Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ...waarom heb jij voor jouw fietstassen gekozen! - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

...waarom heb jij voor jouw fietstassen gekozen!

Vaude. Omdat de harde kant kan dienen als "kampeertafeltje".
Fiets al ruim 15 jaar met tassen van Radicall Design:

- veel ruimte, geen extra roltas achterop nodig
- losse kleppen waar van alles onder kan
- Cordura 1000
- niet kapot te krijgen (en anders kan iedere schoenmaker ze oplappen :wink: )
- Dutch design uut Drenthe
- uniek, wat ze worden al heel lang niet meer gemaakt

Daarom dus!
Crosso Dry Big.
omdat:
groter, zodat ik geen voortassen nodig heb.
aangepast aan persoonlijke wensen,
goedkoper,
geen ortlieb! (ben graag anders)
Radical ligfietstassen (omdat ze nu eenmaal goed op m'n ligfietspassen en er veel in kan)
ALDI lowriders (ja, een paar voor 9,99 euro; dan kan je nog eens wat verslijten)
ALDI dry bag (voor het zelfde bedrag een grote waterdichte tas)
Bijna alles kan mee alleen de vaatwasser en het aanrecht niet.
Ortlieb; en met de schouderriem:
deze riem is een essentieel onderdeel van de functie/gebruiksgemak van de tassen: doordat de zijkanten omlaagbuigen is de tas waterdicht, en er is slechts 1 handeling nodig om de tas te openen, nl onderaan de schouderriem loshalen. Dit itt het Vaude-systeem met de twee zij-clips.
Minpunt van Ortlieb: de bevestiging gaat krom staan als de tassen gevuld zijn. Niet heel erg maar het komt het ophangen aan de drager niet ten goede.
Verder stevige tassen, waterdicht.
Bevestigingsclip van het extra riempje bovenop de tas zou ik graag aan de andere kant hebben gezien ipv aan de dragerzijde. Nu moet je graven tussen wat er verder nog op de drager bevestigd is, zoals mijn tent.
Georg schreef:Bevestigingsclip van het extra riempje bovenop de tas zou ik graag aan de andere kant hebben gezien ipv aan de dragerzijde. Nu moet je graven tussen wat er verder nog op de drager bevestigd is, zoals mijn tent.
Dit is ook mijn grote ergenis, vooral omdat ik mijn tassen aan de onderste bevestiging van mijn Tubes hang. Dus designers van Ortlieb doe er iets mee. Het is nu wel dat de band van deze sluiting met de draairichting vd rol vast zit. Dat is dan wel weer logisch.

Overigens heb ik ook nog AGU tassen van 30 jaar oud liggen. Zijn niet 100% waterdicht, maar ze doen het nog :lol: .

Groote,
Ruud
Ik heb de nieuwe tassen van Brooks getest.

http://www.sintchristophorus.nl/test-br ... ts-tassen/

Ik kan verklappen dat ze helaas zwaar tegenvallen.

Ik blijf mooi bij mijn mooie hazelnootbruine Ortlieb Roller Plus tassenset!
Christophorus schreef:[...]SintChristophorus.nl & MichielvandenBrink.com
...mooie websites Michiel!

nb: goede keuze vwb jouw fietstassen...
MSX...prima tassen volgens het principe: beter goed gejat dan slecht bedacht.

Want:
Stevig
Prijs-kwaliteit
Waterdichte roltas met klep (om iets nats onder te stoppen)
Kleur zwart
Reflectie
Wat ik sinds dit jaar gebruik:

Radical Design medium banaantassen i.c.m. Deuter Speed Lite 10 lichtgewicht rugzakje, totaal gewicht tassen (inclusief Radical liners) bedraagt 1539 gram.

Veel lichter dan de Vaude en Ortlieb tassen en nu kan ik de tassen ook zonder fiets makkelijk verplaatsen, de banaantassen kan ik met 1 hand dragen :) Een stuk praktischer dus dan 4 tot 6 grote zware Ortlieb en / of Vaude tassen.

Waarom? Laag gewicht, veel mooier uiterlijk dan de plastic Duitse tassen, betere stroomlijn? en praktischer. (voor mijn banaantassen heb ik ook geen bagagedragers nodig)
jeroen_ schreef:Radical Design medium banaantassen i.c.m. Deuter Speed Lite 10 lichtgewicht rugzakje, totaal gewicht tassen (inclusief Radical liners) bedraagt 1539 gram.

Veel lichter dan de Vaude en Ortlieb tassen en nu kan ik de tassen ook zonder fiets makkelijk verplaatsen, de banaantassen kan ik met 1 hand dragen :) Een stuk praktischer dus dan 4 tot 6 grote zware Ortlieb en / of Vaude tassen.

Waarom? Laag gewicht, veel mooier uiterlijk dan de plastic Duitse tassen, betere stroomlijn? en praktischer. (voor mijn banaantassen heb ik ook geen bagagedragers nodig)
Juischt! Banaantassen zijn één van de redenen om voor een ligfiets te gaan ipv een traditionele fiets.
Nog een voordeel: "slim" waterdicht. Het idee is een buitentas die 98% waterdicht is, en losse voeringen die 100% waterdicht zijn. Daardoor kun je gemakkelijk de natte van de droge spullen scheiden. Zodra de zon doorbreekt zet je de rits op een kiertje en kan de boel goed uitdampen.

Overigens kan ik mijn banaantassen + toptasje op mijn schouder en rug dragen waarbij ik beide handen vrij heb. Zonder extra draagriemen of andere toestanden. Kom daar maar eens om bij de Vaude's en Ortliebs van deze wereld :-)

grtjs,
Walter
Ik heb tweede set Bach Monsoon tassen in gebruik.
Bever Sport verkocht ooit de tassen onder eigen naam.

/J
Na AGU Quorum midden jaren '80 die na 2 jaar uit elkaar vielen overgestapt op Ortlieb en daar fiets ik nu al bijna 20 jaar mee. Wel hier en daar een gaatje moeten plakken en de ophangrails vervangen door een met meer verstel-mogelijkheden, aangezien Tubus, Ortlieb mijn fiets en mijn voeten het niet altijd eens waren.
Tip: als je tassen gaat kopen neem de fiets mee en kijk of je hakken niet tegen de tassen aankomen en indien dat wel het geval is: kun je ze verstellen zodat dat niet meer gebeurt en de tassen niet te ver naar achteren hangen.
Op de ligger een Ortlieb Trunk bag (bij gebrek aan een stuur waar een stuurtas aan kan hangen (een stuur heb ik wel)) en Radical Design banaantassen met een liner voor de zaken die droog moeten blijven. De Ortliebvariant niet vanwege het gewicht en de stugheid van het materiaal. Gewone Ortliebs is geen optie ivm de constructie van de drager en de hoeveelheid die ik mee wil nemen.
Christophorus schreef:Ik blijf mooi bij mijn mooie hazelnootbruine Ortlieb Roller Plus tassenset!
N.a.v. je test op je website (http://www.sintchristophorus.nl/welk-me ... n-heb-jij/) ben ik ook voor de plus versie gegaan vooral omdat deze voor werk/zakelijk gebruik er wat mooier uitziet. Ook mijn keus is de hazelnootbruine geworden.

Heb het set gekocht bij Holland Bike Shop (http://hollandbikeshop.com/fietstassen/ ... wart-paar/) waar de plus versie nu 25% is afgeprijst.

Het set nu net in gebruik en m'n eerste ervaringen zijn fantastisch, had ik veel eerder moeten doen, veel beter dan een tas onder de snelbinders die ook nog eens doornat wordt met regen.
Madden, simpelweg het beste wat er 20+ jaar geleden te koop was. (Buzzards & Baby Buzzards)

Afbeelding

Afbeelding

(Rijdt er nog steeds mee overigens) tikkie verkleurd dat dan weer wel..

Die Buzzards (gele tas) is gemaakt door 'Adventure Cycling' by Madden geen idee of ze nog verkrijgbaar zijn.
Mocht iemand dit wel weten houdt ik me aanbevolen.

Het mooiste aan deze tassen los van de zijvakken en 1000 den. Cordura en afwerking is wel dat de klep van de Buzzard, net als bij veel rugzakken, verhoogd kan worden. Ideaal wanneer je boodschappen hebt gedaan oid.

Gespen zitten niet vast gestikt zodat ze onderweg in no-time zijn te vervangen.
Er is geen gebruik gemaakt van elastiek in de klep wat na jaren onherroepelijk gaat lubberen maar band. Iest dat Radical heeft overgenomen in hun rugzakken ;)

Daarbij, voor mij heel belangrijk, ophangsysteem is van - bijna - RVS :) en niet eoa lullig stuk plastic
Pas nu beginnen er zich kleine roest spikkeltjes te vertonen. Die haken zijn overigens gewoon los te koop (tenminste een keer tegengekomen op internet maar toen had ik ze niet nodig) en anders wel zelf te maken.
Elastiek heb ik inmiddels wel vervangen zodat ze strakker op de drager blijven zitten. Er afvallen kunnen ze sowieso niet, dus dat is nooit het probleem geweest.

Werkelijk jammer dat Madden niet meer bestaat. Zie je helaas veel met fabrikanten die een te goed produkt leveren..

grundig
Ortlieb Back + Front Roller Classic. Omdat ik die met 30% korting kon krijgen bij mijn fietsenmaker en ik ze gewoon gaaf vindt. Oh, en ze schijnen best degelijk te zijn.
Voor wie iets anders wil uitproberen:

Ik heb afgelopen zomer een fietstocht gemaakt met voor het eerst
2x Carradice tassen van 21 liter als achtertas. Normaal zijn dit tasjes
voor onder het zadel. Als voortas had ik een kleintje van 9 liter.
Ik ben zeer tevreden over het resultaat!

Achtertassen:
http://tinyurl.com/aov5lhy

Voortas:
http://tinyurl.com/8ctlnvh
ik heb nooit veel verschil kunnen ontdekken tussen Ortlieb en Vaudé, althans op internet. Even goed, even sterk en ze lijken ook nog eens op elkaar.

Ik heb voor Vaudé gekozen omdat die in de winkel verkocht werden waar ik mijn vakantiefiets heb gekocht. Verder vond ik het systeem waarmee het werd opgehangen erg handig en de manier waarop hij sluit. Bij Ortlieb doe je de zijclips aan de bovenkant vast, bij Vaudé aan de onderkant

Maar dat kan denk ik ook wel naar eigen invulling worden opgelost.

Ik zou, als je tussen Ortlieb en Vaudé twijfelt vooral kiezen voor de prijs, want de kwaliteit is, toen ik er onderzoek naar deed op internet, nagenoeg hetzelfde