Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietskleding voor de volle fietsvrouw - Forum Wereldfietser

fietskleding voor de volle fietsvrouw

Ja....... Jullie lezen het goed. Ik ben dan weliswaar een fietsgroentje, maar wel met gezonde Hollandse ronddingen. Anders gezegd, ik heb geen maat 36!!

Kunnen jullie mij helpen/adviseren omtrent fietskleding voor de vollere vrouw, en waar dit te koop is. Vanmiddag stuitte ik op de site fietskleding.com. Ik heb niets tegen internetwinkels, nadeel is dat je de kleding niet kunt passen en/of advies aan de verkoper moet vragen.
Wie van jullie hebben hier ervaring mee? :-)
Hallo applemeisje,

Ik heb ook niet maat 36 en rijd in een wielerbroek en shirt. Ik weet niet wat je precies zoekt, dat hangt ook af van je persoonlijke voorkeur.
Mijn confectiemaat is 42 en komt overeen met de dameskoersbroek van Shimano L. Als je liever geen strakke koersbroek aan hebt dan kun je eens kijken naar wielerondergoed. Hier over heen kun je dan een lossere korte of lange broek dragen.

http://cyclewear.eu/short-met-zeem-c-25 ... 460b0276ad

Deze internetshop heeft voor een goede prijs onderbroeken met zeem, ook lady uitvoering. Als je goed snuffelt kun je er ook leuke fietshirts vinden voor weinig geld.
Ik weet niet wat je precies zoekt en on-line shoppen geeft altijd de mogelijkheid dat je het terug kunt sturen. Lees de voorwaarden op de site van je gekozen internetshop, dan kom je niet voor verrassingen te staan.
Zelf ga ik uit van mijn confectiemaat en lees b.v ook de reviews waarin klanten zeggen dat iets groot of klein uitvalt. Soms geeft dat bij twijfel meer duidelijkheid.

Succes met shoppen..enne...gewoon lekker gaan fietsen in kleding waar jij je prettig in beweegt.

Monique
Speciale kleding is zeker geen plicht, maar een broek emt zacht kruis is wel fijn. Ze zijn op vele straathoeken te krijgen. Probeer het eens bij Perry Sport. Die hebben naar mijn idee veel keus in maten.

Wat betreft shirts: hardloopshirts voldoen (mij) ook. Die kun je ook in elke sportkledingzaak passen. Net als fietsshirts zijn ze achter langer dan gewone kleding. Bijkomend voordeel van loopshirts: aan de voorkant minder kort dan fietsshirts. Ik vind dat mooier staan.

Verder vind ik handschoentjes zelf heel prettig, ook al kan het ook zonder. Ook gewoon bij Perry. Of Decathlon, Intersport...

Al zulke die kleding ligt ook relgematig bij Aldi en Lidl. Erg goedkoop en ruilen kan.
THX voor de link! ook de volle man kan daar shirts kopen :)
Ik ben geen vrouw maar bij futurumshop.nl kan je ook wat groter kopen.
merken als ultima(duur maar heel goed) en crefit maken hele mooie fiets broeken.

succes
Hey bedankt jongens!!! Ik zoek in ieder geval een wielerbroek + wielershirt + schoenen + helm. Nu weet ik niet of handschoenen en sokken per sé nodig zijn, jullie waarschijnlijk wel :-) Zal vanmiddag na het werk maar eens gaan snuffelen bij Perry Sport en op internet. Heb geen idee op welke maat ik uitkom, dus eerst lekker snuffelen en passen.
Bedankt voor de tips... mochten jullie de komende tijd een "hot woman on wheels" tegenkomen in een applegroen wielershirt, dikke kans dat ik het ben :-)
Ik weet niet welke maat je hebt maar ik heb hier nog een binnenbroekje met zeem liggen van odlo maat L, ongeveer maat 42/44. Nooit aangehad aangezien ik op een ligfiets rij en die broek gekocht had voor de buitenbroek. Hier kun je dan een gewone korte broek over aan.
Mag je gratis komen halen als je wilt. Ik woon in Dordrecht, dus een leuk stukje fietsen.
Als jij hem niet wilt, mag iemand anders ook reageren.
Appelmeisje,

een fietsbroek met zeem is inderdaad heel fijn. Er is echt veel keus op dat gebied. Zelf ben ik heel enthousiast over de fietsbroeken van Vaudé, oa te koop bij Bike4travel in R'dam.
En ik - ook geen maat 38 - voel me ook het meest prettig in de wat langere hardloopshirts.
@Els..... ontzettend lief van je. Morgen ga ik op m'n gemak eens wat sportzaken om te kijken wat er zoal te koop is. Net zoals bij het fietsen, van fietskleding heb ik ook geen kaas van gegeten!! Ik wil wat kleding passen, zodat ik weet in welke maat ik val. Bovenlichaam heeft een andere maat dan het onderlichaam. Dus Els.... erg lief en aardig van je, als ik de maat heb die jij in de aanbieding hebt, kom ik deze zeker halen.

