Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietser in de kreukels: sterkte? - Forum Wereldfietser

Fietser in de kreukels: sterkte?

Kent iemand Marcel Tijdink? Hij is met fiets en al door een dronken automobiliste in de kreukels gereden en ligt nu in een ziekenhuis in Oregon te herstellen.
Lees zijn blog: http://marceltijdink.waarbenjij.nu/reis ... k-eindpunt
Een bikkel!
Ik wens hem sterkte!
Leon
Oef... your worst nightmare!

Gelukkig kan hij het nog navertellen...
ellenvandrunen schreef:Oef... your worst nightmare!

Gelukkig kan hij het nog navertellen...
En op een leuk manier navertellen....Bikkel :wink:

Sterkte!!
Brrr....je moet er niet aan denken.
Hij blijkt trouwens een collega van mij te zijn, andere vestiging, maar ken hem niet verder.
ik kende zijn weblog nog niet, maar ik heb wel respect voor hoe postief hij hier mee omgaat.

Wat me wel opvalt is dat hij geen spiegels op zijn fiets heeft. Sinds ik zelf een ligfiets heb gebruik ik 2 spiegels (links en rechts op stuur zodat ik altijd alles kan zien) en die mis ik nu op mijn bukfiets: ik ben door die spiegels nu veel bewuster van het feit dat ik 99% van de tijd niet weet wat van achteren nadert als ik op mijn bukfiets fiets.

Ik hoor van veel vrienden dat spiegels niet nodig zijn op een bukfiets maar ik vraag mij toch serieus af, of je hiermee de kans op dit soort ongelukken niet aanzienlijk kunt verkleinen? (denk bijv. ook aan aanrijdingen met laagstaande zon)
Op al mijn fietsen met racebocht zit in het linker stuuruiteinde een B+M Cyclestar spiegeltje. Zou niet meer zonder willen. Één snelle blik omlaag en ik weet of er achteropkomend verkeer is, of m'n maat nog in m'n wiel hangt, etc.

.tsooJ
jeroen_ schreef:
Ik hoor van veel vrienden dat spiegels niet nodig zijn op een bukfiets maar ik vraag mij toch serieus af, of je hiermee de kans op dit soort ongelukken niet aanzienlijk kunt verkleinen? (denk bijv. ook aan aanrijdingen met laagstaande zon)

Veel Amerikanen hebben een spiegeltje aan de helm
Afbeelding
jeroen_ schreef:Wat me wel opvalt is dat hij geen spiegels op zijn fiets heeft.
Ik heb in Amerika ook (te) vaak op de vluchtstrook van snelwegen gefietst, maar dan wel met een spiegel. Desondanks betwijfel ik ten zeerste of dat zo'n ongeluk had kunnen voorkomen. Op de vuchtstrook van de snelweg waan je je namelijk heel veilig en zit je zeker niet voortdurend in je spiegel te kijken. Integendeel, om je af te sluiten van het verkeer links van je, richt je je aandacht zoveel mogelijk op het (veelal mooie) landschap rechts van je.

En Marcel, als je dit leest, van harte beterschap en hopelijk kan je je geplande fietstocht - na revalidatie en een nieuwe fiets - alnog een keer voltooien.

Gerd
Heftig! Kan ons allemaal overkomen, helaas.

Voordeel voor Marcel is dat het in de US gebeurd. Schadeloosstelling is daar qua financiën "goed" geregeld , zullen we maar zeggen. Van een collega die ook in de kreukels is gereden daar, weet ik dat hij er financieel niet slechter van is geworden.
Fysieke en mentale herstel duurde een stuk langer :(
@GerdC: ik vrees dat je gelijkt hebt - ik had even niet goed gelezen dat het om een vluchtstrook ging i.p.v. fietsen op de rijbaan.
Raar dat wij praten over een spiegel terwijl deze man door een dronken idioot is aangereden. Gast ik weet niet of je dit leest maar sterkte, echt!
Ik weet hoe het is om buiten je schuld naar de kloten geholpen te worden.
Wordt snel beter en dat er nog mooie dingen in het verschiet mogen zitten.
Marcel krijgt een nieuwe fiets. Zijn foto's waren voor mij duidelijk genoeg om zijn Koga Signature totall loss te verklaren.
En ik heb hem een doos negerzoenen gestuurd. De Amerikanen snapten de naam alleen niet toen Marcel het woord uitlegde:-)
Eric Schuijt schreef:Marcel krijgt een nieuwe fiets. Zijn foto's waren voor mij duidelijk genoeg om zijn Koga Signature totall loss te verklaren.
En ik heb hem een doos negerzoenen gestuurd. De Amerikanen snapten de naam alleen niet toen Marcel het woord uitlegde:-)

Top!!