Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ervaringen Dazer...!? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Ervaringen Dazer...!?

Gijs M schreef:Hard schreeuwen werkte eigenlijk in alle gevallen goed. Daarvan schrikken ze en tegen de tijd dat ze het allemaal weer op een rijtje hebben, ben jij al weg.
Daarbij zijn we nog in het voordeel dat honden vooral bang zijn van Nederlands. Graag met veel g's en s'en: "Scheer je weg schoft, schiet op!" en nog wat woorden die je zelf mag bedenken, dat vind ik vaak verbazend veel effect sorteren. Bovendien kan ik het, als ik me wild schrik van een aanstormende hond, vaak met veel overtuiging brengen. :)

Groetjes,

Carl

x

x
wakkeropdefiets schreef:Enne mijn ervaring is dat valse honden niet loslopen.
Dan ben je vast nooit in Turkije of Thailand geweest. En o ja, het lieve keffertje van de overbuurman beet laatst mijn vrouw, die een erkend hondenvriend is, in haar bovenbeen. "Doet ie anders nooit..."

x

x
Eerlijk gezegd maakt het mij niet uit waarom een hond agressief wordt: verkeerde opvoeding, vals karakter, verkeerd eten. Het gaat erom dat ik onvrijwillig belaagd wordt door een agressief dier.
Het is altijd dus de schuld van de baas? Maar die bijt me niet, ik vind de hond de schuldige. Laatst liet een baasje zijn hond op het fietspad gewoon loslopen, ook toen hij mij zag naderen. Ik riep vrij hard naar de hond en zelfs dat was al teveel voor de baas. Alsof ik zijn hond wat aandeed, ik riep alleen maar.


Ik vind dat honden nooit maar dan ook nooit iemand tot last mogen zijn!! Daar moet de baas voor zorgen en dan maken hond en baas maar samen uit wie de schuld heeft. Dat zal mij een zorg zijn. Overigens als de baas voor mijn fiets blijft lopen, dan roep ik ook hard.
Tenminste als bellen niet helpt.

En ook heb ik wat ervaringen met bellen en de reactie van de medefietser daarop. Maar dat is weer een heel ander topic.
Wimmert schreef:Dat hij niets meer doet.
Maar even een paar uur janken en zo.
Maar een hond die mijn kuiten er af wil bijten vind ik niet lief.
Ze overleven het wel.
Verdunde ammoniak in de ogen spuiten?
Zou je eens bij jezelf moeten doen... Eens kijken of jij er na een paar uur janken mee klaar komt.
De Sjelle schreef:
Wimmert schreef:Dat hij niets meer doet.
Maar even een paar uur janken en zo.
Maar een hond die mijn kuiten er af wil bijten vind ik niet lief.
Ze overleven het wel.
Verdunde ammoniak in de ogen spuiten?
Zou je eens bij jezelf moeten doen... Eens kijken of jij er na een paar uur janken mee klaar komt.

Ik kom niet goed op ammoniak.
Wanneer je dan zo grof moet doen beken je je ongelijk.
wakkeropdefiets schreef:nee nooit in thailand of turkeye geweest, wel in belgië, frankrijk, spanje en portugal.
In Turkeye (dorpje in Zeeuws-Vlaanderen) zal het ook wel meevallen, Turkije is denk ik meer vergelijkbaar met Thailand of Griekenland *).
[...]Daar kan dat hondje niks aan doen alleen die baas die opgevoed moet worden. [...]Mijn ervaring thuis en onderweg is dat honden altijd waarschuwen voor ze bijten. [...]Ik heb nog nooit problemen gehad met roedels wilde honden.
Ik vermoed enig verband tussen waar je wel en niet gefietst hebt, je ervaringen met en je mening over honden. Ik ben dol op honden. Die van de buren, die altijd blaffend naar me opspringen en daar hard bij kwispelen, omdat ze zo graag een aai van me krijgen. Die van mijn clienten. Wildvreemde honden die met hun baasje op straat langs me lopen of die met hun baas naast me in de trein zitten. En ik kan me niet voorstellen dat iemand meer van een dier houdt dan ik van de honden die deel hebben uitgemaakt van ons gezin. Dat heeft allemaal niets te maken met de honden die ik in Zuid-Frankrijk en Spanje op mijn pad trof, of de roedels zwerfhonden in exotischer landen. Wakkeropdefiets, sommige honden hebben geen baas, of geen baas die naar ze omkijkt, of een baas die ze geleerd heeft alles aan te vallen dat in de buurt van hun schapen komt. Dan heb je er weinig aan dat die baas op cursus had gemoeten, of dat honden waarschuwen voor ze bijten.

*)
ik stop, blijf staan en negeer de betreffende hond of honden. Als ik merk dat oren en staart ontspannen, snij ik een stukje droge worst af of een stukje brood en geef dat.
http://vimeo.com/45504641 Reserveer je een achtertas voor de worst?

Ik vind het ook niet leuk om te lezen hoe sommige mensen er geen probleem in zien honden te mishandelen met ammoniak, of alle honden over een kam scheren. Maar ik vind het te makkelijk om de problemen die fietsers ondervinden met (zwerf)honden in landen waar men heel anders omgaat met dieren dan hier, af te doen met argumenten gebaseerd op ervaringen met Nederlandse huishonden.

