Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Exped Synmat 7 Pump (Medium) blaast zich niet op - Forum Wereldfietser

Exped Synmat 7 Pump (Medium) blaast zich niet op

Vandaag mijn nieuwe slaapmatje uit de verpakking gehaald. Volgens de gebruiksaanwijzing dien ik het matje vóór het eerste gebruik 24 uur neer te leggen met de "inflation valve" open, zodat het matje zichzelf goed kan opblazen.

Dit doet het echter niet. We zijn nu 6 uur verder en er is, behalve in het "pompcompartiment" geen/nauwelijks lucht in gelopen.

Voor de kenners: zou het om een productiefout kunnen gaan of doe ik zelf iets verkeerd? Misschien denk je: kijk het nog even 18 uur aan maar ik vertrek overmorgen (lekker op tijd getest, I know ;)
Ik dacht dat je de mat gewoon moest oppompen en 24 uur laten liggen met de valve open maar weet dit niet meer zeker, bij mij heeft dit geen problemen opgeleverd.

Mvg

Rafael
Hoi Rafael,

Hmm tja er staat letterlijk:
"For 1st time use allow the matt to self inflate its foam and unsulation as much as possible by opening the inflation valve and leaving it for 24 hours in a warm environment"

Daaruit maak ik op dat ie zichzelf toch moet opblazen. Dacht ook ergens gelezen te hebben dat ie zichzelf voor 2/3 opblaast en dat je de laatste 1/3 zelf moet doen met het pompcompartiment.
Een Exped Synmat is geen self-inflating mat, en blaast zichzelf dus niet op.
Ongetwijfeld is het nuttig om voor eerste gebruik hem 24uur open te leggen (kan me niet herinneren dat destijds zelf te hebben gedaan), maar hij moet helemaal handmatig met de ingebouwde pomp worden volgeblazen.
Succes!
Oke, dan is de gebruiksaanwijzing gewoon wat verwarrend :)
Heb hem nu gewoon met de hand opgeblazen, gaat prima. Thanks!
Rein32 schreef:Oke, dan is de gebruiksaanwijzing gewoon wat verwarrend :)
Heb hem nu gewoon met de hand opgeblazen, gaat prima. Thanks!
Ted ("this is Ted for Exped") beweert ook in een van z'n Youtube filmpjes dat de matjes zichzelf ten dele zouden opblazen. Heb daar nooit iets van gemerkt :wink: Verder een prima matje.

Frank
Denk dat ze enkel bedoelen het pomp gedeelde want dit is wel zelf opblazend.
Heb pas de 9-versie gekocht.
De gebruiksaanwijzingen zijn inderdaad wat verwarrend.
Pompt zichzelf echt niet op.
Is eigenlijk ook niet erg.....het oppompen gaat razendsnel
Oppompen ging inderdaad vrij snel. Echt prima geslapen op dit matje!