Tussen jou en mij..... ik ben werkzaam als buschauffeur in Dordt!! Als het slecht weer is, en je wilt niet fietsen, ben je welkom om een rondje mee te rijden :-)
Ooo.... nog een vraagje! Ik hoor en lees steeds vaker het woord "zeem". Omdat ik begrijp dat deze te maken heeft met je fietsbroek i.p.v. ramen zemen, ben ik nieuswgierig naar wat het is en waar het voor dient.
applemeisje schreef:Ooo.... nog een vraagje! Ik hoor en lees steeds vaker het woord "zeem". Omdat ik begrijp dat deze te maken heeft met je fietsbroek i.p.v. ramen zemen, ben ik nieuswgierig naar wat het is en waar het voor dient.
Een fietsbroek is een fietsbroek omdat er een dikke lap in zit op de plek waar je op het zadel zit. Vroeger maakten ze die lap van zeemleer, maar op een gegeven moment is men overgestapt op allerlei kunststoffen, maar het wordt zo nog wel genoemd net als een foto nog wel eens een plaat wordt genoemd ook al is de tijd dat men voor het maken van een foto een glazen plaat in de camera moest schuiven al een tijd geleden.
De ene broekenzeem is nog beter dan de andere, dat zul je in de winkel wel zien want het staat duidelijk op het etiket. De beste is de broek die je het beste past en waar je tijdens het fietsen het minste last van krijgt. De allerduurste (Assos of is het A$$o$?) ) schijnen echt wel goed te zijn, maar voor de rest kun je best beginnen te proberen met een goedkoper model.
Leon
Leon schreef:De ene broekenzeem is nog beter dan de andere, dat zul je in de winkel wel zien want het staat duidelijk op het etiket.
En op het prijskaartje. ;)

Carl
Oh wat grappig dat je in Dordt werkt, zal als ik met de bus ga eens goed rondkijken. En zwaaien als er een vrouw achter het stuur zit. Als er iemand op een ligfiets zwaait ben ik het, haha.
Ik ga alleen bijna nooit met de bus, duurt altijd langer dan fietsen en ik vind korte stukjes door de regen helemaal niet erg (met regenpak). Ik hoor het wel of je dat broekje een keer wilt komen passen.
Lieve mede fiets-mannen en vrouwen,
Ik merk het al..... dat wordt morgen een drukke dag. Te beginnen met m'n solo-bruggen-wielerronde, dan de boodschappen en m'n Mount Everest aan strijkgoed wegwerken en daarna.... daarna snuffelen voor wielerkleding!!! Daar heb, buiten m'n wielerronde nog het meeste zin in :-)
Ik zal jullie adviezen ter harte nemen!!! Bedankt allemaal
Corinem schreef:voel me ook het meest prettig in de wat langere hardloopshirts.
Hoi, let even op voordat je in de categorie hardloopshirts shopt. (Als het voor jou werkt is het natuurlijk prima. Maar) ik heb een keer twee hardloopshirts gekocht in m'n enthousiasme waar ik later spijt van had. Met name omdat je als 'goede hardloper' blijkbaar heel rechtop moet lopen en zo was het shirt dan ook gesneden. Op de fiets vond ik dat erg vervelend zitten, omdat voorover op de fiets je houding anders is en dat shirt de hele tijd trok...
(hopelijk is Max - van de zak - er wel blij mee :? ;) )
Speciaal voor Els... Van de 90 buschauffeurs die in Dordt werkzaam zijn, is zeker de helft vrouw. Het kan zijn dat je arm enigzins vermoeid raakt van al dat zwaaien ;-) Trouwens, fietsen in de regen is geweldig, nou ja... ik vind het niet erg. Voel me dan net een klein meisje die door de plassen jast :-)
@ Doubletravel.... ik ga me morgen eens ernstig verdiepen in de fietskleding. Het heet ook niet voor niets fietskleding, toch? ;-)
Kijk ook 's bij de heren shirts van Icebreaker. Die zijn lekker lang en verhullen eventuele rolletjes :D
Ze nemen bijna geen geur op, dus je kunt ze een week of langer achtereen dragen.
Ik heb maat 42 en maat M zit me prima.
applemeisje schreef:Nu weet ik niet of handschoenen en sokken per se nodig zijn, jullie waarschijnlijk wel :-)
Willen mijn schoenen 's avonds nog mee de tent in mogen, dan zijn sokken wel strikt noodzakelijk ja, maar dat hoeven beslist geen (dure) fietssokken te zijn. Voor op vakantie is het fijn als ze snel drogen en kort zijn (minder stof=sneller droog en minder pakvolume/gewicht, bijna versleten helpt ook) maar voor trainingsrondjes/dagritjes vind ik 8-paar-voor-5-euro van de markt ook prima. Handschoenen vind ik zelf wel een must (maar niemand hoeft dat met me eens te zijn), ik heb er met kussentjes aan de palmzijde voor wat extra demping. Bovendien herken je echte fietsers aan de witte handen met bruine vingers, en een bruine D op de handrug! :wink:

Overigens zijn mijn hardloopshirts volgens mij allemaal van voren even lang als van achteren, en er zitten zeker geen handige zakken op de rug die fietsshirts wel hebben. Op vakantie gaat er wel een 'casual' uitziend hardloopshirt mee, omdat ze (alweer) licht en snel droog zijn.

Shop ze,

Carl
Carl schreef:
applemeisje schreef:Nu weet ik niet of handschoenen en sokken per se nodig zijn, jullie waarschijnlijk wel :-)
... dan zijn sokken wel strikt noodzakelijk ja, maar dat hoeven beslist geen (dure) fietssokken te zijn. Voor op vakantie is het fijn als ze snel drogen en kort zijn
Ik gebruik voor het fietsen zelf de witte korte synthetische hartloopsokjes van de HEMA. Niet duur, elastisch, sneldrogend (want geen katoen), dun, licht, kort en prima pasvorm. Ze hebben een linker- en rechtervoet aanduiding, en ook staat de maat er ingeweven.

Dat laatste is dan weer handig als je 's ochtends je tent inpakt met het fietsmaatje waarnaar je op zoek bent. ;-)

Oh ja, ik heb bij de HEMA ook nog een langere, zwarte variant op de kop getikt.
Is dit iets voor de vollere vrouw? Met witte sokjes! :wink:


Afbeelding


Henk

kunst en fietswerk