Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Cotweetje - Duitsland 2012 - impressie - Forum Wereldfietser

Cotweetje - Duitsland 2012 - impressie

Hier een paar foto's van mijn eerste fietsvakantie, bestemming Duitsland, Rondje :

Maastricht, Vaals, Aachen, raeren, berg, Schmithof, Roetgen, Lammersdorf, Vossenack, Schmidt, Hasenfelt, Heimbach, Vlatten, Mechernich, Bad Munstereifel, Altenhar, Bad Neuenahr, Ahrweiler Sinzig, Bad Breisig,Gonnersdorf, Burgbrohl, Wassenach Laacher See, Kottenheim, Hausen, Ochtendung, Wolken, Kobern-Gondorf, Gondorf, lehmen, Lof, Hatzenport, Moselkern, Muden, Pommern, Klotten, Cochem, Ernst, Ellenz-Poltersdorf, Poltersdorf, Nehren, Eller, Bremm, St.Aldegund, Alf, Zell, Reil, Kovenig, Krov, Kinheim, Losnich, Erden, Rachting, Wehlen, Graach, Bernkastel Kues, Andel, Mulheim, Neumagen-Dhron, Trittenheim, Klusserath, Pollich, Schweich, Quint, Ehrang, Kordel, Daufenbach, Speicher, Phillipsheim, Gondorf, Huttingen am Kyll, Bitburg-Erdorf, Wilsecker, Kyllburg, St. Thomas, Murlenbach, Gerolstein, Lissendorf, Junkerath, Stadtkyll, Kronenburg, Hollerath, Hellenthal, Hofen, Monschau, Roetgen, Aachen, Vaals, Maastricht.

Natuurlijk welleens Verkeerd gereden, ik had diverse boekjes gekocht maar uiteindelijk alleen een kaart gebruikt met fietsroutes erop, O.a. een stuk van De moesselroute, de Kyllroute en de 3 landen route alsmede een paar kleinere lokale fietsroutes gereden.

Er zaten zaten stukken bij van 6%, 9% en 11%, best pittig voor iemand die meestal alleen in het platte Rotterdam rijdt.
Mooi weer gehad enkel 1 dag regen, met temperaturen van 25 tot 30 graden.
Veel te veel meegenomen o.a. te veel eten en had nog 3 keer een hotelletje genomen.
Zeker voor herhaling vatbaar alleen met 11% vondt ik mijn kleinste versnelling maar kiele kiele, zou dan liever nog keuze hebben om iets kleiner te gaan met de Cube SL road comp uit 2008.

Kwam nog een medeforummer tegen in de trein die richting Belgie ging.

Hier een kleine Impressie:

Enjoy :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Vervolg:

Op gravel/ grind met 37 mm was wel spannend, maar op asvalt wel lekker, je hebt veel wielrenners in Duitsland in de geheuvelde gebieden, veel duimpjes gekregen en gegeven :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Vervolg:


Oja, een dont; als je langs moesel richting krov, even een stukje van de moesel wil afsnijden door over de heuvel heen te fietsen , en dan ook en een stukje ook nog een nordic walking pad wil nemen met een veel te zware fiets is dat wel een afrader :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Vervolg:

Uiteindelijk 11 dagen weggebleven i.pv. de geplande 14 dagen, volgend jaar dus een groter rondje maken :)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Geen mens te zien! Waren er geen?
Je hebt heel wat gezien in 11 dagen, mooie foto's die voor mij een aardig beeld laten zien van wat je allemaal bent tegengekomen. Zulke tochten die niet te ver zijn wil ik in de nabije toekomst ook gaan maken.

Dank je wel voor het delen!

@Leon
Natuurlijk zie je daar weinig mensen in vakantie tijd,
die liggen hier in een kuil aan de kust ;)

mvg
:lol:
Leon schreef:Geen mens te zien! Waren er geen?
Jawel: Altenhar, Cochem en Trier, waren heel toeristisch dus ik heb de kleinere dorpen gepakt, de route langs de moesel is ook druk. Dus dat zijn ook drukkere campings en terassen.

Ik ben alleen en tijd van alleen stappen heb ik gehad dus zoek ik rustigere terassen op en hoef ik s'nachts niet te stappen.
Alleen het nadeel is dat ik alleen: gezinnetjes, jongeren clan's, opa' en oma's en stelletjes zie op campings/ terassen.
Frans53 schreef:Je hebt heel wat gezien in 11 dagen, mooie foto's die voor mij een aardig beeld laten zien van wat je allemaal bent tegengekomen. Zulke tochten die niet te ver zijn wil ik in de nabije toekomst ook gaan maken.

Dank je wel voor het delen!

mvg
Thanks :) ik moet ook zeggen dat ik het alleen dichterbij wil opzoekken, ik heb 6 jaar langs een kerk klok gewoond dus ik kan niet wennen aan het roepen voor dienst in moslim landen, daar voel ik me niet thuis in: daar had ik last van in Turkye en Java in Indonesie.
In Azie vondt ik Thailand wel ok maar reis is ver en duur.
Ik wil oude dorpjes en burchten in europa opzoeken, dus ik zit te denken aan: Groot Britannie, Frankrijk, Italie.
Belgie voor weekendje weg.
Alleen ben ik voor groot britannie bang voor regen net als met de olympische spelen :)