Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Jongerenweekend 2012 - Forum Wereldfietser

Jongerenweekend 2012

In het weekend van 22 t/m 24 juni 2012 is het weer tijd voor het jaarlijkse jongerenweekend van de wereldfietser. Ditmaal gaan we het zuidelijk deel van het land verkennen. We starten in het Gelderse Nijmegen en we eindigen in het Limburgse Maastricht. We zullen voornamelijk een combinatie volgen van de LF3, de LF7 en af en toe wat knooppunten. Er is een GPS track beschikbaar.

Programma
We verzamelen vrijdag 22 juni op SVR camping “De grote Flierenberg. Vanaf het station van Nijmegen kan je een deel spoor volgen dat naar Venlo gaat, neem de afslag berg en Dal.

Contactgegevens SVR camping “De grote Flierenberg”
Zevenheuvelenweg 57
6571 CH Berg en Dal
024-6841481/ 06-30866539

De tweede camping is gelegen vlakbij Kessel. Het betreft in dit geval een minicamping

Contactgegevens camping ’t Slaapmutske’
Spurkt 6
5995 PC Kessel
Tel: 077-3744831 / 06-36047249

Op zondag komen we aan op station Maastricht. Daar kan je weer terug met de trein. Voor de liefhebbers geldt dat ze ook in de buurt van Maastricht op een camping kunnen gaan staan en dan de maandag terug naar huis kunnen gaan.

Voor wie?
Het jongerenweekend is er voor jongeren van 16 tot 26 jaar. Je hoeft geen lid te zijn van het tijdschrift om mee te mogen. Deelname is wel op eigen risico.

Afstand
Nijmegen – Groesbeek: 8 Km
Groesbeek - Kessel: 97 Km
Kessel - Maastricht: 78 Km

Deze afstanden zijn wat groter dan de andere jongerenweekenden, er is echter onderweg de mogelijkheid om het een en ander in te korten.

Kosten
Kosten voor campings en eten zijn voor eigen rekening. Het is ook mogelijk om onderweg aan te sluiten. Om je aan te melden, en voor verdere vragen, kun je mailen naar paul_langenburg@msn.com of gewoon reageren op dit topic.

Let op!!!
Beide campings zijn gereserveerd voor 10 personen, elk met hun eigen tentje. Geef door of je wel of niet meefietst, want dit moet ik doorgeven aan de campingeigenaren. Tot een paar dagen van te voren is het nog mogelijk om aan te geven of je wel of niet meegaat.
Het lijkt me erg gaaf om mee te gaan, ook omdat de route best oke lijkt. Zal nog wel laten weten of ik definitief aanhaak!!
Als ik alleen camping kosten hoef te betalen en zelf voor eten kan zorgen, ben ik ook wel geïnteresseerd! Ik woon in Nijmegen dus dat is dan weer makkelijk.
Het is dat ik zaterdag iets belangrijks gepland heb staan, anders was ik meegegaan. Ik ken dan wel niemand van het wereldfietserforum, maar het is een leuke gelegenheid om mensen te leren kennen van het forum. Veel plezier dit weekend, en bij een volgend weekend hou ik mijzelf aanbevolen!
het lijkt me echt super om mee te gaan! vooral omdat de tweede camping in eigen dorp is (:
de afstand valt nog wel mee. hoeft wat mij betreft niet ingekort te worden (:
heb ook al wat ervaring, en ben al eens naar maastricht geweest, maar nooit met een jongerentour (:
nu nog kijken of ik iemand mee kan krijgen!
laat snel wat horen
het lijkt me echt super leuk om mee te gaan met het jongerenweekend!
ik heb al wat ervaring (waddenzee, luxemburg, parijs) en het lijkt me echt superleuk om met een aantal jongeren een weekendje te gaan fietsen. de route naar maastricht is al een beetje bekend. deze heb ik al eens een stuk gefietst. ook is het leuk dat de camping van zaterdag in mijn dorpje ligt (: nu alleen nog iemand zoeken die meegaat en er zijn er weer 2 bij!
Wat een superleuke reacties allemaal. :D Een aantal heb ik al een PB gestuurd.
Jammer dat je niet mee kan fietsen DVDC15, maar heel veel wereldfietsactiviteiten zijn erg leuk om te doen, schroom dus niet om bijvoorbeeld ook op te komen dagen op het nazomerweekend.

Paul
Lijkt me vooral tof omdat ik vaak zie dat de gemiddelde wereldfietsen op dit forum 35+ lijkt... Met leeftijdsgenoten vind ik het vaak wel leuker. Ik ga nu wel vaak op weekendjes weg met mensen van 30, maar dat is toch al weer een aantal jaren verschil en dat merk je toch wel. Ook al is dat geen tiental jaren verschil, maar toch.
Lijkt me ook erg tof om eens met andere vakantiefietsers van mijn ongeveer mijn leeftijd te fietsen, aangezien ik binnen mijn vriendengroep niemand zo ver krijg om mee te fietsen. :wink:
ik was me vandaag af aan het vragen,
hoe oud zijn de mensen die meegaan eigenlijk? ;$
Jongerenweekend :?:
Pure Leeftijd discriminatie :wink:

Jan
Hallo,

Het gaat erg goed met de aanmeldingen, op dit moment staat de teller al op negen jongeren :D .

Loes; de gemiddelde leeftijd ligt zo rond de 22/23, maar we lijken allemaal jonger.
En Jan: Niet zo zeuren he :)
Het offroad weekend staat ook gepland rond die data (en is ook rondom Nijmegen); wellicht valt er wat te combineren of te schuiven met de datums?
Hallo Mattie,

Ik ben zelf van mening dat jongerenweekend en offroad weekend gescheiden moeten blijven, omdat het twee aparte wereldfietsactiviteiten zijn. En ook met die reden in het leven zijn geroepen.

Paul
Ik hoopte vooral op de laatste optie ;-) Jongeren weekend lijkt me ook leuk (ook al ben ik daar officieel net een paar dagen te oud voor), maar ik had me al opgegeven voor de offroad tocht. Anders veel plezier; het is een mooie route!
LET OP: Wijziging in de camping

De camping nabij Helden gaat niet door. Ze hebben geen plek voor ca. 10 jongeren met kleine tentjes.

De nieuwe camping is gelegen vlakbij Kessel. Het betreft in dit geval een minicamping

Contactgegevens camping ’t Slaapmutske’
Spurkt 6
5995 PC Kessel
Tel: 077-3744831 / 06-36047249


Paul
Ha Paul,

Leuk dat je het weekend weer organiseert! Helaas kan ik niet mee dit jaar, ik ben tot augustus aan het werk... Hopelijk komt de planning een volgende keer wat beter uit! Je hebt in ieder geval genoeg animo om er een leuk weekend van te maken! Veel plezier!

Jaron
Hmm kleine tentjes? Iemand die samen met mij mijn Eureka Mountainlite 3 wil delen? Ik snurk niet!
Op dit moment zitten we op 10 deelnemers! :D Met de aanmeldingen gaat het erg goed, van iedereen die op dit moment meewil heb ik de mailadressen verzameld en ik houdt jullie op de hoogte.

Paul
Hi Paul,

Gaat hartstikke goed met dat jongerenweekend van jou. Jammer dat ik bijna 3x zo oud ben anders was ik vast meegegaan. Ja, Jan waarom organiseer je geen weekendje 55+? Staan we weer quitte met de jongeren.
Succes Paul.
Jan we wachten af........

Groetjes Ineke