Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kunnen/durven vrouwen niet besturen? - Forum Wereldfietser

Kunnen/durven vrouwen niet besturen?

Kunnen/durven vrouwen niet besturen?


Ik zie ze regelmatig zitten....een lange tafel met daarachter mannen die voor velen het beleid uitstippelen, doelen stellen, de richting aangeven.
Ze weten het beter, krijgen altijd gelijk en zetten de meest fantastische zaken gevraagd of ongevraagd op poten. Jongens onder elkaar, ze regelen het wel even.

En de vrouwen???? Die kijken schijnbaar lijdzaam toe. De één vindt dat "mannengedoe" helemaal niks, de ander wil het vooral "gezellig" hebben en weer een ander is voor een wereld met alleen maar vrouwen aan de macht maar wacht op de vrouwen die dat opppakken.

En ik? Ik ben een man(netje). Maar wel een man die het helemaal niets vindt dat vrouwen niet mee regelen, niet mee beslissen, niet mee besturen. Ruwweg 50% van de wereldbevolking is van het vrouwlijk geslacht maar klaarblijkelijk krijgen beide sexen het niet voor elkaar om samen iets te besturen. Natuurlijk, er zijn allemaal drempels om het op te pakken en eigenlijk begrijpen we helemaal niets van elkaar. Maar leden van de wereldfietsers zouden juist mensen moeten zijn die open staan voor andere invloeden.

Daarom stel ik het volgende voor:
Bij de aankomende ledenvergadering bestaat het bestuur voor de helft uit vrouwen en voor de helft uit mannen.

Zoals iedereen wellicht weet was het op afgelopen ledenvergadering kantje boord. De vereniging stond aan de drempel om opgeheven te worden omdat bijna niemand het lef had om in het bestuur te komen.
En geloof me, ik heb er geen problemen mee om de vereniging op te heffen als er geen mensen zijn die het willen trekken.

Mijn hoop is nu gevestigd op de "andere" helft van de wereldbevolking.
IJdele hoop? .......we zullen zien......

marco@wereldfietser.nl 0180 554786

Marco Meijerink
interim-voorzitter

Twee mannen hebben zich aangemeld.........van de vrouwen geen enkel spoor.....wordt mijn hoop na een week al de grond in geboord?

Zijn de bezoekers van deze website geen krachtige bestuurders?
Is het besturen dan toch een mannentaak?
Laten vrouwen zaken graag voor hen regelen?
Schuiven de mannen de vrouwen zonder pardon opzij?
Gebruiken vrouwen geen Internet?
Is de tekst vrouw-onvriendelijk?
Fietsen vrouwen niet?
Houden de mannen de vrouwen liever thuis?
Zijn vrouwen lui?
Durven vrouwen niet?
Zijn de forumlezers niet lid van de wereldfietser en moeten we het forum afsluiten voor de niet-leden?


Vragen, vragen, vragen, en dat terwijl we in het verleden toch goede vrouwlijke bestuurders hebben gehad.

Dit weekend zit ik op de fiets. Zondag bij thuiskomst puilt mijn mailbox uit van de aanmeldingen........wedden? Ik geloof nog steeds in ze. Moet ook wel.....want eigenlijk is elke man wel een klein beetje vrouw.

mail naar:
marco@wereldfietser.nl voor een oriënterend gesprek.

Groet,
Marco Meijerink
interim-voorzitter

Helaas.....geen reactie.....
Maandag 20 september om 19:30 komt het bestuur van De Wereldfietser bij elkaar in Krimpen aan den IJssel. ........zonder vrouwelijke kandidaat bestuursleden.....zonder andere aanmeldingen......

Is er dan niemand tussen de pakweg 2200 leden van de Wereldfietser die zijn handen uit de mouwen wil steken door een bestuursfunctie op te pakken?

Jammer....heel jammer.......voor De Wereldfietser.