Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Lima -Beunos Aires óf Buenos Aires- Lima - Forum Wereldfietser

Lima -Beunos Aires óf Buenos Aires- Lima

Goededag fietsavonturiers,

Misschien zijn er onder jullie die het leuk vinden om een klein beetje met ons mee te denken?!

Wij (3 meisjes rond de 25jaar) gaan vanaf 1 oktober fietsen door Zuid Amerika we hebben rondom een half jaar de tijd waarvan we sowieso de eerste maand Spaans willen gaan studeren.

We twijfelen alleen nog een beetje op welke route we willen fietsen. Al willen we t natuurlijk eigenlijk zoveel mogelijk door moment en het avontuur zelf laten bepalen, we moeten een startplaats bedenken.

1. ons eerste plan: Colombia - Buenos Aires. Colombia lijkt ons fantastisch!! Maar als 3 meisjes alleen misschien wat gevaarlijk en de afstand wordt ook wel wat lang, we willen niet reizen/fietsen met haast.

2. Lima - Buenos Aires
Voordeel: de wind en zon in de rug
Nadeel Lima schijnt niet zo leuk te zijn

3. Buenos Aires - Lima
Voordeel: Buenos Aires lijkt een perfecte plek onze reis te beginnen, we kennen er mensen via wie we kunnen wonen en Spaans kunnen studeren en is een nog redelijk westerse stad waar we ons goed kunnen voorbereiden en orienteren op het avontuur. Zo fietsen we steeds verder het avontuur in lijkt wel...
Nadeel: iedereen lijkt aan te bevelen om van noord naar zuid te fietsen en niet andersom.

Lijkt me echt leuk als iemand die daar misschien al gefietst heeft hier iets op weet te zeggen.

Uiteraard zijn we verder benieuwd naar alle andere nuttige, fantastische, onmisbare tips en ideetjes over fietsen in Zuid Amerika!

Alvast bedankt,

Carlien
"Alles heb z'n voor- en nadeel!" ;)

Buenos Aires - Ushuaia - Santiago - La Paz (Lima)? Geen idee of dat in een half jaar te halen valt hoor.

Ik denk wel dat als je in BA start, je langzaam naar het minder westerse deel gaat. Makkelijker wennen dus aan je omgeving.

Succes met jullie reis en natuurlijk de keuze! Hoe je het ook went of keert, het zal een fantastische ervaring zijN!
Hallo fietsavonturiers !

Ik ben 2 x eerder in zuid amerika geweest en weet dat de wind in Peru, langs de kust, erg hard kan zijn.
En in Peru overwegend een zuidelijke wind.
Het schijnt zo te zijn dat de wind van de Pacific Ocean komt en ter hoogte van Santiago zich splitst, een 'stroom ' gaat dan noordwaarts en de andere 'stroom ' gaat dan zuidwaarts.

Misschien kom ik jullie nog wel tegen, hier in Rockanje groeien plannen ( kaart kijken, reisgidsen lezen enz ) om half of eind september ook naar zuid amerika te gaan.

Quiza hasta la vista :wink:
BA is een geweldige stad - daar kun je je zeker een maand vermaken terwijl je Spaans leert!
Ik zou er zelf niet voor kiezen om vanuit BA te gaan fietsen; de omgeving rondom is tamelijk saai (pampas). Liever zou ik vanuit BA met de bus richting noord-westen, westen of zuid(-westen) gaan.

Wij fietsten in een halfjaar van Santiago de Chile naar Ushuaia en van Tucuman (noordwest Argentinië) naar het Titicacameer. Dat was zeer goed te doen qua tijd.

Argentinië en Chili zijn sowieso de meest 'westerse' en makkelijke landen om doorheen te reizen, dus wellicht prettig om daar inderdaad te beginnen.

Succes!