Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietser met een bijzondere bestemming of motief gezocht - Forum Wereldfietser

Fietser met een bijzondere bestemming of motief gezocht

Beste wereldfietsers,

Ik heb een misschien wat aparte vraag. Ik ben een documentaire maker die bezig is met een documentaire project over pelgrimstochten in de breedste zin van het woord. Daarmee bedoel ik dus niet alleen de echte pelgrimstochten als Santiago de Compostella, maar ook andere reizen met een bijzondere bestemming of rede. Denk bijvoorbeeld aan een voettocht naar de geboorteplaats van je grootouders, een fietstocht naar een oorlogsmonument in Estland, wandelen naar het graf van Jim Morrison in Parijs of een fietsreis naar Rome om geld in te zamelen voor een goed doel.
Voor deze documentaire volg ik al met de camera een aantal mensen die pelgrimstochten of soortgelijke reizen ondernemen. Tot nu toe heb ik vooral wandelaars maar ik zou ook graag één of meerdere fietsers willen volgen. Dus jullie voelen hem vast al aan komen: zijn er nog fietsers die ergens in de komende maanden een reis met een bijzondere bestemming of rede gaan ondernemen die misschien mee zouden willen werken?
Om jullie een beetje een beeld te geven van mijn stijl kunnen jullie eventueel de trailer van een vorige documentaire over vrachtwagenchauffeurs bekijken:
http://www.youtube.com/watch?v=dMnytRXxIks

Ik ben erg benieuwd of hier geïnteresseerde tussen zitten en zo ja wat de reisplannen zijn. En als jullie nog vragen hebben over de documentaire dan hoor ik het graag!

Groet,
Fedor
Leuk idee!

Ik wil (als dominee) nog eens naar Jeruzalem fietsen, maar daarvoor moet ik drie maanden onbetaald verlof opnemen. Als je die drie maanden verlof van mij financieel voor je rekening wilt nemen, kunnen we snel zaken doen en mag je met je camera achter me aan fietsen..... :wink:

Verder helaas voor jou geen plannen dit jaar.
Beste Fedor

sneller- en op vroegere leeftijd dan verwacht fiets ik samen met m'n fietsmakker naar Santiago de Compostela. De redenen van onze fietstocht zijn uiteenlopend. De ene is geloviger dan de andere, de andere is meer aangetrokken door het onbekende,... Wel rijden we beide voor hetzelfde goede doel (zie blog) waar we 200% achter staan en helaas van nabij mee kennis hebben gemaakt. Lijkt het jou wat dan mail me even. We overleggen samen dus als jij er iet in ziet leg ik het eerst aan m'n compagnon voor.

Groeten
Luc



http://ultreiaperegrinos.wordpress.com/
Op 1 juli vertrek ik met de fiets voor 14 maanden de wijde wereld in... Deze reis staat in het teken van de muziek... Elke avond stellen we ons op en spelen we centjes bij elkaar voor het goede doel... Ikzelf speel gitaar en mijn vriendin speelt viool... Ook hebben we het idee om een boek te schrijven rond straatmuzikanten, wereldmuziek,...

Achterop de fiets neem ik mijn akoestische en electrische gitaar, versterker, micro en pedalen mee...

Www.guitarbiking.com
Bert

ziet er een leuke tocht uit. Op mijn trip neem ik enkel 2 mondharmonica's mee om wat te spelen. Had ik tijd genoeg dan ging ik met je mee. Ik speel guitaar, mondharmonica en sax. Ik heb er even over gedacht om mijn Ukulele mee te nemen maar ga het niet doen.

Groetjes & veel succes
Luc
In 2010 ben ik na mijn afstuderen voor het eerst op de bonnefooi vijf maanden door Europa gaan fietsen. Ik heb 10.000 kilometer gefietst door 19 landen.
Meer info: http://paulemans1.waarbenjij.nu/
Foto's: http://picasaweb.google.com/paulemans1
paulemans schreef:In 2010 ben ik na mijn afstuderen voor het eerst op de bonnefooi vijf maanden door Europa gaan fietsen.
Heb je de vraag wel gelezen?
Die ging namelijk over een nog te maken reis met bijzondere bestemming of motief. Jij hebt het over een reis die reeds achter de rug is en zegt geen woord over een bijzonder bestemming of motief.

Renaat
te snel getyped, excuses
Sorry voor de late reactie maar ik dacht dat ik automatisch een mailtje zou krijgen als er een reactie zou zijn. Dus ik was ook al helemaal teleurgesteld omdat ik dacht dat niemand gereageerd had ;-)

Maar heel erg bedankt voor jullie reacties! Aangezien ik een beetje achter loop met reageren even kort per bericht:

Aart: Ik zou wel willen maar aangezien ik het uit eigen zak betaal is mijn budget eigenlijk 0 en daar zit ik inmiddels al ruim overheen ;-) Wel jammer want lijkt me wel een hele leuke tocht! Dus mocht je toevallig nog de loterij winnen laat het maar weten :-)

Luc: Beetje jammer dat ik het zo laat zie want jullie gaan donderdag al weg zie ik op de site en dat is voor mij te kort dag om aan te haken. Wel heel veel succes toegewenst!!!

