Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen in Zuid-Marokko, van Agadir naar Marrakech - Forum Wereldfietser

Fietsen in Zuid-Marokko, van Agadir naar Marrakech

In februari dit jaar fietsten we drie weken in Zuid-Marokko, van Agadir naar Marrakech, via Sidi Ifni, Guelmim, Amtoudi, Tafraoute, Taroudannt en de Tizi-n-Test-pas. Het was een prachtige tocht over de Anti-Atlas en de Atlas en een afwisselende kennismaking met het land. We gaan zeker nog eens terug!
Ons reisverslag is nu te lezen op onze website.
peter de rijk schreef:In februari dit jaar fietsten we drie weken in Zuid-Marokko, van Agadir naar Marrakech, via Sidi Ifni, Guelmim, Amtoudi, Tafraoute, Taroudannt en de Tizi-n-Test-pas. Het was een prachtige tocht over de Anti-Atlas en de Atlas en een afwisselende kennismaking met het land. We gaan zeker nog eens terug!
Ons reisverslag is nu te lezen op onze website.
Wat een mooi verslag en een feest van herkenning. Leuk stukje trouwens over het strand hè? Wie gaat daar nu fietsen!
jimvandenberg schreef:Wat een mooi verslag en een feest van herkenning. Leuk stukje trouwens over het strand hè? Wie gaat daar nu fietsen!
Veel dank voor de track! :D
We hadden dat "pad" zelf nooit gevonden...
peter de rijk schreef:Veel dank voor de track! :D
We hadden dat "pad" zelf nooit gevonden...
Afbeelding
Dit is hem, over het strand van zuid naar noord, met af en toe een stuk duwen uiteraard.
Leuk verslag Peter. Ik twijfel al een tijdje om in Marokko te gaan fietsen, maar als ik dit zo lees krijg ik er wel zin in. Heb je al die tijd een veilig gevoel gehad?

@Jim: leuk pad lijkt mij dat.
geruststellend bordje ‘Tafraout 63 km’,
Dat bordje heeft ons ook op het verkeerde been gezet. We zijn uiteindelijk wel doorgereden naar Tafraoute, ruim 100 km. Overigens is er 25 km voor Tafraoute wel een overnachtingsmogelijkheid, dus de afsteek naar Col du Kerdous was voor jullie niet nodig geweest.
Een andere suggestie is om tussen Sidi Ifni en Guelmim de omweg via Fort Bou Jerif te nemen (camping en kamers). Het is een mooi gebied.
Bob ten Have schreef:Leuk verslag Peter. Ik twijfel al een tijdje om in Marokko te gaan fietsen, maar als ik dit zo lees krijg ik er wel zin in. Heb je al die tijd een veilig gevoel gehad?
We hebben ons nergens onveilig gevoeld. Wat het verkeer betreft ook niet, alleen de weg tussen Taroudannt en de afslag naar de Tizi-nTest-route leek ons een ramp om te fietsen. We waren blij dat we een taxi hadden over dat traject (50 km). Misschien is er een alternatief voor die weg, dat hebben we verder niet bekeken.
Peter, bedankt voor het verslag. Hoe meer ik dergelijke verslagen lees, of video's bekijk, des te meer drang krijg ik om ook eens naar Marokko te gaan en een dergelijke tocht te maken. Maar dan wel met tent. Loes en kornuiten hebben in het blad De Wereldfietser vrij recent verslag gedaan van hun tocht door de Anti-Atlas en Atlas. Dat was ook al zo boeiend.
Het lijkt mij een prachtig land!

Groet,
Arno