Additionally, paste this code immediately after the opening tag: rondje Rotterdam # zoveelendertig op 15 juli 2012 - Forum Wereldfietser

rondje Rotterdam # zoveelendertig op 15 juli 2012

r. Rotterdamfietsersters,
Volgende week zondag, 15 juli, is het alweer de derde zondag van de maand, rondjeRotterdamzondag. Door de opeenvolgende uitzonderingszondagen is de telling van de rondjes Rotterdam een beetje blijven steken (telt het kampeerweekend in april voor 2? Is het aangekondigde rondje van juni doorgegaan? Doet dat er eigenlijk toe?).

Ik stel voor om rondje Rotterdam nummer zoveeleendertig te besteden aan het drie-rivierendriehoekje: Lek-Vlist-Hollanse IJssel of andersom, net hoe de pet en/of de wind staat. Een rondje volgens een ander plan is natuurlijk ook prima.

Als vanouds: zondag 15 juli, verzamelen onder de Euromast om 12 uur.

Gepke.
Moeten we als Rondje Rotterdam-rijders niet als eersten de 2.000 hectare nieuw land verkennen?
(Voor de fietspaden er zijn aangelegd)

Tot zondag.
Vandaag was een mooie fietsdag. Dus ook maar even een poging gedaan om de 2000 nieuwe hectares te ronden. Het fietspad om/langs de Slufter is nu naar de 2e maasvlakte doorgetrokken, naast de nieuwe rondweg en vlak langs de nieuwe duinenrij. Er zijn veel plekjes om je fiets (of auto) te parkeren en de duinen over te steken (fossielen zoeken in het opgespoten zand!). Maar halverwege deze nieuwe rondweg staat nog een groot hek. Blijkbaar is het nog niet af. Maar toch een kilometer of twee vanaf de slufter gekomen.
groetjes ben
Ha Bolletje,
Ik begrijp het nog niet helemaal. Je kan de duinen oversteken en naar fossielen op het opgespoten strand zoeken maar er nog niet helemaal op? Het is niet mogelijk om vanaf het strand terug richting Hoek te kijken? En wat kan wel?
r.Rotterdamfietsers,
Goed idee om het rondje langs/over Maasvlakte 2 te leggen. Dat hek dat Bolletje er er aantrof: dat zien we dan wel hoe, stevig, hoog en onverbiddelijk dat is.
Misschien nemen we ook en passant die ene zeehond waar, die per ongeluk is ingesloten. Ik begrijp dat we ons vooreerst geen zorgen hoeven te maken om zijn welzijn: er is genoeg vis meegekomen in het nieuwe (tijdelijke) binnenwater. En hij vindt zelf wel een ergens een gaatje of oversteekplaatsje om weer in open zee te komen (zwemmend of hopsend). Aldus de nieuwslezer in een journaal.

De fastferry vanaf Hoek van Holland vertrekt om elf minuten over het hele uur (hij vertrekt echter wel eens een minuutje of wat te vroeg, zo leert de ervaring). Áls we daar willen oversteken ten minste.

Gepke.
Na vier maanden afwezigheid lijkt het me wel leuk om weer eens mee te fietsen (na een fietsongelukje in maart is mijn voorvork in totaal vijf keer besteld, niet alles loopt lekker vlot). Maar ik wacht nog even buienradar af, morgenochtend . Zou wel een leuke training zijn, ik vertrek woensdag of donderdag naar Lourdes (met Pelgrimspaspoort).
grtzz,
Roel
Een van de meest rechte Rondjes Rotterdam, voor zover dat kan. Volgens sommigen ‘memorabel’. Ondanks mijn meegenomen handdoek en zwembroek ben ik blij dat het dit Rondje niet tot zwemmen is gekomen! Alle enthousiaste deelnemers, leuk dat jullie er waren.

Afbeelding
Memorabel is het rondje Rotterdam # zoveelendertig onder andere door de weersomstandigheden: die ene bui die was aangezegd, bleek zich kilometers vér uit te strekken en de daaruit neerslaande regen was bijzonder indringend; een en ander werd gevolgd door lange uren van stralende zonneschijn en hoge luchten; de tegenwind was fiks (idem de wind mee op weg naar huis).

De bestemming Maasvlakte 2 in zijn prille staat is een lust voor het oog, op het stuk van uitgestrektheid. De ingesloten zeehond hebben we niet waargenomen, misschien was die net even onder water bezig ingesloten vissen op te eten. Wél zagen we een ingesloten salonboot, maar die lag daar maar zo'n beetje, dus daar was weinig aan te beleven. Het industriële landschap onderweg is bijzonder fraai, voor de liefhebbers van dat genre.

De klap op de vuurpijl was dat de gewone Fast Ferry als gevolg van een technisch mankement niet voer. In plaats daarvan kwam een klein open bootje, type pakjesboot doch zonder stoomaandrijving of zwarte pieten, aantuffen, dat ons zonder mankeren, zij het hevig stampend en rollend over de dwarszeeën op de Nieuwe Waterweg, naar Hoek van Holland overzette. Zo bleek dat fietsbenen ook behoorlijke zeebenen zijn, al was het houvast dat de schetsmatige relinkjes boden welkom.

Mooie tocht en voor herhaling vatbaar, al is er geen enkele garantie dat de overtocht per boot opnieuw zo een licht avontuurlijk karakter zal behelzen.

Gepke.