Groeten,

Carl
Wat Carl zegt ik ben een enorme dierenliefhebber en zelf zo goed als geen vleeseter en eet geen vis.
Maar als het gaat om mijn kuiten dan is de hond de lul.
Ik ben als kind 2 keer gebeten door een hond terwijl ik aan het fietsen was.
Zelfs een keer door een aangelijnde hond!
Hier in 036 ook al een paar keer gehad dat ik erg snel er vandoor moest vluchten.
Maar als ze mij bijten dan zijn ze voor mij net als de eigenaar trouwens.

Overigens zou ik altijd proberen te vluchten maar als het beest aan mijn broek hangt dan vind ik een dot ammoniak een prima middel om de hond te verwijderen.
Carl schreef:
wakkeropdefiets schreef:nee nooit in thailand of turkeye geweest, wel in belgië, frankrijk, spanje en portugal.
In Turkeye (dorpje in Zeeuws-Vlaanderen) zal het ook wel meevallen, Turkije is denk ik meer vergelijkbaar met Thailand of Griekenland *).
[...]Daar kan dat hondje niks aan doen alleen die baas die opgevoed moet worden. [...]Mijn ervaring thuis en onderweg is dat honden altijd waarschuwen voor ze bijten. [...]Ik heb nog nooit problemen gehad met roedels wilde honden.
Ik vermoed enig verband tussen waar je wel en niet gefietst hebt, je ervaringen met en je mening over honden. Ik ben dol op honden. Die van de buren, die altijd blaffend naar me opspringen en daar hard bij kwispelen, omdat ze zo graag een aai van me krijgen. Die van mijn clienten. Wildvreemde honden die met hun baasje op straat langs me lopen of die met hun baas naast me in de trein zitten. En ik kan me niet voorstellen dat iemand meer van een dier houdt dan ik van de honden die deel hebben uitgemaakt van ons gezin. Dat heeft allemaal niets te maken met de honden die ik in Zuid-Frankrijk en Spanje op mijn pad trof, of de roedels zwerfhonden in exotischer landen. Wakkeropdefiets, sommige honden hebben geen baas, of geen baas die naar ze omkijkt, of een baas die ze geleerd heeft alles aan te vallen dat in de buurt van hun schapen komt. Dan heb je er weinig aan dat die baas op cursus had gemoeten, of dat honden waarschuwen voor ze bijten.

*)
ik stop, blijf staan en negeer de betreffende hond of honden. Als ik merk dat oren en staart ontspannen, snij ik een stukje droge worst af of een stukje brood en geef dat.
http://vimeo.com/45504641 Reserveer je een achtertas voor de worst?

Ik vind het ook niet leuk om te lezen hoe sommige mensen er geen probleem in zien honden te mishandelen met ammoniak, of alle honden over een kam scheren. Maar ik vind het te makkelijk om de problemen die fietsers ondervinden met (zwerf)honden in landen waar men heel anders omgaat met dieren dan hier, af te doen met argumenten gebaseerd op ervaringen met Nederlandse huishonden.

Groeten,

Carl
Goede opmerkingen Carl!
En Wimmert e.a. ammoniak tegen honden inzetten. Brr. Er is altijd een kans om gebeten te worden. Zelf al honderden straathonden meegemaakt en ja denk maar in dat ze hun terroterium beschermen (dat verklaart hun straat gedrag). Als je er dan als een haas vandaar gaat, dan zien ze hun succes in. Dus stap af en spreek de hond toe dat jij de baas bent. Enig probleem is als er een waakhond los zit, maar dat heb ik gelukkig niet meegemaakt. Mijn ervaring is verder dat zwerfhonden hele lieve beesten zijn. Vaak heel speels als ze blaffen.
Rutger schreef:Dus stap af en spreek de hond toe dat jij de baas bent.
Zij het dat sommige honden moeten worden toegesproken met tekst, volume en lichaamshouding waar ene Willem H. nog van zijn terras van wegvlucht :lol:
Leon
HEMA Rookworst helpt ook! :D
De hond bijt dan eerder in de worst dan in jouw kuiten.
Advies: neem altijd rookworst mee op reis! :D :D
Ik had wel eens een rookworst bij me en ben nooit gebeten!!
Rutger schreef:HEMA Rookworst helpt ook! :D
De hond bijt dan eerder in de worst dan in jouw kuiten.
Advies: neem altijd rookworst mee op reis! :D :D
Ik had wel eens een rookworst bij me en ben nooit gebeten!!
Helaas is er in Turkije géén HEMA rookworst!
Dus de oplossing wordt, fietsen met tassen aha daar komt rookworst voor ons. :lol:
Is die hond vlak bij pak je de Dazer. Geen worst vandaag :shock:
multiwgb schreef:Dus de oplossing wordt, fietsen met tassen aha daar komt rookworst voor ons. :lol:
Is die hond vlak bij pak je de Dazer. Geen worst vandaag :shock:
Turkentassen vol met rookworst!!! :D :D
Rest de vraag: werkt een Dazer naar verwachting?
Ik ben inmiddels weer terug van mijn reis door oa. oost Turkije, geen hond gezien. :cry:
Onder mijn snelbinder had ik een stok gesneden uit Taxus hout [om die ferme tik uit te delen], dat was genoeg om de honden af te schrikken blijkbaar. :D
Dus geen dazer aan te pas gekomen!

Henk

kunst en fietswerk