Bert: Dat zijn hele mooie plannen! Voor mij helaas praktisch niet haalbaar omdat door de lengte van jullie tocht mijn project te veel uit zal lopen. Maar ik zag dat jullie route mogelijk nog een paar keer kruis (in de VS en Azië), dus ik zal jullie via de website volgen zodat ik jullie misschien daar nog wel aan kan moedigen.

Paulemans: Geeft niet, ik zeg liever te veel dan te weinig reacties :-)
In 2014 ga ik (als alles goed gaat) met de Quest naar Japan vanaf de Noordzee. In Augustus dit jaar wil ik in 2 weken naar Polen en terug om mijn vriend te bezoeken die een binnenvaartschip (40 meter) laat ombouwen tot vakantieboot voor fietsers, wandelaars en kanoeers. Dit ook weer met de Quest. Is dat bijzonder en korte termijn genoeg? Onderweg slaap ik wild in een tentje en in Polen in een hotelletje. 200 + km per dag rustig aan en lange dagen in de fiets. Genieten! :D
Hoi Menno, dat klinkt wel interessant! Ik stuur je even een privé bericht
Op Hicle.com komt binnenkort een stukje van mij:

Van 10-11-12-13-14-15-16 naar 12-12-12-12-12-12-12.
Ik wilde namelijk op 10-11-2012 om 13:14 uur vertrekken vanaf de 15e breedtegraad en de 16e lengtegraad.
Ik wilde naar de 12e breedtegraad en 12e lengtegraad fietsen om daar aan te komen op 12-12-2012 om 12:12 uur.

En ik heb nog twee andere briljante ideeën :lol:
@ Erik Dus je wil van de woestijn in Tsjaad naar Noordoost Nigeria... Brede banden monteren dan maar.. :)
Door de Arabische lente maken de Toearegs in Tsjaad er een inhumane winter van. En het is dáár waar ik dan zou moeten beginnen.
Het einde van de tocht is minstens nog gevaarlijker, want dat punt ligt in noord Nigeria waar Islamieten Christenen uitmoorden. En als westerling ben je Christen tegen wil en dank.

Pas de volgende eeuw zal er zich opnieuw zo'n gelegenheid voordoen.
Op 24 juni vertrekken Freek en Petra voor een tocht van twee jaar over de wereld om geld in te zamelen voor kinderen met een verstandelijke handicap in Bangladesh (www.niketan.nl).
Is dat niet bijzonder? Vanuit Europa gaan ze naar de Stannetjes, dan naar India, Bangladesh om zo verder af te zakken naar Nieuw Zeeland om dan naar Amerika te vliegen en via Zuid Amerika, en Afrika weer terug te komen naar Europa.
Eric: Klinkt als een mooi plan! Interessante insteek in ieder geval. Ik zei van de week nog tegen iemand dat ik het Sahara zand begin te missen dus alleen al daarom jeukt het. Ik ben nu even één a twee weken onderweg om iemand anders te filmen. Daarna neem ik nog even contact met je op, voorlopig ben je toch nog niet weg :-)

Antoinette: Klinkt ook al als een mooi plan! Voor mij helaas praktisch niet haalbaar omdat door de lengte van hun tocht mijn project te veel uit zal lopen. Want ik wil hoe dan ook het begin en het einde filmen en dat betekend dat ik dus ook twee jaar bezig ben. Toch bedankt!
Bijzondere plannen en bestemmingen zat - maar ik film ze zelf al :wink:

Succes met je film! - toon je hem ook op WorldCycle Videos?
Blanche schreef:Bijzondere plannen en bestemmingen zat - maar ik film ze zelf al :wink:

Succes met je film! - toon je hem ook op WorldCycle Videos?
THNX! Weet ik nog niet, is ook nog niet zeker dat er een fietser in mijn documentaire komt, dus dat hangt er nog vanaf. Maar als dat wel het geval is zal ik daar wel een stuk of aparte montage op plaatsen. Ik denk niet de hele documentaire want ik hoop hem nog ergens te slijten of in ieder geval weer op wat film festivals vertoond te krijgen en die willen soms geen films die al vrij verspreid worden.
Eric Schuijt schreef:
...
Pas de volgende eeuw zal er zich opnieuw zo'n gelegenheid voordoen.
Ja, dat is wat andere koek dan de pruttelende politiek hier.

Heb je ook gekeken naar de Oosterlengte variant, ipv de west?
Hoi FedorI,

Volgend jaar gaat er een groep fietsers van Vriezenveen naar Sint Petersburg in het kader van het vriendschapsjaar Nederland-Rusland (http://nederland-rusland2013.nl/). Doelstelling van deze tocht is, naast uiteraard de sportieve uitdaging, het ophalen van geld voor een weeshuis in Sint Petersburg. De tocht gaat circa 25 dagen duren. Ik weet niet zeker of jouw verzoek ingepast kan worden maar mocht je dit interessant vinden kan ik het altijd bij de organisatie neerleggen. Mocht het je wat lijken dan hoor ik het graag :)