Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Maximum aantal punten per track - Forum Wereldfietser

Maximum aantal punten per track

Ik heb een Oregon 450. Volgens de gegevens kan hij maximaal 10.000 punten per track aan.
Nou heb ik een track van Arnhem naar St Petersburg opgeslagen en geopend in Map Source en zie dat de track bijna 50.000 punten bevat.
Ik kon deze track probleemloos (zonder foutmelding) uploaden naar mijn GPS.

Kan ik er nu vanuit gaan dat ik deze track probleemloos kan gebruiken of is het wachten op problemen?
Volgens de Oregon Wiki kom je inderdaad in de problemen, het maximum aantal punten is 10.000

T11.) How many tracks can I upload to the Oregon? What is the maximum number of trackpoints supported per uploaded track?

The Oregon supports up to 200 saved tracks. These can be a combination of uploaded tracks or tracks saved on the GPS itself.

The maximum number of trackpoints supported in an uploaded track is 10,000, the Oregon will truncate the track at the end if the track is longer than 10,000 trackpoints.
Dan zet ik in MapSource voor de zekerheid het filter aan. Zag dat het aantal punten benden de 10.000 komt en ik neem aan dat dit toch wel nauwkeurig genoeg is.
Je kunt ook de track opknippen in stukken van minder dan 10.000 punten.

Peter
De laatste suggestie om de track op te knippen (met mapsource knop track verdelen in werkbalk track bewerken) is veel beter. Mijn ervaring (met een max 500 punten/track apparaat) is dat je met 500 punten op 100 km voldoende nauwkeurigheid behoud. Dan is 10000 punten goed voor 2000 km en dat is waarschijnlijk niet genoeg naar St. Petersburg.
Frans
fsap schreef: Mijn ervaring (met een max 500 punten/track apparaat) is dat je met 500 punten op 100 km voldoende nauwkeurigheid behoud.
Op een Oregon 450 kun je 10.000 punten kwijt per track. Vandaar.
500 punten is voor de oudere apparaten.

Peter
Peter M schreef:
fsap schreef: Mijn ervaring (met een max 500 punten/track apparaat) is dat je met 500 punten op 100 km voldoende nauwkeurigheid behoud.
Op een Oregon 450 kun je 10.000 punten kwijt per track. Vandaar.
500 punten is voor de oudere apparaten.

Peter
Ik begrijp de portee van deze opmerking niet helemaal. Mijn bijdrage ging alleen over het aantal benodigde punten voor een redelijk nauwkeurigheid, en dat is in mijn ervaring ongeveer 5 punten/km (bij gebruik van het Douglas-Pucker algoritme, dat Mapsource ook gebruikt) en dan maakt het niet uit of je een ouder of moderner apparaat hebt.
Frans
fsap schreef: Ik begrijp de portee van deze opmerking niet helemaal.
Ik snap dat je het niet snapt. :lol:
Ik moet beter leren lezen.

Peter
Ik heb inmiddels een korte beschrijving geprint hoe je tracks kunt knippen in MapSource.
Overigens fietsen we maar tot Berlijn of de Poolse grens dus kan ik de rest er vanaf knippen (of die delen bewaren voor later).

Bedankt voor alle info, stukje bij beetje begin ik het steeds beter te snappen :)
Ieder zijn eigen keuze, afhankelijk van je gps.
Zo'n tocht met 50.000 punten in 1 track zou ik in principe niet gaan filteren, maar opdelen in meerdere tracks welke ik per 1 tot max. 3 dagen kan fietsen.
Wat ik tevens zou doen en hierover is nog niet geschreven, al is het maar als backup, die track van 50.000 punten met behulp van Imgfromgpx omzetten naar een transparante kaart en die ook op je gps zetten. Los van de track(s) heb je dan altijd de mogelijkheid om de tocht als kaart in beeld te hebben op je gps als transparante laag over je andere (topo/osm-)kaart heen.
suc6
Gr.
Kees
Ik heb er voor gekozen om de track op te delen in 5 tracks waarvan de langste track ca. 240 km is. Het stuk vanaf het centrum van Berlijn naar St Petersburg heb ik losgekoppeld en niet in m;n gps geladen.
Aanvankelijk had ik de de track gefilterd van 50.000 naar 9700 punten maar was bang dat de route dan te onnauwkeurig zou worden.

Eigenlijk was het een fluitje van een cent maar je moet gewoon eerst weten wat er mogelijk is. Ik heb veel aan de tips en antwoorden op deze site.

Na de vakantie ga ik me verdiepen in IMGfromGPX, alles op z'n tijd :wink: