Additionally, paste this code immediately after the opening tag: help ik zie door de bomen het bos niet meer(GPS) - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

help ik zie door de bomen het bos niet meer(GPS)

ulbe haanstra schreef:als ik op de file click dan gaat hij naar google docs
waar ik de zip file kan downloaden als ik op downloaden click
zecht hij dat er vandaag al meer mensen de kaart hebben gedownload en dat ik moet wachten op morgen
Gewoon morgen nog eens proberen, hij zit nu over z'n downloadlimiet :wink:
GPS Expert schreef:Menu - Bewerken - Voorkeuren - Tab Routering - Directe routes (ipv Automatische routering)

En dan een route maken -> directe routes
Heb het eens geprobeerd maar de door jou genoemde Tab Routering is niet aanwezig in mijn versie van BaseCamp (rel 3.3.3).

Los daarvan betwijfel ik of Basecamp of Mapsource de bedoelde directe routes kunnen maken. Heb daartoe in Mapsource een korte *.gdb route geladen, instellingen gezet op "directe routes" en de route gesaved. Het resultaat is niet de directe route die de GPS doet aanspringen bij kruisingen en bochten. Ook het automatisch opsplitsen in routedelen van een maximaal aantal routepunten blijft achterwege.

Voor bruikbare directe routes lijkt WinGDB3 toch echt onmisbaar, maar wellicht zie ik iets over het hoofd?

Frank
Gewoon nieuwsgierig Ulbe: Wanneer fiets jij naar Rome? Zelf vertrek ik 30 juni uit Joure en fiets via Venetië.
JohanvanderGoot schreef:Gewoon nieuwsgierig Ulbe: Wanneer fiets jij naar Rome? Zelf vertrek ik 30 juni uit Joure en fiets via Venetië.
ik heb gister vakantie aangevraagd voor de eerste drie weken van augustus dus misschien kom ik je wel tegen als ze zo aardig zijn om het goed te keuren mvg ulbe
Het is een beetje off topic, maar toch: welke autokaart koop of download ik van de VS? Ik wil een Garmin etrex of zo meenemen voor het geval er in de huurauto geen navigatie zit.
Wim
Beste keus:
  • Garmin: City Navigator® North America NT ( $ 79.99 USD )
Openstreetmap, dus 'gratis':
ulbe haanstra schreef:
JohanvanderGoot schreef:Gewoon nieuwsgierig Ulbe: Wanneer fiets jij naar Rome? Zelf vertrek ik 30 juni uit Joure en fiets via Venetië.
ik heb gister vakantie aangevraagd voor de eerste drie weken van augustus dus misschien kom ik je wel tegen als ze zo aardig zijn om het goed te keuren mvg ulbe
Mmmmm Lijkt me sterk dat we elkaar ontmoeten. Ik ga 30 juni weg en stap op 9 augustus op vliegtuig terug. In elk geval alvast een goede reis!!!!!

Ik ben te volgen via http://www.vijfhonderd.nl
JohanvanderGoot schreef:
ulbe haanstra schreef:
JohanvanderGoot schreef:Gewoon nieuwsgierig Ulbe: Wanneer fiets jij naar Rome? Zelf vertrek ik 30 juni uit Joure en fiets via Venetië.
ik heb gister vakantie aangevraagd voor de eerste drie weken van augustus dus misschien kom ik je wel tegen als ze zo aardig zijn om het goed te keuren mvg ulbe
Mmmmm Lijkt me sterk dat we elkaar ontmoeten. Ik ga 30 juni weg en stap op 9 augustus op vliegtuig terug. In elk geval alvast een goede reis!!!!!

Ik ben te volgen via http://www.vijfhonderd.nl
nee binnen negen dagen dat red ik net niet ik verwacht het te doen in 16 dagen
ik heb vandaag mijn garmin gpsmap opgehaald bij waypoint in leek
en vervolgens een sandisk 16gb micro sd kaartje gekocht
ik had gister nacht de openfietsmap van europa gedownload
en heb het zip bestand uitgepakt en op de kaart gekopieerd op de
sd kaart de sd kaart in de 62st gedaan maar hoe laad ik deze kaart dan weer op het scherm van de 62st als ik naar "menu==>stel kaart in==>selecteer kaart kan ik hem niet vind en iemand een idee???


