Additionally, paste this code immediately after the opening tag: PET-fles houder - Forum Wereldfietser

PET-fles houder

Aangezien tijdens het fietsen 's zomers het vocht er met liters tegelijk uit vliegt (bij wijze van spreken..), sjou ik behoorlijk wat water mee.
Ik heb op dit moment een houder van Topeak en deze: http://www.m-gineering.nl/fleshouder.jpg .

Ik weet dat dit niet het eerste topic over fleshouders is maar mijn vraag is vooral welke houder geschikt is om op z'n kop te monteren, bijvoorbeeld onderaan de bovenbuis of schuine buis. De houders die ik nu gebruik zijn te slap (topeak) of de fles zit te los (die andere waar ik de naam niet van weet).

Het zou helemaal mooi zijn als ik van de extra boutjes onderaan mijn schuine buis gebruik kan maken ipv 2 boutjes 3.
Bike buddy mk3: http://www.bikebuddy.co.uk/
Ik gebruik een flessenhouder van het merk bbb. Fijn spul, gemaakt voor cola flessen van1,5 liter maar je kan hem verstellen. Orangina flessen steek ik op de kop in m'n bidonhouder.
Ik kies zonder twijfel voor deze.
http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... nt_count=1

Al het andere geprobeerd. Kan niet tippen aan de meest praktische, universele oplossing.
Marco Meijerink schreef:Ik kies zonder twijfel voor deze.
http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... nt_count=1

Al het andere geprobeerd. Kan niet tippen aan de meest praktische, universele oplossing.
Ooohh... nice! Waar te verkrijgen?
Bij Santos....de Nederlandse fietsenbouwer.
Marco Meijerink schreef:Bij Santos....de Nederlandse fietsenbouwer.
ook bij de Santos dealers? En weet je ook wat ie ongeveer moet kosten.

roosje
roosje schreef:
Marco Meijerink schreef:Bij Santos....de Nederlandse fietsenbouwer.
ook bij de Santos dealers? En weet je ook wat ie ongeveer moet kosten.

roosje
Dta bedoelde ik meer, ja. Bij mijn weten kun je bij Santos zélf niks kopen. Maar goed, ik zal eens informeren als ik mijn fiets mag afhalen...!
Dit is geinspireerd op de houder die Marco destijds zelf bedacht heeft, en waarvan in ons blad verslag gedaan is.
Wi
Marco Meijerink schreef:Ik kies zonder twijfel voor deze.
http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... nt_count=1

Al het andere geprobeerd. Kan niet tippen aan de meest praktische, universele oplossing.
Marco, ik begrijp iets niet aan jouw houder: waar zitten de boutkopjes? Onder het plastic? Wordt dat dan geen wiebelige toestand? Steek je daarentegen de boutjes door het plastic heen dan ligt de bidon of fles op de boutkoppen, vinden ze niet fijn. Kortom, hoe zit het?

Frank
Hoi Frank,

Mooi he....ze zitten er wel maar je ziet ze niet :lol:

In feite is het erg simpel. de boutjes zitten in een rail van kunststof ondersteunt door metalen plaatjes. Op de foto is dat helaas niet te zien. De koppen van de boutjes raken de flessen natuurlijk niet (houdt een wijfles op een onverharde weg echt niet van 8) ).
Wiebelig? Dacht het niet. Twee liter vocht blijft zonder problemen zitten in de meest extreme omstandigheden. Maar goed, dat was in mijn eigen huis-tuin-en-keuken ontwerp ook al het geval (regenpijpconstructie).
Als je niet zo'n lomp ding als wat Marco gebruikt wil, is de bikebuudy MK3 een mooie, duurzame, lichte en zeer praktische oplossing. Heb hem afgelopen zomer op de fietsvakantie gebruikt en het is een blijvertje. Het RVS lijkt onverwoestbaar en je kunt er allerlei maten flessen op bevestigen. Ook het van het frame halen en terugplaatsen van de fles (met een deel van de houder, zie het internet) op de nokjes is geweldig. Enig nadeel is dat je hier en daar een vijltje langs het scherpe RVS moet halen.

