Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Schwalbe Airmax Pro geeft de geest - Forum Wereldfietser

Schwalbe Airmax Pro geeft de geest

Hoi iedereen,

ik gebruik sinds 4 jaar een Schwalbe Airmax Pro. Plots doet ie het niet meer; hij blijft nul bar aangeven. Al de rest doet het wel (geluidjes, van functie veranderen, geheugen wissen, ...).

Iemand tips hoe te herstellen? Op het net niets gevonden ... of toch maar een nieuwe kopen?

ciao

Merlijn
Mogelijke opties:
- Batterij er een half uurtje uit en er weer in.
- Voorzichtig een keer op de rand van de tafel tikken voor het geval er iets bewegends in de luchtdruksensor zit wat vast zit. Werkt het niet dan iets harder tikken zonder het apparaat aan gruzelementen te slaan.
- Als het open te krijgen is er een keer met een wijze blik inkijken maar denk dat het niet veel uithaalt om dat te doen.
- Anders idd nieuwe kopen denk ik.
Weet je zeker dat als je de meter op het ventiel zet, ook het nippeltje van het ventiel wordt ingedrukt? Laatst gebeurde mij dit ook, even aan het ventiel zelf of het kleine geribbelde ventiel moertje draaien loste het op.

Groet, Mark.
Off topic:
hoe meet je met een Airmax de druk als je autoventielen hebt?
Ik weet dat het kan, alleen niet hoe? Een autoventiel past niet in het opzetstukje.
Gokje: Kopje losdraaien en rubbertje omdraaien misschien. Zo niet dan weet ik het ook niet.
Ik had hetzelfde idee, maar dat is het helaas niet.
m_nu schreef:Ik weet dat het kan, alleen niet hoe? Een autoventiel past niet in het opzetstukje.
De link die Martin_123 geeft zegt dan ook:
Hij meet de druk tot maximaal 11 bar en is geschikt voor auto- en sclaverandventielen. Ook bij het klassieke fietsventiel kan de luchtdruk gemeten worden, echter alleen in combinatie met het Schwalbe ventielinzetstuk.
Daaruit concludeer ik dat het kan zonder het ventielinzetstuk.

Renaat
m_nu schreef:Ik had hetzelfde idee, maar dat is het helaas niet.
Achter het rubber zal wel een stuk plastic zitten dat er ook op de kop inkan . Om aan en autoventiel te kunnen meten heb je een langere pen nodig om het ventiel in te kunnen drukken. Voor dunlopventielen bestaat er kennelijk een speciale insert met een indrukbaar pennetje zodat je ook daar aan kunt meten
Ik heb vorige week ook een airmax pro gekocht, en daar gelijk de bandenspanning van de banden onder m'n auto gemeten. Dit kan gewoon door het metalen opzetstukje eruit te schroeven. Er hoeft niets omgedraaid te worden ofzo. Wel maak ik me zorgen dat als je veel aan autoventielen meet, de binnendraad van de airmax snel slijt, zodat het inzetstuk voor het scavelandventiel er niet meer in geschroefd kan worden.