Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ervaring met "Open " KEEN fietssandaal met spd plaat - Forum Wereldfietser

Ervaring met "Open " KEEN fietssandaal met spd plaat

Gebruikt iemand de KEEN spd sandaal..zag uhm gister op de anwb dag..zeer stijve zool, spd en open en toch dichte teen...ietwat smalle pasvorm....maar hoe fietst ie ??

als je ervaring er mee hebt hoor ik het graag..
tanx Huub
Waarschijnlijk bedoel je de Keen commuter.

ik gebruik Keen Schoenen al langere tijd en ze bevallen prima. Als fietsschoen gebruik ik de keen Springwater. (dichte schoen)


Vreemd van de smalle leest....keen gebruikt juist een wat bredere. (en ik heb brede voeten)


Keen wordt gemaakt (en uitbesteed in het oosten) in Portland Oregon; en is daar ERG populair; ook de fietsschoenen. Wellicht kun je daar meer ervaringsgegevens van gebruikers opduikelen..

De amerikaanse bever www.rei.com heeft de Keen sandaalversie en andere modellen in het assortiment. Zeer Handige reviews van gebruikers!
De amazon van de schoenen; www.zappos.com kan je ook helpen.


Succes!
Walter
ja met dank voor de review van rei...klopte inderdaad..zeer smalle leest..

met dank ga dat nog eens goed passen..
Ik heb al dik 10.000 km met de Commuter gefietst en ben er zeer tevreden over. De leest is inderdaad vrij smal, zoals bij de meeste fietsschoenen, maar dat is alleen een (klein) nadeel bij het lopen, want minder stabiel. Voor mij is het de ideale fietsschoen, zelfs als het wat kouder is (wind/waterdichte sokken aan, plus eventueel een overschoen als het echt koud is).
Hallo,

Met veel plezier draag ik de Keen fietssandaal. Je kan er mee klikken, maar dat doe ik niet. De sandalen fietsen heerlijk, ik heb geen last van tintelende tenen. Na een paar uur wandelen in het bos krijg ik wel wat last van kramp. Met een paar wollen sokken kan je met kouder weer er ook in fietsen.

Wat zijn waterdichte sokken?

groetjes.
marjanne schreef:
Wat zijn waterdichte sokken?

groetjes.
Sokken van het merk Sealskinz. Zie http://www.sealskinz.com/socks
Ik heb 2 maanden in Laos en Thailand gefietst met als enig schoeisel de Keen sandaal. Zeeer zeeer tevreden. Enig minpunt : de sluitingen werken niet goed meer en zoek nu een oplossing. Ik heb de sandalen dit voorjaar in zeer nat weder in België gebruikt samen met Sealskinz kousen en ik kan rustig besluiten dat je met die kombinatie van Vancouver naar Buenas Aires kan fietsen.
marjanne schreef:Hallo,

Met veel plezier draag ik de Keen fietssandaal. Je kan er mee klikken, maar dat doe ik niet. De sandalen fietsen heerlijk, ik heb geen last van tintelende tenen. Na een paar uur wandelen in het bos krijg ik wel wat last van kramp. Met een paar wollen sokken kan je met kouder weer er ook in fietsen.

Wat zijn waterdichte sokken?

groetjes.

ja maar welke Keen sandaal draag je ..de comuter 1 of 2?
heb zelf nog het oude model,prima schoen ,maar om in te klikken
niet ideaal,tenzij je de veerspanning heel licht kunt zetten,want de schoen
sluit niet zo strak aan als een gesloten model,en klikken gaat moeizaam
aanrader ,maar niet in combi met spd
toonc schreef:heb zelf nog het oude model,prima schoen ,maar om in te klikken
niet ideaal,tenzij je de veerspanning heel licht kunt zetten,want de schoen
sluit niet zo strak aan als een gesloten model,en klikken gaat moeizaam
aanrader ,maar niet in combi met spd
Grappig, ik gebruik de schoen op verschillende pedalen, met hogere en lagere veerspanning, maar heb totaal geen problemen met in/uitklikken.

Wat de nieuwe versie (Commuter 2) betreft, die lijkt nauwelijks van de eerste versie te verschillen, er is alleen een velcro-bandje aan toegevoegd om de schoen wat strakker om de wreef te kunnen zetten.
Afgelopen week gepast, maar helaas te smal voor mij. Ze zijn wel in de aanbieding bij Bever.
Ik heb de Commuter 1, grijs, maat dames 8.
liz schreef:Afgelopen week gepast, maar helaas te smal voor mij. Ze zijn wel in de aanbieding bij Bever.
Hoe duur?

Welke Bever trouwens? Op hun website zie ik de Commuter niet.