Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Magura HS11 - Forum Wereldfietser

Magura HS11

Hallo,

Op mijn VSF voor woon-werkverkeer zat ik met verlies op de remkracht vd achterrem. Het regelvijsje zat al maximaal.

Via een kennis heb ik een ontluchtingskit gekregen. Na de nodige instructiefilmpjes gezien te hebben, heb ik me hieraan gewaagd. Na de procedure 3 maal gedaan te hebben, krijg ik de leiding niet op druk. Als ik op het einde de remhendel een aantal keer inknijp, voel ik geen weerstand.

Hmm, zou ik toch iets fout doen of zit ik met verlies/lek?

Welke stappen doe ik nu?

Bedankt
Je moet de hendel zover omhoog kantelen dat de ontluchtingsnippel boven zit, maar niet te ver want dan komt de cilinder boven de nippel uit en zal lucht zich daarin ophopen.
Peeke schreef:Hallo,

Op mijn VSF voor woon-werkverkeer zat ik met verlies op de remkracht vd achterrem. Het regelvijsje zat al maximaal.

Via een kennis heb ik een ontluchtingskit gekregen. Na de nodige instructiefilmpjes gezien te hebben, heb ik me hieraan gewaagd. Na de procedure 3 maal gedaan te hebben, krijg ik de leiding niet op druk. Als ik op het einde de remhendel een aantal keer inknijp, voel ik geen weerstand.

Hmm, zou ik toch iets fout doen of zit ik met verlies/lek?

Welke stappen doe ik nu?

Bedankt
Zat er wel lucht in het systeem? Als de blokken te dun zijn cq de blokken te ver van de velg staan helpt ontluchten ook niet.