dal wel de paalkampeerplaatsen toe.
Fedor schreef: Deze code heb ik niet kunnen vinden. Dank voor de uitleg maar het hou het maar bij wijzigen in Basecamp (hooguit half uurtje werk... vind het tentje duidelijker/mooier dan de "A" van Archies).
Half uur? Selecteer alle campings (met ctrl-A of met je muis) en Klik Openen en je kan het icoontje in één keer aanpassen.
De tovenaar schreef:
za 24 mar, 2018 10:03
Fedor schreef: Deze code heb ik niet kunnen vinden. Dank voor de uitleg maar het hou het maar bij wijzigen in Basecamp (hooguit half uurtje werk... vind het tentje duidelijker/mooier dan de "A" van Archies).
Half uur? Selecteer alle campings (met ctrl-A of met je muis) en Klik Openen en je kan het icoontje in één keer aanpassen.
Bij meer dan 400 loopt het bij mij vast, dus ik moet het groepsgewijs doen (kleine moeite) :) Dan duurt het per groep een flink aantal seconden.
Fedor schreef:
za 24 mar, 2018 09:25
Deze code heb ik niet kunnen vinden. Dank voor de uitleg maar het hou het maar bij wijzigen in Basecamp (hooguit half uurtje werk... vind het tentje duidelijker/mooier dan de "A" van Archies).
Als je het .gpx bestand met Notepad opent zit het er anders uit maar je zou min of meer dezelfde "tags" moeten zijn, de data is natuurlijk verschillend per camping.

Ik snap niet helemaal wat je bedoeld met "vind het tentje duidelijker/mooier dan de "A" van Archies", als ik het Archies bestand direct in de GPS laadt dan krijgen ze een blauw vlaggetje:

Afbeelding

En <sym>Campground</sym> ziet er bij op de GPS als een tentje uit:

Afbeelding

Je kan ook filteren op symbool type, als ik op het context menu icoontje "≡" rechts onder klik dan krijg ik een menu (bij mij in het Engels) met Select Symbol en als ik dat klik:

Afbeelding

Als ik dan het tentje druk krijg ik alleen waypoint met <sym>Campground</sym te zien. Dat filteren is ook een operatie waar je goed het verschil zal zien tussen 100 en 5000 waypoints.
Ik heb de app op de telefoon gezet maar wat is het verschil tussen een rood en een groen tentje?
De verschillende kleuren tentjes hebben te maken met het type camping, openingstijden, eigen POI's etc, zie:

http://www.archiescampings.eu/archiesapp/ned/
daulagari schreef:
za 24 mar, 2018 10:42
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld met "vind het tentje duidelijker/mooier dan de "A" van Archies", als ik het Archies bestand direct in de GPS laadt dan krijgen ze een blauw vlaggetje:
Archies levert een .bmp er bij (plaatje van een "groene A". Als je die meelaadt (via Poiloader) worden de vlaggetjes omgezet in een "A". De bmp moet dan dezelfde naam als het locatiebestand hebben.
Fedor schreef:
za 24 mar, 2018 11:55
daulagari schreef:
za 24 mar, 2018 10:42
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld met "vind het tentje duidelijker/mooier dan de "A" van Archies", als ik het Archies bestand direct in de GPS laadt dan krijgen ze een blauw vlaggetje:
Archies levert een .bmp er bij (plaatje van een "groene A". Als je die meelaadt (via Poiloader) worden de vlaggetjes omgezet in een "A". De bmp moet dan dezelfde naam als het locatiebestand hebben.
Ipv de archies A kan je ook een bmp van een tentje laden:
tent.jpg
tent.jpg (779 Bytes) 5505 keer bekeken
(dit forum ondersteunt geen bmp formaat, dus heb ik 'm tent.jpg genoemd, wijzig de naam in naam.bmp anders laadt poiloader 'm niet)
Binnenkort er weer op uit en geen zin eindeloos te moeten zoeken naar een camping?
Dan is het nu de tijd om de laatste update van www.archiescampings.eu/ned1 te downloaden.
In deze update heb ik helaas weer vrij veel campings moeten verwijderen (vooral in Nederland) omdat ze niet meer bestaan of omdat ze nog uitsluitend huuraccommodatie aanbieden.
Verder bleken vrij veel telefoonnummers te zijn veranderd, degene die ik heb geconstateerd zijn uiteraard in deze update gewijzigd..

Mocht u iets ontdekken dat het bestand verder kan verbeteren, stuur dan aub even een berichtje via het contactformulier op de website!