onder tussen heb ik een mapje op de gps gemaakt met de naam garmin en het lukte!
ulbe haanstra schreef:ik heb vandaag mijn garmin gpsmap opgehaald bij waypoint in leek
en vervolgens een sandisk 16gb micro sd kaartje gekocht
ik had gister nacht de openfietsmap van europa gedownload
en heb het zip bestand uitgepakt en op de kaart gekopieerd op de
sd kaart de sd kaart in de 62st gedaan maar hoe laad ik deze kaart dan weer op het scherm van de 62st als ik naar "menu==>stel kaart in==>selecteer kaart kan ik hem niet vind en iemand een idee???
Heb je hem in de root of in 'n mapje /garmin/ gezet ?
En anders kun je het programma JaVaWa Device Manager gebruiken om even goed in het toestel te kijken.

http://javawa.nl/jdm.html
als ik mijn 62st aansluit op de laptop met vista dan krijg ik een F: schijf en een G: schijf.
bij de F: schijf staat het logo van garmin met een mapjes waar alles inzit
bij de G:schijf stond niks
Ik had de bestanden in de G: schijf geplakt
maar toen ik mijn 62st opstarte deden de kaarten het niet
heb toen een mapje gemaakt op de G: schijf met de naam "garmin"
en de bestanden er in geplakt
toen ik hem opstarte was de hele kaart veranderd en las ik bij kaarten dat ze aan stonden

ik vind het alleen heel erg jammer dat ze niet routeerbaar zijn of hoe je dat ook maar noemt
als ik zeg maar naar de mc donalds wil dan trekt hij een rechte lijn
is dit wel mogelijk op een een of andere manier ??


mvg ulbe
Menu menu stelin routering ..... Staat nu op offroad
GPS Expert schreef:Menu menu stelin routering ..... Staat nu op offroad
super super super echt super vet !!
@ gpsexpert

thx voor de javawa device manager tip
handig progje zeker het herbenoemen en en bekijken van de mapsets
werkt erg goed.

gr

Jos
hee hallo
nu het volgende weer!
ik heb vandaag de gpsmap aan gedaan naar het werk
ben met het peiltje op de locatie gaan staan en dan op ga gedrukt hij berekent dan eer route die echt nergens over gaat ik volgens de garmin moet ik echt stukken om fietsen die nergens over gaan is dit te verbeteren ?

mvg ulbe

ik hoop dat nieuwe gebruikers van garmin ook iets aan dit topic hebben
Heb je toevallig meerdere routerende kaarten tegelijk aanstaan?
Wat zijn de instellingen van je navigatie (m.n. snelwegen moet je NIET op vermijden zetten).
hee bedankt voor de tip

bij te vermijden items staat aan gevinkt:

major highways
onverharde wegen
ferries
narrow trails

bij kaartinformatie staat:
aangezet-worldwide DEM basemap,nr

aangezet - Recreational map of Europa v3.01

aangezet - OFM(eu-n)

aangezet - OFM(en-z)

aangezet - Digital Globe demo.jnx

anngezet - Birdseye select Kompass-Switzerland breinzer rothom.jnx

aangezet - Birdseye select EIRE carrauntoohil . jnx

aangezet - Birdseye select France mount blanc .jnx

aangezet - Birdseye select ko zell am see .jnx

welke zou ik uit moeten zetten mvg ulbe
Ik zie dat je een versie hebt die al met de laatste versie van Basecamp compatible is.

In dit geval moet je eerst het profiel op AUTO als vervoermiddel zetten en niet op FIETS (die staat automatisch op tolwegen vermijden en daardoor maakt die rare omwegen via knooppuntroutes).

Bij de te vermijden items bij voorkeur niets aanvinken, en zeker geen highways en ook geen tolwegen (tenzij je juist uitsluitend wilt routeren over fietsroutes).
Evt. onverhard en carpoolstroken (vermijdt alles wat onverhard is plus voetpaden, trappen ed).
Of je veerpontjes echt wilt vermijden moet je zelf weten natuurlijk.
Zie http://www.openfietsmap.nl/tips-tricks/ ... secamp-3-3

Bij de kaarten alles wat je niet denkt nodig te hebben uitschakelen (behalve de OFM natuurlijk) hoewel ik niet denk dat die andere kaarten routerend zijn en daardoor de routering in de war schopte.
Dank voor de tip!
Ik vond de fiets kaart ook voor geen meter werken.
Nu weet ik waarom ;)