Santos kon de drager een maand geleden nog niet leveren (was ong 30 Euro) en de Bikebuddy komt voor 20 Euro uit het VK zonder extra verzendkosten
heerlijk onpraktisch ding. zie er echt helemaal niets in. (sorry r.salters :lol: (Ralph, Ronald?). Ooit geprobeerd om de banden rond pakken melk, frisdrank, flessen benzine, petflessen, wijnflessen telkens opnieuw te monteren?
Natuurlijk zijn er allerlei oplossingen (wereldfietsers zijn nu eenmaal flexibel van aard en kunnen met elke tool, gereedschap, systeem, enz overweg) maar als je als wereldreiziger mag kiezen kies dan een systeem wat aan de meeste requiremenst voldoet. de bikebuddy voldoet aan een.....die van de fles die dan gebruikt wordt.
Beste Marco,
Deze draad gaat over het op de meest handig meevoeren van een PET-fles en daar reageer ik op door mijn ervaring met de prima Bikebuddy in mijn reactie te vermelden.
Groet,
r.
Marco Meijerink schreef:de boutjes zitten in een rail van kunststof ondersteunt door metalen plaatjes.
Ik bedoelde eigenlijk, hoe deed/doe je dat met je houder van regenpijp? Plaatje schuim onderin met sparingen voor de boutkopjes? Of heb je iets subtielers bedacht?
Het houdt me al geruime tijd bezig :)
@Marco: Kun je wat meer foto's plaatsen van je oplossing? Ik begrijp het zoals je het beschrijft, maar ik ben visueel ingesteld. Een extra foto hep me enorm.
Ben wel benieuwd, want ik vind het een leuke en elegante oplossing.
r.salters schreef: Deze draad gaat over het op de meest handig meevoeren van een PET-fles en daar reageer ik op door mijn ervaring met de prima Bikebuddy in mijn reactie te vermelden.
Ik zie de combinatie van een (dunne) PET-fles en de bikebuudy MK3 ook niet onmiddellijk. Druk je zo'n fles niet helemaal plat? (En het even snel vervangen van de fles is natuurlijk ook geen optie.) (Voor b.v. thermoflessen vind ik het wel een heel mooie systeem.)

Renaat
Marco's houder is een leuke oplossing, maar zijn reactie op de Bikebuddy is grote onzin. De Bikebuddy is namelijk een mooi gemaakt ding, en in mijn ervaring erg praktisch en degelijk. Het nadeel is dat je er inderdaad niet steeds weer wat anders in kunt stoppen zonder een hoop gepiel. Het voordeeel is dat je fles (grote brandstoffles, thermosfles, mega oversized waterfles) heel goed vast zit, makkelijk en snel afneembaar is (helaas niet al rijdend), dat de constructie ook degelijk genoeg is voor hangende montage (daar ging de vraag over), en dat als je de boel er af haalt er alleen nog maar twee minuskule verbingsstukjes op je fiets zitten (lekker kaal en clean). Maar inderdaad, als je onderweg besluit dat je voortaan geen brandstof meer nodig hebt, maar alleen maar wijn dan is het geen handig ontwerp. Voor wegwerpflessen is het ook niet ideaal (maar kwam de wereld daar al niet in om?
Wim
Hoi Wim,
Met jou verhaal, buiten de eerste zin, ben ik het volledig eens. En dat schrijf ik ook in mijn verhaal (met uitzondering van mijn mening dat ik het een onpraktisch ding vindt). Dus jou constatering van grote onzin is .......... :lol:
Maar het maakt mij absoluut niet uit wat mensen kiezen. Kies wat je wilt zolang het je reis maar lekker ondersteunt.
Veel reisplezier.

Zal eens kijken of ik nog een plaatje heb. Heeft iemand het oude artikel uit de werelddietser nog?
Voor plaatjes zie http://www.sintchristophorus.nl/multifu ... #more-3078, het artikel in de wereldfietser heb ik ook alleen (nog) niet in enen en nullen.