Archie
Fedor schreef:
do 22 mar, 2018 10:48
Ik wil ook de paalkampeer-/bivakplaatsen als POI inladen (of gecombineerd met het Archies-bestand), en dat lukt niet met een telefoon.
Afbeelding

http://biketory.nl/content/43/archie_ze ... smand.html
De laatste update van www.archiescampings.eu voor deze zomer staat nu online.

Velen van u zullen ook dit jaar tijdens hun vakantie weer gebruik maken van deze enorme camping-database.

Maar vergeet dan aub niet deze laatste versie te installeren op uw navigatieapparaat, omdat weer enorm veel gegevens zijn aangepast dankzij de enorme hoeveelheid feedback die ik ook deze keer weer mocht ontvangen van heel veel gebruikers.

En mocht u zelf tijdens uw vakantie iets ontdekken dat niet volledig correct is, laat het dan ook aub even weten met een e-mailtje. Alleen als iedereen eventuele fouten meldt, is het mogelijk de database up to date te houden. Uw medekampeerders zullen u er dankbaar voor zijn!
Als u nog plannen hebt om in het naseizoen te gaan kamperen, download dan voor uw vertrek nog even de laatste gegevens van www.archiescampings.eu en maak gebruik van alle wijzigingen in het bestand die in de laatste maanden die zijn gemeld door iedereen die deze zomer op pad zijn geweest! De laatste update van 01-09-2018 is nu online!

Mocht u tijdens uw trip ook iets ontdekken dat verbetering verdient, laat het dan ook aub even weten door een mailtje te sturen via het contactformulier op de website of gebruik te maken van de feedback knop in de app. De app-gebruikers krijgen zoals gebruikelijk de 28e van de maand de laatste informatie automatisch binnen.
Vandaag is de laatste update van dit kalenderjaar van www.archiescampings.eu online gezet.
Beslist de moeite waard om even binnen te halen, met name voor iedereen die al bezig is met het plannen maken voor het volgende kampeerseizoen of van plan is dit binnenkort te doen.
Mocht u in Duitsland willen overnachten dan mag u deze update zeker niet missen. Meer dan 200 extra kampeerterreinen zijn hier namelijk deze keer toegevoegd aan het bestand.

Opmerkingen over de campinggegevens zijn zoals altijd welkom via het contactformulier op de website!

Archie
www.archiescampings.eu/ned1
De eerste update van www.archiescampings.eu voor 2019 staat nu online.

Behalve dat deze update weer aanzienlijk meer campings heeft dan alle vorige updates, is het voor alle kampeerders die gebruikmaken van de Camping Card misschien nog belangrijker te weten dat deze update ook het nieuwe aanbod voor 2019 bevat met zo’n 3400 campings.
Haal de update dus snel even binnen om ook in het komend jaar weer up to date te zijn!

Ik wens u allen een fantastisch kampeerjaar!
Meld verdwenen campings! Verdwenen campings melden! Help Archie en help uzelf. En mij.
helemaal geweldig deze app, daar hebben wij voorheen heel veel plezier van gehad! toevallig vorige week weer opnieuw geïnstalleerd!
Ook weer al plannen aan het maken voor uw volgende kampeervakantie?
Dan hoort daar natuurlijk ook bij dat u ervoor zorgt dat uw campinggegevens weer up to date zijn bijgewerkt.

Update 01-03-2019 van www.archiescampings.eu staat nu online met opnieuw meer campings dan ooit.
Deze keer zijn vooral campings toegevoegd in de Baltische staten en in Zuid-Italië.

Verder is er nieuws te vinden voor kampeerders die buiten het seizoen graag gebruikmaken van “voordeel-aanbieders”.
Er is weer een nieuwe update van www.archiescampings.eu online.
Mocht u binnenkort er weer op uit willen trekken, vergeet dan niet de laatst beschikbare informatie binnen te halen.

In het bezit van een CKE-kampeerkaart? Kijk dan zeker even naar de informatie op de website!

Groeten,
Archie
Als u ook dit jaar weer gebruik wilt maken van de grootste Europese campingverzameling, vergeet dan niet even de allerlaatste informatie te downloaden en te installeren in uw navigatie.
De zomerupdate 2019 van www.archiescampinsg.eu staat nu online!

Een geweldige en vooral veilige kampeerreis gewenst!!
Archie
Helaas is er in de laatste update van de gegevens een vervelende fout geslopen, waardoor het hele Frankrijk-bestand dat gedownload kan worden vanuit het pakket "Europa, downloads per land" feitelijk onbrujikbaar is.

Degenen die van dit bestand gebruik willen maken, moet ik helaas adviseren het bestand opnieuw te downloaden en te installeren. Deze verbterde versie heeft als datum 01-07-2019 (2) gekregen.

Mijn welgemeende excuses voor het ongemak, ook voor het typfoutje in de link!